שאלה על פתיחת תחנות רכבת...

מצב
הנושא נעול.

wakshlak

New member
שאלה על פתיחת תחנות רכבת...

שאלה על פתיחת תחנות רכבת...
מהן תחנות הרכבת הבאות שאמורות להפתח? ירושלים, מלחה? דצמבר 2004? משהו אחר? אלו תחנות אמורות להפתח עד סוף 2005? (אם אתם יודעים עדיף לפי סדר ותאריכים). ושאלה נוספת: אני יודע שאמורים או כבר עובדים על שיפור הדרך לבאר שבע. כבר זמן יקח להגיע מתל אביב לבאר שבע לאחר השיפוץ? האם באמת זה יקח פחות משעה? מתי זה אמור להפתח? כמה פחות זמן זה יהיה יחסית לעכשיו? תודה רבה מראש!
 

Shark Alarm

New member
תוכנית החומש של רכבת ישראל../images/Emo18.gif

שאלה על פתיחת תחנות רכבת...
מהן תחנות הרכבת הבאות שאמורות להפתח? ירושלים, מלחה? דצמבר 2004? משהו אחר? אלו תחנות אמורות להפתח עד סוף 2005? (אם אתם יודעים עדיף לפי סדר ותאריכים). ושאלה נוספת: אני יודע שאמורים או כבר עובדים על שיפור הדרך לבאר שבע. כבר זמן יקח להגיע מתל אביב לבאר שבע לאחר השיפוץ? האם באמת זה יקח פחות משעה? מתי זה אמור להפתח? כמה פחות זמן זה יהיה יחסית לעכשיו? תודה רבה מראש!
תוכנית החומש של רכבת ישראל

בבקשה, בקישור לאתר רכבת ישראל http://www.israrail.org.il/general/tashtit.html
 
כל התשובות לשאלותייך בארכיון הפורום

שאלה על פתיחת תחנות רכבת...
מהן תחנות הרכבת הבאות שאמורות להפתח? ירושלים, מלחה? דצמבר 2004? משהו אחר? אלו תחנות אמורות להפתח עד סוף 2005? (אם אתם יודעים עדיף לפי סדר ותאריכים). ושאלה נוספת: אני יודע שאמורים או כבר עובדים על שיפור הדרך לבאר שבע. כבר זמן יקח להגיע מתל אביב לבאר שבע לאחר השיפוץ? האם באמת זה יקח פחות משעה? מתי זה אמור להפתח? כמה פחות זמן זה יהיה יחסית לעכשיו? תודה רבה מראש!
כל התשובות לשאלותייך בארכיון הפורום
כבר נכתב המון על זה. אנא עיין בארכיון המעולה שלנו.
 

wakshlak

New member
תודה רבה, רק...

כדאי להביט
כדאי להביט על שני הקישורים האלה:
תודה רבה, רק...
תודה רבה על כל המידע והקישורים רק עדיין יש את השאלה השנייה ששאלתי: כמה זמן יקח לנסוע מתל אביב לבאר שבע לאחר שיפוצה/שיפורה/קיצורה? האם זה יהיה הבדל משמעותי? כמה זמן זה לוקח היום?
 

fireman

New member
הבדל מאוד משמעותי.

תודה רבה, רק...
תודה רבה על כל המידע והקישורים רק עדיין יש את השאלה השנייה ששאלתי: כמה זמן יקח לנסוע מתל אביב לבאר שבע לאחר שיפוצה/שיפורה/קיצורה? האם זה יהיה הבדל משמעותי? כמה זמן זה לוקח היום?
הבדל מאוד משמעותי.
משך הנסיעה לאחר סיום הכפלת ושדרוג הקו 45 דקות. כיום הנסיעה אורכת כשעה ו20 דקות. כלומר קיצור של 30-35 דקות.
 

