שאלה על הסוהרסנים

שאלה על הסוהרסנים

אשמח אם תוכלו לענות לי על שאלה של ילד: "שמתי לב שהרוכבים השחורים בשר הטבעות והסוהרסנים של הארי פוטר מאוד דומים - מה היה קודם והאם ג`יי קיי רולינג העתיקה מהסרט שר הטבעות?"
 

Blade Of Fire

New member
עונה..

ובכן, הנאזגול, הפרשים השחורים, היו קודם כמובן. טולקים כתב את ספריו לפחות 20 שנה לפני ג'יי קיי רולינג. וכן.. את הספרים... שר הטבעות היה (ועדיין) ספר לפני שהיה סרט. בקשר למי העתיק ממי.. אני לא בטוח שהנאזגול והסוהרסנים דומים בכלל.. זה ששניהם סוגים של רפאים ולובשים ברדסים לא אומר שהם אותו דבר. הנאזגול פותו להיות רשעים ע"י הטבעות של אדון האופל שניצל את חולשות בני האדם. הם באמת רשעים. הסוהרסנים לעומת זאת לא רשעים מטבעם אבל בהחלט קל לפתות אותם להיות רשעים. לנאזגול אין כוחות אל טבעיים חוץ מהיותם רפאים לעומת הסוהרסנים עם נשיקת המוות שלהם. אני מסכים שיש קווי דימיון אבל הפעם טולקין היווה השראה לרולינג, ולא העתקה של רולינג מטולקין.
 

LePeKoN

New member
ויש גם את../images/Emo152.gif|היק|

הבסיליסק, עוף החול, חד קרן ועוד המון יצורים שג'יי קיי לקחה ממקומות אחרים. בקשר לסוהרסן, אני לא בטוח, כי יכול להיות שהיא את זה באמת לקחה משר הטבעות. וסתם שאלה: את הת'סטראלים ושאר המפלצות האלה ג'יי קיי המציאה?
 

Blade Of Fire

New member
תלוי איזה...

על הת'סטראל מעולם לא קראתי באף ספר.. זה נשמע לי דיי מקורי. את רוב היצורים היא לא המציאה- חד קרן, בסיליסק, קנטור, עכביש ענק, עוף חול, טרולים, לפרקונים, ויליות.... הכל לקוח ממיתולוגיות, סיופרי עם וסופרים אחרים...
 

A Charming Lie

New member
מה שהופך את הקריאה לנחמדה יותר

כשיודעים שיש בסיס לכל דבר ושום דבר הוא לא סתם המצאה.
 

LePeKoN

New member
לי זה לא ממש משנה../images/Emo152.gif|היק|

אם אני נתקל באיזו חיה בהארי פוטר, אני לא מנסה לחשוב אם היא מוכרת לי. אני פשוט ממשיך, מביל לשים לב...
 

momy87

New member
ברור...

כי אתה מכיר אותה... אתה לא צריך להתעכב על זה... בילבלתי את עצמי... כאילו... אתה לא צריך להתעכב על זה... זה כמו שלא תתעכב לראות עם אתה יודע מה זה בת ים. אני קצת מפגרת
קצת הרבה
 

FullMoonGirl

New member
מה עם

גנדלף ודמבלדור
הארי ופרודו
מרי ופיפין ופרד וג'ורג'
כבר כתבתי משהו על זה... לפני איזה חמש חודשים
 

momy87

New member
זה לא נכון

הבמאי לקח מהספר, לא העתיק מהספר... וכמו שאמרו פה-שר הטבעות הוא קודם כל ספר אף אחד לא העתיק מאף אחד
 

Net92

New member
הממ...

בספר שר הטבעות אין תיאור מפורט על איך שהנזגול נראו, טולקין רק כתב שהם רוכבים על סוסים שחורים ושיש להם ברדס, זהו. לאומת זאת, רולינג פירטה ממש איך נראו הסוהרסנים שלה. מה בא קודם? שר הטבעות-הסרט או הארי פוטר-הספר? כמובן שהארי פוטר. ככה שאם כבר מישהו העתיק [לא אמרתי שהעתיקו, אמרתי אם כבר] אז זה הבמאי של שר הטבעות. אבל באמת, עכשיו יכולים להגיד ששניהם העתיקו מהצעקה... ושהצעקה העתיקו ממציאי הברדס השחור... אז די כבר להיות קטנוניים ולנסות לעשות מכל אחד מעתיקן. [אני לא אומרת שאת כזאת].
 

רולדההה

New member
שר הטבעות מבוסס על ספר. ../images/Emo98.gif

שנכתב המאה שעברה. לפני יותר משישים שנה. אז אם מישהו העתיק, זו בוואדי רולינג. רק כדי שנבהיר שצריך לדעת על מה מדברים לפני שמדברים.
 

Net92

New member
אני יודעת.

אבל הבמאי של שר הטבעות [הסרט, כמובן] ממש לא נצמד לעובדות שבספר. הוא הוסיף חלקים שלא היו בספר והוריד חלקים שכן היו בספר, וטולקין לא כתב איך הנאזגול נראו, הוא כתב שהם מלכים שהתפתו לרוע ע"י סאורון ויאדה יאדה יאדה... ושהם רכובים על סוסים שחורים ושיש להם ברדסים. אז אתם אומרים ש... מה? שרולינג העתיקה את הברדסים השחורים? שטולקין המציא את הברדסים השחורים? אז זהו שלא. הברדסים הומצאו מזמן... והשתמשו בהם הרבה גם הכמרים שרדפו את הכופרים בימי הביניים, וזה. ככה שאני עדיין חושבת שאני צודקת, ושאין כאן שום העתקה מצד אף אחד.
 

Net92

New member
ושלא תגידו שאמרתי שהכמרים המציאו את

הברדס! אמרתי שהם השתמשו בו
 
מממ אוקיי אז הבהרה

רולינג אמרה שהיא קראה פעם אחת את שר הטבעות ולא אהבה,סתומרת,לא סביר להניח שהיא ביססה את הדמנטורס על הנאזגול. היא דווקא אמרה שהדמנטורס הם משל לדיכאון.
 

you know who 2

New member
../images/Emo12.gifאיזה שטות../images/Emo118.gif

מה שכתבת לא הגיוני.
אני קראתי את הביוגרפיה של רולינג ומצויין שם במפורש ששר הטבעות הוא אחד הספרים האהובים עליה ביותר ושהיא קראה את כולו עשרות פעמים.
 

uriya1

New member
הם באמת מזכירים אחד את השני,

אבל לא נראה לי שהיא העתיקה.
 

eranpes4

New member
כל העולם של הארי מבוסס על דברים

קודמים וזה מה שיפה.. תקראו את העלמות הקסומים של הארי פוטר. כתב את הספר דיויד קולברט- עיתונאי בריטי. למשל הכלב עם שלשת הראשים בספר ה 1 הוא מהמיתולגיה- שמר שם על היציאה/כניסה לעולם המתים, לפי המיתולגיה היה איזה זקן חכם שעבר אותו ע"י מוזיקה - בדיוק כמו בהארי פוטר.. דמבלדור מאוד דומה למרלין מהמלך ארתור, לגבי הפיכה של קוסם לחיה- מרלין מהמלך ארתור היה עושה את זה המון. יש עוד הרבה קנו את הספר בשביל לדעת.....
 
למעלה