שאלה על מנשה המלך

שאלה על מנשה המלך

מדוע הקדוש ברוך הוא כעס על חזקיהו המלך שלא רצה להביא את מנשה לעולם ? , ומדוע הקדוש ברוך הוא רצה שיהיה מלך אכזר שכזה על עם ישראל ? ...................................
 

the hfuse

New member
תשובה

בס"ד 1. חזקיה המלך ראה ברוח קודשו שיצא ממנו בן רשע, לכן לא רצה להתחתן. כידוע החתונה ומצוות הבאת ילדים היא מצוות עשה מן התורה. לכן יוצא שחזקיה ביטל מצווה. כידוע "לא משגיחים בבת קול" כלומר גם כאשר אדם רואה ברוח הקודש דברים רעים, אסור לאדם בגלל זה להתבטל ח"ו משום מצווה בגלל זה. וזה היה החטא שלו, כמובן שמיד חזר בתשובה וה' יתברך הוסיף לו שנות חיים והתחתן. 2. ה' יתברך יש לו חשבונות שלו, מי שבוחר להיות רשע הוא האדם. בנוסף לכך מנשה המלך בסוף חזר בתשובה, ונהיה כמדומני לראש החוזרים בתשובה בעולם הבא.
 
לא זאת השאלה שלי !!!!! ........

היתכוונתי לשאול ! , מדוע הקדוש ברוך הוא הסכים שיהיה מלך רשע שכזה על עם ישראל
 

אלי ו.

New member
ראה בסנהדרין פרק חלק

את הדיון על שלושה שאין להם חלק בעולם הבא.
 

spirit18

New member
אחד האיסורים

שאם עוברים עליהם ח"ו - אין לאותו אדם חלק בעולם הבא. אבל בניגוד לכך, כתוב "כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא". לכן, אם לכל יהודי יש חלק לעולם הבא - דבר זה לא התבטל בשום אופן ולא משנה מה יהיה המצב - אם אותו אדם חטא או לאו. שכן, כשמברכים תינוק על יום הולדתו וכו', אותה ברכה זו, תקפה גם לכל תקופת חייו של התינוק גם אם במידה והוא יחטא בעתיד.
 
הרב משה בן-לולו אומר שיש גם דרגות

המנהל של רדיו 2000 הרב משה בן-לולו אומר שיש גם כמה דרגות של צדיקים , שהם באים להיכנס לגן עדן . יש " בן העולם הבא " , יש את " מוכן ומזומן לחיי העולם הבא " , ויש את " חלק לעולם הבא " . אבל זה לא לענייננו .
 

אלי ו.

New member
בפורום תושב"ע ראוי להביא מקורות

מסכת סנהדרין פרק יא דף צ,א משנה כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא שנאמר (ישעיהו ס) ועמך כולם צדיקים לעולם יירשו ארץ נצר מטעי מעשה ידי להתפאר ואלו שאין להם חלק לעולם הבא האומר אין תחיית המתים מן התורה ואין תורה מן השמים ואפיקורוס ר"ע אומר אף הקורא בספרים החיצונים והלוחש על המכה ואומר (שמות טז) כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך אבא שאול אומר אף ההוגה את השם באותיותיו שלשה מלכים וארבעה הדיוטות אין להן חלק לעולם הבא שלשה מלכים ירבעם אחאב ומנשה ר' יהודה אומר מנשה יש לו חלק לעולם הבא שנאמר (דברי הימים ב לג) ויתפלל אליו וישמע תחנתו וישיבהו ירושלים למלכותו אמרו לו למלכותו השיבו ולא לחיי העולם הבא השיבו ארבעה הדיוטות בלעם ודואג ואחיתופל וגחזי: ובקשר למנשה, ראה בהמשך הגמרא (ק"ב א-ב) אבהו הוה רגיל דהוה קא דריש בשלשה מלכים חלש קביל עליה דלא דריש כיון דאיתפח הדר קא דריש אמרי לא קבילת עלך דלא דרשת בהו אמר אינהו מי הדרו בהו דאנא אהדר בי רב אשי אוקי אשלשה מלכים אמר למחר נפתח בחברין אתא מנשה איתחזי ליה בחלמיה אמר חברך וחבירי דאבוך קרית לן מהיכא בעית למישרא המוציא אמר ליה לא ידענא א"ל מהיכא דבעית למישרא המוציא לא גמירת וחברך קרית לן א"ל אגמריה לי ולמחר דרישנא ליה משמך בפירקא א"ל מהיכא דקרים בישולא א"ל מאחר דחכימתו כולי האי מאי טעמא קא פלחיתו <לעבודת כוכבים> {לעבודה זרה} א"ל אי הות התם הות נקיטנא בשיפולי גלימא ורהטת אבתראי למחר אמר להו לרבנן נפתח ברבוותא סיכום בעברית: אבהו דרש בפני תלמידיו בשלושה המלכים מהמשנה ואמר שמחר ימשיך בדיון על "חברנו" (לשון זילזול) מנשה. בא אליו מנשה בחלום ואמר לו "האם אני חבר שלך? איך אתה מעז לדבר עלי? האם אתה יודע אפילו מאיפה בוצעים לחם להמוציא? אבהו באמת לא ידע וביקש מהמלך מנשה ללמדו. הוא הסביר לו שבוצעים את הלחם מלמעלה ממקום שהקרום פריך. שאל אבהו את מנשה, אם אתה כזה ת"ח איך נתפסת לעבודה זרה? ענה לו המלך מנשה, בזמני התאווה לעבודה זרה היתה כה גדולה עד שאם היית חי אז היית אוחז בשולי גלימתך ורץ לעבוד עבודה זרה. למחרת עמד אבהו לפני תלמידיו ואמר "נפתח ברבותינו" (לשון כבוד לאותם מלכים).
 
למעלה