wakshlak

New member
ומתי בדיוק זה יקרה? עזרה לגבי ב"ש

הבדל מאוד משמעותי.
משך הנסיעה לאחר סיום הכפלת ושדרוג הקו 45 דקות. כיום הנסיעה אורכת כשעה ו20 דקות. כלומר קיצור של 30-35 דקות.
ומתי בדיוק זה יקרה? עזרה לגבי ב"ש
מצאתי מספר עידכונים לגבי באר שבע לפי העזרה שננתם לי קודם. האם מישהו יכול לעזור לי לגבי כמה שאלות? מתי הנסיעה בין באר שבע לתל אביב תיקח רק 45 דקות? כמה זמן זה יהיה מתל אביב לקריית גת? * סיום הכפלת מסילת הברזל בקטע נען – באר-שבע. רבעון שני או רביעי 2007 למי זה יעזור? איפה זה בכלל נען? האם זה החלק מהמסילה למרכז היום? * סיום הכפלה ושדרוג מסילת הברזל בקטע אשדוד – אשקלון. דצמבר 2004 * סיום הנחת מסילת ברזל כפולה אשדוד – אשקלון. רבעון שני 2005 או נובמבר 2005 * סיום הנחת קו הרכבת אשקלון – באר-שבע. רבעון שני 2008 האם זה אומר שנוכל להגיע לבאר שבע גם דרך אשדוד? האם יהיה מהיר יותר לפי דעתך לחזור לדרך המקורית (כמו היום) או לנסוע לאשדוד דרך אשקלון? לאחר סיום בניית המסילה לירושלים (דרך בית שמש) בסוף השנה, כמה זמן יקח בערך להגיע מבאר שבע לירושלים ברכבת? האם זה יהיה בכלל משתלם? וכמה זמן לאחר שיפוץ הקו לבאר שבע? איך יהיה ניתן להגיע לנתב"ג מבאר שבע לאחר סיום בניית התחנה בנתב"ג? דרך אלו תחנות? אני מקווה שמישהו יוכל למצוא את הזמן לענות לי, אני חייב לציין שנושא התחבורה ובמיוחד הרכבות מאד מעניין אותי ואפילו נושא כמו שיפור הקו לבאר שבע מעניין אותי, על אף שאני גר בכלל במרכז הארץ... תודה מראש.
 

luckydude

Active member
כמה תשובות

ומתי בדיוק זה יקרה? עזרה לגבי ב"ש
מצאתי מספר עידכונים לגבי באר שבע לפי העזרה שננתם לי קודם. האם מישהו יכול לעזור לי לגבי כמה שאלות? מתי הנסיעה בין באר שבע לתל אביב תיקח רק 45 דקות? כמה זמן זה יהיה מתל אביב לקריית גת? * סיום הכפלת מסילת הברזל בקטע נען – באר-שבע. רבעון שני או רביעי 2007 למי זה יעזור? איפה זה בכלל נען? האם זה החלק מהמסילה למרכז היום? * סיום הכפלה ושדרוג מסילת הברזל בקטע אשדוד – אשקלון. דצמבר 2004 * סיום הנחת מסילת ברזל כפולה אשדוד – אשקלון. רבעון שני 2005 או נובמבר 2005 * סיום הנחת קו הרכבת אשקלון – באר-שבע. רבעון שני 2008 האם זה אומר שנוכל להגיע לבאר שבע גם דרך אשדוד? האם יהיה מהיר יותר לפי דעתך לחזור לדרך המקורית (כמו היום) או לנסוע לאשדוד דרך אשקלון? לאחר סיום בניית המסילה לירושלים (דרך בית שמש) בסוף השנה, כמה זמן יקח בערך להגיע מבאר שבע לירושלים ברכבת? האם זה יהיה בכלל משתלם? וכמה זמן לאחר שיפוץ הקו לבאר שבע? איך יהיה ניתן להגיע לנתב"ג מבאר שבע לאחר סיום בניית התחנה בנתב"ג? דרך אלו תחנות? אני מקווה שמישהו יוכל למצוא את הזמן לענות לי, אני חייב לציין שנושא התחבורה ובמיוחד הרכבות מאד מעניין אותי ואפילו נושא כמו שיפור הקו לבאר שבע מעניין אותי, על אף שאני גר בכלל במרכז הארץ... תודה מראש.
כמה תשובות
נען זו הנקודה שבה הקו המשופץ לבית שמש/ירושליים מתפצל מקו רמלה-קרית גת. זה יהיה החלק הראשון של הקו שיוכפל בגלל כמות הרכבות הגדולה שעוברת בו (לבאר שבע ובית שמש ובעתיד לירושליים). כן, כשיבנו את קו באר שבע-שדרות-אופקים-אשקלון אפשר יהיה לנסוע לאשדוד דרך קו זה. מת"א לב"ש זה יהיה יקח יותר זמן אבל אחרי שיבנו את קו בת ים-משה דיין-פלשת (קו איילון הדרומי וקו יבנה מערב) ההבדל יהיה הרבה יותר קטן ואם נוסעים מחולון לב"ש למשל אז זה יהיה יותר מהיר מלחזור לת"א ומשם לב"ש. באופן תיאורטי לפחות ברגע שיגמרו לבנות את קו נתב"ג-מחלף כביש מס 1-כביש מס 40 (חלק מקו נתב"ג-מודיעין הנבנה כעת), כל רכבת מב"ש לת"א תוכל לעצור בנתב"ג בלי תוספת זמן רצינית בנסיעה לת"א (תוך כדי דילוג תחנת כפר חב"ד, יותר נכון, דילוג על קו לוד-מחלף גנות). ככל שאני מבין אין תוכנית כזו עדיין (וחבל כי זה יהי די פשוט לארגן את זה ויוסיף אולי בערך 5 דקות לנסיעה מב"ש לת"א).
 

