שאלה על ויזה J1

אנגלינה

New member
שאלה על ויזה J1

אם אני הולכת לעבוד כאופר ומקבלת בשנה הזאת את הויזה J1 האם זה נכון שבתום השנה אני מחוייבת לחזור למולדת ולהישאר שם שנתיים??? אנגלינה
 
חוק השנתיים - חזרה למולדת

חל על מחזיקי J1 אך ורק בתנאים מסויימים, ולא על כל מי שמחזיק בויזה J1. 1. רופאים העוסקים ברפואה, במחקר רפואי או בלימודים בנושא הרפואה יחוייבו לשוב לארץ מולדתם בסיום תכנית ה-J1 לתקופה של שנתיים לפני שיוכלו לחיות בארה"ב בכל צורה אחרת. 2. באם תכנית החילופין של מחזיק ה-J1 ממומנת באופן חלקי או מלא, ישיר או עקיף ע"י כל גורם של ממשלת ארה"ב, יחול החוק גם על מי שתכניתו ממומנת ע"י הממשלה. כאשר תקבלי את הויזה בדרכון תוכלי לראות אם חל על תכניתך החוק - במידה ולא תהיה הערה על הויזה בנוסח: Bearer is not subject to section 212(E). Two Year rule does not apply
 

אנגלינה

New member
עדי ממש תודה.........

אני לא חושבת שיש מישהו שיכל לנהל את הפורום הזה יותר טוב התשובות שלך תמיד מגיעות מהר ומפורטות וממש עוזרות....... הרבה הרבה הרבה תודה ובהצלחה בכל אנגלינה
 

Galit L

New member
J1

עדי שלום! שמתי לב לתשובתך לגבי J1 בתחום הרפואה שחייבים לחזור בסיום התוכנית. אנחנו נוסעים לארה"ב על J1 ונמסר לנו שכאשר נגיע לשם יחלו בתהליכים לקבלת ויזה H1B. האם זה אפשרי מבחינת הרשויות?
 
אני לא בטוחה

באופן עקרוני אני חושבת שזה אפשרי, לגבי ההגבלה של החזרה לשנתיים, את צריכה להסתכל בויזה בדרכון ולבדוק אם יש לך הערה שאתם פטורים מההגבלה. אם אתם פטורים לא תהיה שום בעיה. אם אתם מחוייבים לחזור, אני לא יודעת והייתי מציעה להתייעץ עם עורך דין. אני מניחה שאם לא מסיימים את התכנים ומשנים סטטוס כמעט מיד ל-H1, יכול להיות שההגבלה לא תחול, אבל זו לא תשובה מוסמכת רק ניחוש.
 

Galit L

New member
אבל....

לא נראה לי שהאוניברסיטה כל כך מעוניינת להודיע מראש על מעבר ל H1. את יודעת הם אומרים קודם תגיע ורק אח"כ נעביר אותך. אז איך אפשר לגרום להם להוריד את ההגבלה.
 
אם תתני לי קצת יותר רקע

באיזו מסגרת אתם באים בדיוק ולאן, אפילו במסרים אישיים אם את לא רוצה לכתוב כאן, אוכל לנסות לברר עבורך.
 

Galit L

New member
מסגרת לימודים

אנחנו מגיעים ללימודי פוסט דוקטורט של בעלי בתחום הרפואה ליוסטון טקסס. לאוניברסיטת ביילור. אנחנו קיבלנו את המסמכים מהאוניברסיטה לבקשת J1 ובימים אלו אנו אמורים להגיש אותם לשגרירות לקבלת ויזה.
 
לפני שאתם הולכים לשגרירות

בררו עם האוניברסיטה (עם המשרד לסטודנטים בינ"ל) האם תהיו כפופים לחוק החזרה של השנתיים. במידה וכן, ואתם מעוניינים להשאר כאן יותר, כדאי ללחוץ על האוניברסיטה לגבי תהליך ה-H1. אני מניחה שהמשרד יוכל גם לענות לך לגבי המעבר בין J1 ל-H1 ותקפות החוק. בכל מקרה אני אשתדל לברר עוד פרטים מחר.
 

Galit L

New member
תודה ../images/Emo24.gif

עדי תודה רבה עזרת לי. ושיהיה לילה טוב.
 
למעלה