שאלה על מבחן TOVA

רינת א1

New member
שאלה על מבחן TOVA

שלום שמי רינת ואני אם לילדה בת 11. הפנו אותי לעשות אבחון קשב וריכוז. מה הדבר אומר? איפה אני יכולה לעשות אותו.... תודה
 
אבחון קשב וריכוז

אבחון קשב וריכוז אינו בהכרח אבחון של TOVA האבחון צריך להיות מקיף ולהערך על ידי בעלי מקצוע מתאימים. האבחנה של קשב וריכוז צריכה להתבסס על בדיקת הילד, איסוף מדויק של נתונים המתארים את התנהגותו ותפקודו בחברה, במשפחה ובבית הספר. כלי האבחון באבחון קשב וריכוז יכולים לכלול בדיקה ממוחשבת כמו TOVA, CPT או BRC (שהינו אבחון נוירו פסיכולוגי ממוחשב לאיתור הפרעות קשב וריכוז, לקויי למידה וקשיים תפקודיים ניהוליים). כמו-כן יש לאסוף גם שאלונים המיועדים להורה, גננת/מורה. נדרש ראיון אישי עם ההורים במטרה לאסוף אינפורמציה לגבי הילד בכל תחומי החיים. וכמובן בדיקה נוירולוגית התפתחותית ע"י רופא נוירולוג מומחה שיקבל לידיו את כל הנתונים הנ"ל. ובהתאם ממליץ הרופא על טיפול ספציפי תוך הדרכת המשפחה והצוות החינוכי. אני ממליצה לכם לחפש מרכז טיפולי שייתן לכם מענה מקצועי וכוללני (כפי שמפורט לעיל), ולא להסתפק בבדיקה ממוחשבת בלבד. אשמח לעזור בהמלצה .
 
אבחון TOVA - אבחון BRC

בהמשך לתגובתה המפורטת של עינת התייחסות ספציפית למבחן הממוחשב בו התעניינת. חשוב לדעת שמבחן "טובה" בודק סוג מסויים של קשב בלבד (קשב מתמשך) משך 17 דקות. כיום אנו ממליצים על ביצוע אבחון ה- BRC , שהינו אבחון נוירוקוגניטיבי הבודק תפקודי קשב לצד תפקודים קוגניטיבים נוספים. תפקודי הקשב הנבדקים במבחן הינם: קשב מתמשך (בזהה למבחן "טובה"), יכולת הסטת קשב, הבחנה בין מטרה למסיחים ותפקודים ניהוליים. בהצלחה
 

דן121

New member
אבחון BRC

היכן אפשר לעשות את האבחון, והאם מסובסד ע"י קופות החולים?
 
אבחון BRC - סבסוד דרך קופות החולים

למיטב ידיעתי, כיום קופת חולים מכבי הינה הקופה היחידה המסבסדת אבחון BRC למבוטחיה (כהשלמה לאבחון נוירולוגי כולל) - עלות השתתפות עצמית - 300 ש"ח. אשמח להמליץ על מכונים באיזור מגוריכם. בהצלחה.
 

דן121

New member
אבחון BRC במרכז "צעד צעד"

קראתי באתר שלכם שאתם עושים אבחון BRC כחלק מתהליך אבחון קשב וריכוז. האם אצלכם יש סבסוד מטעם קופ"ח מכבי?
 
למעלה