fireman

New member
גם כן כמה תשובות

ומתי בדיוק זה יקרה? עזרה לגבי ב"ש
מצאתי מספר עידכונים לגבי באר שבע לפי העזרה שננתם לי קודם. האם מישהו יכול לעזור לי לגבי כמה שאלות? מתי הנסיעה בין באר שבע לתל אביב תיקח רק 45 דקות? כמה זמן זה יהיה מתל אביב לקריית גת? * סיום הכפלת מסילת הברזל בקטע נען – באר-שבע. רבעון שני או רביעי 2007 למי זה יעזור? איפה זה בכלל נען? האם זה החלק מהמסילה למרכז היום? * סיום הכפלה ושדרוג מסילת הברזל בקטע אשדוד – אשקלון. דצמבר 2004 * סיום הנחת מסילת ברזל כפולה אשדוד – אשקלון. רבעון שני 2005 או נובמבר 2005 * סיום הנחת קו הרכבת אשקלון – באר-שבע. רבעון שני 2008 האם זה אומר שנוכל להגיע לבאר שבע גם דרך אשדוד? האם יהיה מהיר יותר לפי דעתך לחזור לדרך המקורית (כמו היום) או לנסוע לאשדוד דרך אשקלון? לאחר סיום בניית המסילה לירושלים (דרך בית שמש) בסוף השנה, כמה זמן יקח בערך להגיע מבאר שבע לירושלים ברכבת? האם זה יהיה בכלל משתלם? וכמה זמן לאחר שיפוץ הקו לבאר שבע? איך יהיה ניתן להגיע לנתב"ג מבאר שבע לאחר סיום בניית התחנה בנתב"ג? דרך אלו תחנות? אני מקווה שמישהו יוכל למצוא את הזמן לענות לי, אני חייב לציין שנושא התחבורה ובמיוחד הרכבות מאד מעניין אותי ואפילו נושא כמו שיפור הקו לבאר שבע מעניין אותי, על אף שאני גר בכלל במרכז הארץ... תודה מראש.
גם כן כמה תשובות
אך ראשית כל שאלה.... אסף ידידי...מדוע עיקר התעניינותך דווקא בקו ב"ש - ת"א? סתם שאלה שמעניינת אותי.... הנסיעה מב"ש לתל אביב תיארך 45 דקות לאחר שכל המסילה מתחנת ב"ש מרכז או לפחות מתחנת באר שבע האוניברסיטה (תחנה עתידית שתחליף את ת.רכבת צפון) עד לתל אביב תהיה כפולה ומיושרת עד כמה שאפשר. הקו הקיים בין ב"ש לתל אביב עמוס מבחינת הקיבולת האפשרית עליו מבחינת כמות רכבות, בנוסף לכך חשוב לציין שבאזור הדרום ניכרת תנועה מאוד מאסיבית של רכבות משא על לנחל צין דרך דימונה.... נכון להיות הקו הוא מאוד מפותל ויש בו לא מעט עיקולים שמצריכים האטות משמעותיות במהירות הנסיעה, מעבר לכך מפגשי רכבות יכולים להמשך מספר שניות אך יכולים להמשך גם כמה דקות שמתבטאות בעצירה מוחלטת והמתנה לרכבת שבאה ממול שתפנה את המסילה, המצב הוא כזה בין ב"ש ללוד, מלוד עד ת"א עד כמה שידוע לי המסילה כפולה ומאפשרת נסיעה בו זמנית של רכבות בשני הכיוונים. לאחר שיסתיימו שני פרוייקטים רכבתיים נוספים באזור הדרום שהם קו הרכבת בין ב"ש לאשקלון דרך אופקים, נתיבות ושדרות ובמקביל סיום פרוייקט הרכבת בין אשקלון לאשדוד תיתכן אפשרות הנסיעה מב"ש לאשדוד ברכבת אם כי לדעתי הנסיעה לא תהיה כל כך אטרקטיבית מבחינת משך הנסיעה בגלל ריבוי העצירות בתחנות הביניים בב"ש, אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון ובסופו של דבר אשדוד.
 

