שאלה על לוחות זמנים

adi1506

New member
שאלה על לוחות זמנים

לפי הסיכום של אילן - וראיתי גם בסיכומים אחרים : "הגשת פטנט מותר 18 חודשים(שנה וחצי) עד פרסום ראשון נכון לגבי כל העולם מלבד ישראל. כל עוד הבקשה לא מפורסמת והפטנט לא תקף(רק הוגש) מישהו אחר יכול לייצר אבל אפשר לתבוע על פיצויים. בישראל- כשמקבלים את הפטנט הפטנט מתפרסם ואז יש תקופה של שלוש חודשים בה אנשים יכולים להתנגד לפטנט" הכוונה כאן היא להתנגדות לפטנט???? אם כן , בהקשר של התנגדות דברו על 9 חודשים לאחר פרסום הפטנט ..... אם לא , למה זה מתייחס?
 
נסיון להסבר

יש שלושה מקרים ארופה- אני מגיש פטנט לאישור, תוך 18 חודשים הפטנט מפורסם (גם אם הוא אושר וגם אם לא) , מרגע הפרסום יש לחברות הגנריות 9 חודשים לטעון לאינולידיות/ לחוסר כשירות של הפטנט. ישראל- הגשתי פטנט לאישור, משרד הפטנטים יבדוק אותו כמה זמן שיקח לו, אם משרד הפטנטים הגיע למסקנה שהפטנט ראוי , הוא יפרסם את הפטנט ויגיד שאם תוך 3 חודשים אף אחד לא יטען לאינולידיות\ חוסר כשירות הפטנט , אז הפטנט יאושר. ארה"ב- משרד הפטנטים מפרסם את הפטנט רק ברגע אישורו, אם נרצה לבטלו נהיה חייבים לפנות רק לבית המשפט , אין בארה"ב ביטול פטנט דרך משרד הפטנטים. כמובן שגם בארץ ובארופה אפשר לבטל פטנט דרך בית המשפט בכל זמן שנרצה.
 

shninush

New member
בארה"ב -

היום גם בארה"ב פטנט מתפרסם לאחר 18 חודש. (מה שכתבת היה בעבר) בהצלחה!
 

מה ה מצב

New member
כמה תגובות בזמן שכתבתי אחת...

מצטערת לא שמתי לב שכבר ענו... אז רק כדי לוודא- היום בישראל בכל מקרה הפטנט מתפרסם אחרי 18 חודש גם אם אושר וגם אם לא, נכון?
 
לדעתי לא

לדעתי פטנט בישראל מפורסם רק 3 חודשים לפני אישורו. אם לא הגיעו למצב זה תוך 18 חודשים לדעתי הוא לא יתפרסם.
 

מה ה מצב

New member
אני מקווה שאני עונה על השאלה...

פטנט נחשב לא ולידי אם יש ספרות קודמת שמתארת אותו. אלא אם כן בארה"ב, אתה פרסמת את הספרות הקודמת הזאת ואז יש לך שנה להגיש פטנט. שמגישים בקשה לפטנט במשך 18 חודשים הפטנט הזה לא מפורסם בכלל. אחר כך הוא מפורסם גם אם עדיין לא החליטו אם לקבל אותו או לא, ואז תיאורטית כל אחד יכול לעשות בפטנט הזה שימוש ולייצר לפי הפטנט דברים, ואם הפטנט יתקבל ניתן יהיה לתבוע אותו רטרואקטיבית. לרוב זה לא קורה כי לוקח הרבה זמן לייצר משהו. בישראל המצה שונה מעט. בכל העולם מגישים פטנט אחרי 18 חודש הוא מפורסם וכל פטנט תלוי בזמן שלו מתקבל. בישראל, מגישים פטנט אחרי 18 חודש הוא מפורסם. ואז בזמן כלשהו הוא כמעט מתקבל- כלומר בזמן כלשהו מתחילה תקופה של שלושה חודשים בה מי שרוצה יכול להגיש התנגדות לפטנט ואם אין התנגדות הפטנט מתקבל. באירופה- יש גוף אחד שנותן פטנטים בכל אירופה- ה EPO. לגוף הזה, אחרי שהוא מקבל פטנט, ניתן להגיש התנגדות לפטנט במשך 9 חודשים. אם במהלך ה9 חודשים מוגשת התנגדות והיא מתקבל הפטנט מבוטל בכל מדינות אירופה. לאחר מכן אם רוצים להגיש התנגדות לפטנט יש לעשות זאת בכל מדינה ומדינה. עניתי?
 
למעלה