שאלה על הנדסת חשמל

sign of cine

New member
שאלה על הנדסת חשמל

היי, אני כרגע לומד הנדסת מחשבים בבר אילן.. ואני מתלבט בין לעבור לת"א (אבל פחות בא לי על האופי של המקום) או לעבור לHIT בגלל שאני חולוני וגם בגלל שיש מסלולים מותאמים לעבודה במקביל.. :) בעיקרון מה שמפריע לי בעיקר בבר אילן זה שגם הבנתי שהם לא נחשבים כל כך לעומת שאר האוניברסיטאות וגם המרצים פשוט נוראיים.. רציתי לדעת ממי בפורום שלומד/מכיר הנדסת חשמל ויכול איכשהוא לענות לי על כמה שאלות: 1. מה ההבדל בשוק בין מכללה לאוניברסיטה מבחינת הנדסה, שזה מקצוע יותר מבוקש משאר המקצועות? 2. איך המרצים? הם דוברי עברית? יחסית ברורים? אתה מסיים הרצאה ומבין על מה היא הייתה או שיש לך סימן שאלה אחד גדול מעל הראש? 3. האם המסלול שמשלב עבודה הוא בר ביצוע? או שהוא סתם נשמע נחמד אבל בת'כלס מגביל.. 4. איך האנשים? יש קטע כזה של תחרותיות וקבוצות סגורות, או שזה קצית יותר חברותי? תודה מראש לעונים :) ליאור.
 

epsilonkatan

New member
היי ליאור

אנסה לענות מנסיוני האישי, 1. עם כמה שקשה להודות, קיימת אפליה בשוק לטובת בוגרי אוניברסיטאות בתחום ההנדסה (אבל לא לבר-אילן, כמו שאני מניח שאתה יודע). 2. כמו שבטח גם פגשת בבר-אילן - מרצים, יש ויש. חלקם תותחים ברמות שקשה לתאר, חלקם נוראיים וחלקם עושים את העבודה. 3. המסלול מאפשר עבודה במקביל ללימודים, ע"י כך שעומס הקורסים מתחלק על-פני שלושה סמסטרים בשנה. עדיין, קשה מאוד לחזור מיום עבודה להרצאה בפיסיקה או ללימוד עצמי בבית. אז ככה שתקבל את התנאים לעבוד וללמוד במקביל, אבל תצטרך להתעזר במשמעת עצמית וכח רצון גדולים. 4. נהפוך הוא, יש תשתית חזקה מאוד של שיתוף חומרי לימוד בין סטודנטים, וקבוצות לימוד הן דבר מאוד נפוץ. קבוצה גדולה מהמחזור שלי מקפידה מידי סוף סמסטר ליסוע לטיול בארץ, ולחגוג יחד שמחות שונות לאורך השנה. זאת לעומת סיפורים שאני שומע מחברים על פקולטות להנדסה בת"א ובמכללות אחרות מהמרכז. יש דבש ויש עוקץ, אבל ככה זה תמיד. אני אישית, הייתי בוחר בחולון (בחרתי). לא הייתי שורד את הפקקים כל יום לת"א וחזרה :) בהצלחה!!!
 

beatman

Member
זה הנדסת חשמל ומחשבים ?

מדובר באותו תואר, כלומר התמחות במחשבים ? או שמדובר בתואר שונה עם תוכנית לימודים שונה מהיסוד ?
 

sign of cine

New member
זה די אותו דבר..

כעיקרון זה סוג של מסלול .. יש הרבה חומר משותף עם הנדסת חשמל.. אבל זה קצת יותר מונחה לתכנון מערכת מאשר לבניית מערכת בצורה פיזית...
 
למעלה