שאלה על אלעל

איבגי1

New member
שאלה על אלעל

לפי מה שזכור לי אלעל לא טסים בשבת ? היום ראיתי 2 מטוסים 737-800 בנחיתה מתל אביב בשעה 14:20, הגיוני ?
 

ofleisher

New member
כן!

חברה מבצעת סאן ד'אור
 

ארזS

New member
הגיוני מאוד !

זאת "עבודה בעיניים" על הדתיים והטיסות שאמנם מבוצעות ע''י אל על רשומות כטיסות של חברת הבת "סאן דור".
 

איבגי1

New member
אבל איך זה אני עדיין לא מבין

עדיין המטוסים של אל על לא של סנדור הרי איך זה ?
 

ארזS

New member
פשוט וקל

סאן דור זאת למעשה אל על. אותה הגברת באותה האדרת [ולפעמים בשינוי קל
]
 

ziv1910

New member
זה אל על לכל דבר. הכל קומבינה עם הדתיים...

כדי לשמור על הסטטוס קוו, אל על "לא טסה בשבת" ולכן היא טסה כסאן דור. אמנם רוב הצי אכן דומם בשבת אך, מה לא עושים בשביל כמה ג'ובות - מטיסים בשבת, והדתיים יודעים, וכמוך, גם רואים. הדוגמא הכי מצחיקה הייתה בערב כיפור. בכל מוצש אל על טסה לסאו פאולו (טיסה 009) אך, בגלל יום כיפור, לא רצו שם כנראה להשאיר את ה77 שלהם בברזיל, ולכן, הטיסו אותו בשישי בלילה, נכון, תחת סאן דור", כך שבמוצאי שבת הוא חזר לכאן וצם עם כולנו.
 

ארזS

New member
זאת לא קומבינה עם הדתיים אלא נגד הדתיים...

פשוט עובדים על הדתיים בעיניים. [אני דתי אבל עלי לא עובדים...
]
 

ziv1910

New member
אני לא הייתי מזלזל במגזר הזה. הכל בתיאום מלא

הם רוצים להראות למנהיגי המדינה בדיוק מי מחזיק בשלטר. אם הם רוצים יעלה מטוס בשבת ואם לא אז לא. זה בדיוק כמו שאלי ישי , כשר התמת איפשר נסיעות בימי שישי של חלקי טורבינה לתחנות כוח, וכשברק עלה לשלטון, שס דאגה להראות לו מי בעל הבית האמיתי, ואיימו בפירוק הממשלה. כדי לשמור עדיין על אל על כ"חברה לאומית" (על אף שהיא פרטית כיום) הם מעורבים ויודעים בדיוק מה קורה שם, וכדי שיהיה להם סולם לרדת ממנו הקימו עבורם את סאן דור. אם תאזין לקשר או תרים משקפת תראה או אם תטוס בהם תראה שהכל אל על לחלוטין, וגם תלוש המשכורת של הטייס הוא של החברה. זה לא שאני לא מצדד בכך, לדעתי כמו שהגיבו כאן, בחברה מודרנית, זה פסול להשאיר אוירונים יום שלם בגלל איזשהו פולחן דתי.
 

ארזS

New member
נהפוך הוא, אני בכלל לא מזלזל במגזר הזה.

ומצד שני גם לא מזלזל באל על. מצד שלישי... אני גם לא הייתי קורא לדברים במילים "פולחן דתי" ליום שבת קודש ולהשארת האווירונים על הקרקע, בדיוק כשם שאני לא קורא במילים האלה לכל בעלי החנויות בשוויץ שביקתי שם ביום השבתון שלהם [יום ראשון] ולמרות שממש התחננתי שיקחו ממני קצת כסף שרציתי לקנות בו כל מיני דברים הם אמרו לי "חבר יקר, היום זה השבת שלנו, ואם אתה כל כך רוצה לבזבז ת'כסף שלך לך וזרוק אותו באגם ז'נבה הסמוך". נו, טוב, ברור שהם לא בדיוק אמרו לי את הדברים האלה [כי לא היה מי שיגיד, הכל היה סגור ומסוגר] ואני רק מקווה שאתה מבין את הכוונה שלי בסיפור הזה.
 

ilsites

New member
מצטער שאני גולש לנושא אחר..

אבל השבת היהודית הרבה יותר פאנטית מהיום ראשון של הנוצרים. אחרי הכל, אוטובוסים נוסעים בערים והמטוסים טסים באוויר.. משהו שלצערי אי אפשר לומר לגבי הארץ. מצד שני זהו גם היופי שלה..
 

ארזS

New member
בתנ''ך כתוב

שמור את יום השבת לקדשו. כמדומני התנ''ך הוא הספר רב המכר ביותר בכל העולם... ושוב: אדם באמונתו יחיה...
 

ilsites

New member
כתבתי את התגובה לפני שקראתי את כל הטופיק

חרשתם את הכל כבר בלעדי. רק הוספתי
ל"אדם באמונתו יחיה" שלך איי שם למטה...
חג שמח
 

79 Ori

New member
חומר למחשבה:

האם חברת תעופה יכולה להרשות לעצמה להעמיד את כל צי המטוסים שלה אחת לשבוע למשך כ-25 שעות (ולא הזכרתי את החגים...)? כנראה שלא.
 
למעלה