שאלה על כח עילוי וכח משיכה

spi7fire

New member
שאלה על כח עילוי וכח משיכה

היי, חשבתי על בניית גוף רחפת שירים אותי מהקרקע על מנת למנוע חיכוך, ואליו לחבר גלגל קדמי מונע (לא משנה איך כרגע) אשר ימשוך את הגוף המרחף. כלומר לבנות רחפת שמתקדמת על ידי גלגל ולא על ידי תנועת אוויר. השאלה היא האם זה באמת יותר יעיל - מצד אחד אני חוסך את כח החיכוך ולכן לגלגל יותר קל למשוך משהו "חסר משקל" (חסר חיכוך עם הקרקע). מצד שני אני מבזבז את כל האנרגיה על כח העילוי. ממה שקראתי כח העילוי ברחפת עם חצאית מקטעים הוא די יעיל וחסכוני. אשמח לשמוע מה דעתכם. תודה!
 
בעיה קטנה

אם הגוף (כולל הגלגל) חסר משקל לחלוטין לא יהיה כוח חיכוך והגלגל לא יוכל לדחוף את הגוף. לדוגמא רכב לא יכול להאיט או להאיץ על קרח כאשר כוח החיכוך שואף לאפס
 
הערה

למיטב ידיעתי רוב אובדן האנרגיה של מכונית (חוץ מאי היעילות של מנוע חום), לא נובע מחיכוך בקרקע אלא מחיכוך באויר.
 

spi7fire

New member
הגלגל מונח על הקרקע, ומושך גוף ללא חיכוך

הרעיון הוא לחבר גלגל "שימשוך את עצמו", כלומר הוא יהיה מונח על הקרקע ויגרור\ידחוף את הגוף המרחף הגלגל לא חסר משקל, להיפך, הוא היחידי שיש לו משקל וחיבור לקרקע. לו ולמה שמפעיל אותו (מנוע חשמלי ובטריה לצורך העניין)
 
כפי שאמרתי לך

רוב החיכוך (במהירויות סבירות) זה עם האויר אז זה לא יועיל, אלא עד למהירויות של עד ~10 קמ"ש. הסיבה שרכב כבד צורך יותר דלק זה (אם נזניח את האירודינמיקה שלו) זה לא בגלל חיכוך גדול יותר אלא בגלל שצריך יותר כוח בשביל בשביל להאיץ אותו (זה דורש מנוע יותר גדול שגם ב-idle צורך יותר דלק).
 

spi7fire

New member
צודק

לא חשבתי על החיכוך עם האויר בזמן תנועה. שם הכח החזק. אפשר להשתמש באויר האופקי בזמן תנועה כדי להרים את עצמנו מעל לקרקע כדי לייצר פחות משקל חיכוך, אבל כמו שאמרת כנראה שזה לא רלוונטי במהירות.
 
אין דבר כזה "חסר משקל"

אתה מתכוון ל"אם הגוף לא יפעיל כוח על הקרקע (או הציר של הגלגל)". גם כשהגוף מרחף - יש לו משקל - mg. בכל אופן, מה שכן ניתן לבצע (אני לא נכנס כאן לשקולי יעילות) הוא הפעלת כוח העילוי בקצה האחורי ולחבר את הגלגל בקצה הקדמי. זה יהיה "דומה" לקורה שנתמכת בשתי קצותיה.
 
למעלה