שאלה על הגמל שלמה של רוברט לאנג

שאלה על הגמל שלמה של רוברט לאנג

די התלהבתי מהדגם הזה, לא רק בגלל שהוא מאתגר מאד, אלא גם בגלל שהוא יצירתי וכיפי לקפל. עם זאת אני לא בטוח שהבנתי נכון את ה-sink fold בצעד 57. מתחת לשכבה שמסומנת להשקעה, יש שכבה נוספת, שתקועה בין הכפלים, אשר אליה לאנג לא מתייחס, עם זאת, בצעד הבא נראה שהיא נעלמת. ניסיתי להשקיע גם אותה, והתוצאה נראתה מאולצת. סיימתי לקפל את הדגם, ואם עשיתי טעות, אני לא חושב שזה ניכר בתוצאה הסופית, אבל בכל זאת הייתי רוצה לדעת להבא מה הדרך הנכונה להתמודד עם הצעד הזה.
 

barakfishel

New member
origami insects and their kin

אני מצאתי את הספר הראשון הרבה יותר קשה לביצוע מאשר את הספר השני origami insects 2. בכל מקרה, בספר הראשון (משם הגמל שלמה שקפלת) הוא לדעתי ספר מאוד בעייתי ונתקלתי בהמון מקרים כמו שאתה תיארת, שהוא בכלל לא מתייחס לשכבות מסויימות ולקפלים מסויימים. בקיצור ההוראות קשות במיוחד, והתוצאות לא מאוד ראליסטיות. לכן אני ממליץ לקנות את הספר השני, שם ההוראות ברורות מאוד (עוד לא נתקלתי בבעיות, וקיפלתי כמעט את כל הספר) והתוצאות הרבה יותר ראליסטיות יפות ומרשימות. בכל מקרה, אם הצלחת להגיע לתוצר הסופי, לדעתי זה בסדר גמור, מה זה משנה עם עשית את הצעד 57 נכון או לא? אם הצלחת, אז כל הכבוד בכל מקרה. בהצלחה.
 

gozim

New member
נסיון לעזרה

שלום אבשלום. ראשית אודה כי לא קיפלתי את הדגם, אבל הסתכלתי על ההוראות - האם אתה יודע מה הבדל בין OPEN SINK ל CLOSE SINK? OPEN SINK נעשה ע"י שיקוע כל דש בנפרדף מה משאיר את כל הדשים נפרדים לאחר השיקוע. לדוגמא, אם תבצע אותו על בסיס פצצת מים, ותסתכל בשקע שיצרת מלמעלה, תראה בסיס פצצת מים קטן משוקע. לעומת זאת, בשיקוע סגור, כל הדשים משוקעים כמקשה אחת, ובמבט על תראה רק כיס "סגור". קצת קשה להסביר במילים היכן ששרטוט שווה אלף, אבל זה מה שהזמן מאפשר כרגע... נשמח אם תפרסם תמונה של הדגם בכל מקרה. אילן
 
זה מה שחשבתי שצריך לעשות,

אבל בלי הסימונים, זה לא היה ברור היכן להשקיע ואיך זה אמור להראות בסוף. יש לי צילום של הדגם, אבל המנוע של הפורום לא מאפשר להעלות תמונות מעל 500 ק"ב. אולי בהזדמנות אני אכווץ את התמונה. תודה בכל מקרה.
 
יקרונית מנייר ממו

היקרונית (long horned beetle) של ג'ון מונטרול עשויה כאן מנייר ממו סטנדרטי בגודל 8.3 ס"מ.
 

gozim

New member
יפה מאוד! אתה יכול להצטרף לקבוצת המיניגאמי!!

 
למעלה