שאלה על דראקו

שאלה על דראקו

מצאתי את עצמי קוראת היום חלקים מהספר השביעי, בפרק בו הם נמצאים באחוזת מאלפוי ודראקו צריך לזהות את הארי הוא לא מוסר תשובה ישירה, למה לדעתכם?
 
אני חושבת שהוא עם נאמנות כפולה בשלב הזה

הוא הזדעזע נורא מהעובדה שהיה אמור להרוג את דמבלדור ומזה שבסוף סנייפ עשה את זה, הוא נלכד למעשה בשרות אוכלי המוות והרצח של צ'ריטי ברבג' היה שיא של זוועה מבחינתו
אז הוא נשאר שם כי אין לו ברירות אבל הוא משתף פעולה במינימום עם וולדמורט, הוא לא מסוגל לראות עוד רצח מול העיניים שלו.

הבעיה היא כמובן למה הוא זה שתופס את הארי בחדר הנחיצות, אולי בגלל שברגע הזה הוא מחליט שוולדמורט הולך לנצח והארי הולך למות ממילא ומעדיף לקבל על זה קרדיט.
 

Superboi

New member
אני חושב שהוא פשוט לא רצה שוולדמורט ינצח

עד הספר השישי הוא רצה להיות אוכל מוות כי ככה המשפחה שלו חינכה אותו (ובין היתר בגלל שזה יעניק לו כבוד וכו'). אחרי שהוא טעם מזה, הוא הבין שהוא מעדיף את ההיפך.

גם כשקראב וגויל רצו להרוג את הארי בחדר הנחיצות, דראקו מנע מהם לעשות את זה. ולא נראה לי שזה בגלל שהוא רצה להסגיר אותו לוולדמורט, אלא בגלל שהוא לא רצה שהוא ימות.
 
אני חושבת

שדווקא הפעם קראב וגויל הובילו אותו במעשיהם ולא הוא אותם.
אני חושבת שהוא מבחינתו היה בורח אם הוא היה יכול אבל הוא לא הצליח להתחמק מהגורילות שלו ונגרר אחריהם.
 

hollypop girl

New member


 

hollypop girl

New member
מנסה לענות

אני בטוחה שהוא זיהה את הארי (ולו רק לפי החבורה שאיתה הוא נפתס) אבל באותו שלב עוד לא
החליט באיזה צד הוא. לדעתי הוא רצה ללכת על בטוח, להישאר בצד של אוכלי המוות וסוג של "לעזור" להארי
שיהיה לו לפחות מעשה טוב אחד לשלוף למקרה ש"הטובים" ינצחו.
+ אמנם הוא כל הזמן משכנע את עצמו שהארי הוא האויב שלו והכל אבל כמו שהארי לא היה רוצה לראות את דראקו
נרצח מול עייניו כשיש לו אפשרות להציל אותו, ככה גם להפך (סליחה על הניסוח
), חוץ מזה, ראינו איך הוא
הגיב לרצח של הפרופסורית ההיא אז... (הרגע חשבתי על זה, זה בדיוק כמו שג'יימס לא רצה שסנייפ יפגע מלופין אפילו
שהם שנאו זה את זה. או שג'יימס דאג לרמוס?
)
 

HassiD

New member
רק עם הסתייגות קטנה

אני לא חושב שאפשר להשוותבין הארי ודראקו בקטע שהארי לא רצה להרוג את דראקו. כי הארי לא רצה להרוג את דראקו, כי הוא יותר חננה-שוחר שלום, ככה שמבחינתו הוא ראה את דראקו בתור אויב, רק בגלל שדראקו סימן אותו ככה, ואני בטוח שאם דראקו היה מציע להארי להתפייס - הארי היה קופץ על המציאה. בעוד שדראקו לא הרג את הארי, בגלל שהוא חננה-פחדן, ולא רצה לקחת על עצמו רציחות, בדיוק כמו שהזכרת שהיו עוד רציחות שהוא היה צריך לעשות ולא עשה.
שנוסף, די קשה להרוג מישהו ביודעין ככה מול הפרצוף, ככה שאם הוא בשוונג - אין לו בעיה לפגוע בהארי, אבל ככה סתם, בדם קר - יותר קשה לו..
 

hollypop girl

New member
מה המסקנה? שכולם חננות?


מסכימה

הארי נגד רצח (ויש לו משהו עם להציל אנשים
) ודראקו פשוט פחדן.
 

anna the best

New member
בדיוק מאותה סיבה שהוא לא ירה בדמבלדור!

כי בתוך תוכו, הוא לא באמת רוצה את זה, הוא נאלץ, הוא חושב שהוא רוצה את זה -בגלל שהוא יקבל מעמד אצל וולדמורט, כדי להוכיח לכולם שהוא יכול, כדי שוולדמורט יסלח למשפחה שלו על תקרית היומן.
אני בטוחה שדראקו מכיר את הארי מספיק טוב (7 שנים), ואין מצב שהוא לא זיהה אותו *באמת*, עד כמה שהארי היה שונה ולא מגולח.
ייתכן מאוד שדראקו פשוט נבהל באותו רגע, איבד את עצמו, כי הוא היה בלחץ עצום- אם זה הארי פוטר, הוא עכשו במו ידיו יגרום למוות שלו, ואני חושבת שדראקו הוא לא בנאדם רע. הוא מתנשא ומגעיל, סנוב, אגואיסט, אבל לא רוצח עם כוונה לעשות רע. הוא ככה כי זה מה שהוא למד מהבית, ואת האמת בספר השישי ממש התחלתי לחבב אותו.
כמו שאז במגדל- הוא לא רצה להרוג את דמבלדור, או יותר נכון- הוא לא היה מוכן לזה נפשית. כל השנה הוא רק ניסה למצוא דרך כמה שיותר אמצעית ומרוחקת להרוג אותו, לשלוח שרשרת לרוזמטה שתיתן אותה לקייטי שתיתן אותה לדמבלדור, או לשלוח רעל לרוזמרטה שתערבב אותו עם יין ותשלח אותו לסלאגהורן, שייתן אותו לדמבלדור.
במגדל הוא עמד איזה רבע שעה ושוחח עם דמבלדור, כי הוא פשוט לא ההעז להרים עליו שרביט, ובטח שלא להרוג אותו. הוא עשה את מה שעשה כי וולדמורט פחות או יותר הכריח אותו. אז ככה הוא גם לא העז לפעול בשום צורה כשהארי היה באחוזה שלו. לא מתוך טוב לב, אבל בגלל שהוא פשוט לא רשע.
 
למעלה