שאלה עבור מחשהי אחרת - לגבי נתיחה

Tנקר בל

New member
שאלה עבור מחשהי אחרת - לגבי נתיחה

מישהי שעברה IUFD, וביקשה נתיחה, וביה"ח לא ביצע אותה (היתה איזו שהיא טעות אדמינסטריטיבית, כתבו שהיא לא מעוניינת בנתיחה). נראה לכן סביר? וגם - אמרו לה שבלאו הכי בגלל שעברו הרבה ימים ממות העובר עד ללידה, והוא היה במצב מאוד גרוע, וסביר להניח שאי אפשר היה להפיק הרבה מהנתיחה - זה נכון? וגם - בודקים את העובר מבחינה כרומזומלית? (אנחנו לא עשינו נתיחה אז אני לא יודעת). כל כך התעצבנתי בשבילה!
 

ariane

New member
קרה לי משהו דומה

אבל למזלי לא עם התינוקת שלי אבל עם השיליה ובמקרה של רעלת מאוד חשוב לבדוק את מצב השיליה. אך הרופא שלי רגיל לחכות ליד המנותחת (הייתי אחרי קייסרי) עד שמתעוררת אבל אחרי 40 דקות עוד לא התעוררתי וכשהוא חזר לחדר ניתוח כבר זרקו את השיליה לפח. מאוד כאסתי על זה אבל הוא אמר שהיה לו יותר חשוב להיות לידי... לגבי ניתוח של התינוק לא שמעתי על דבר כזה שלא עושים נותוח כי עבר זמן. תמיד אפשר לבדוק אם לא היו מומים. אצלי לא היו צריכים לעשות בדיקה כרומוזומלית כי עשיתי במהלך ההריון גם מי שפיר רגיל וגם פיש. לצהרי גילו לבתי עוד כמה מומים שלא ראו באולטרה סאונד במהלך ההריון והניתוח היה מאוד חשוב. זה ממש לא מקובל שככה מחליטים שלא היה צריך לנתח. זה לא תמיד ממש עוזר אבל אחרי האובדן זה כל מה שנשאר כדי לנסות להסביר מה שקרה ואם לא עושים את זה מרגישים ממש כאילו שחסר חלק בפאזל.
 

רונה 4

New member
נתיחת העובר

אני לא יודעת לגבי יעילות הבדיקה עקב כך שעברו הרבה ימים, אך זה נשמע לי כמו תירוץ כדי שלא תתבע אותם. לגבי בדיקה כרומוזומלית, אני הייתי בטוחה שיבדקו את העוברית גם מבחינה כרומוזומלית בנתיחה, אז לא ביקשתי את זה במיוחד, ובסוף לא בדקו! אז אם רוצים כדאי כנראה להדגיש את זה, ואולי לערב גם את הרופא שיבקש כי זו בדיקה יקרה יחסית וכנראה שלא ששים במיוחד לבצע אותה. בכל מקרה שלא נדע ושלא נצטרך עוד.
 
זה נכון חלקית, אבל תלוי בכמה דברים

קודם כל, זה תלוי בגיל העובר. ככל שהוא מתקדם יותר, אפשר לבדוק יותר. מעבר לזה, זה נכון שיש לא מעט דברים שקשה לבדוק ככל שעובר יותר זמן ממות העובר עד הלידה. לא רוצה להיכנס לתיאורים גרפיים בפורום כאן, אבל באופן כללי חלק מהאיברים ניזוקים ואז אין אפשרות למצוא מומים (למשל מומים במוח). למרות זאת, אין ספק שיש עדיין דברים שכן אפשר ללמוד מנתיחה כזאת, כמו מומים מבניים ברורים, אם היה ספק שקיימים. עד כמה שזכור לי על הבדיקה הכרומוזומלית צריך להתעקש...וכמו שכתבו כאן לפני, היא יקרה ולכן כנראה לא ששים לבצע אותה. בכל מקרה, אין לי ספק שצריך לצרוח שם חזק על מי שפישל ולא העביר לנתיחה. זה פשוט נורא!
 
למעלה