wakshlak

New member
האם הרכבת מקרבת את הפריפריה?

גם כן כמה תשובות
אך ראשית כל שאלה.... אסף ידידי...מדוע עיקר התעניינותך דווקא בקו ב"ש - ת"א? סתם שאלה שמעניינת אותי.... הנסיעה מב"ש לתל אביב תיארך 45 דקות לאחר שכל המסילה מתחנת ב"ש מרכז או לפחות מתחנת באר שבע האוניברסיטה (תחנה עתידית שתחליף את ת.רכבת צפון) עד לתל אביב תהיה כפולה ומיושרת עד כמה שאפשר. הקו הקיים בין ב"ש לתל אביב עמוס מבחינת הקיבולת האפשרית עליו מבחינת כמות רכבות, בנוסף לכך חשוב לציין שבאזור הדרום ניכרת תנועה מאוד מאסיבית של רכבות משא על לנחל צין דרך דימונה.... נכון להיות הקו הוא מאוד מפותל ויש בו לא מעט עיקולים שמצריכים האטות משמעותיות במהירות הנסיעה, מעבר לכך מפגשי רכבות יכולים להמשך מספר שניות אך יכולים להמשך גם כמה דקות שמתבטאות בעצירה מוחלטת והמתנה לרכבת שבאה ממול שתפנה את המסילה, המצב הוא כזה בין ב"ש ללוד, מלוד עד ת"א עד כמה שידוע לי המסילה כפולה ומאפשרת נסיעה בו זמנית של רכבות בשני הכיוונים. לאחר שיסתיימו שני פרוייקטים רכבתיים נוספים באזור הדרום שהם קו הרכבת בין ב"ש לאשקלון דרך אופקים, נתיבות ושדרות ובמקביל סיום פרוייקט הרכבת בין אשקלון לאשדוד תיתכן אפשרות הנסיעה מב"ש לאשדוד ברכבת אם כי לדעתי הנסיעה לא תהיה כל כך אטרקטיבית מבחינת משך הנסיעה בגלל ריבוי העצירות בתחנות הביניים בב"ש, אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון ובסופו של דבר אשדוד.
האם הרכבת מקרבת את הפריפריה?
תודה רבה על התשובות. למה מעניינת אותי הרכבת לבאר שבע? (או אחריה לדימונה/אופקים/נתיבות/שדרות) שתי סיבות: 1. האמת היא שפעם בצבא הייתי משרת דרומית לבאר שבע ותמיד הפריע לי שלוקח המון זמן להגיע לבאר שבע ברכבת אם מאזור המרכז או אם דרך ירושלים (שפשוט אי אפשר...) ולכן מעניין אותי איך המצב מתקדם בדרך לבירת הנגב. 2. דבר שני שתמיד מפתיע אותי הוא למשל אחוזי האבטלה המאד גבוהים בקריית גת שקשה לי להבין. תמיד מדברים על הרכבת כאמצעי המוני לקירוב הפריפריה למרכז ובעצם הבאת הרכבת למקומות פחות נגישים בתחבורה אחרת (כמו רכב פרטי או אפילו אוטובוסים) אמורה להשפיע רבות על מצב התעסוקה בערים הנ"ל. שינוי לדוגמא שעשתה הרכבת היא כמובן בבנימינה שהפכה אותה למרכז תעבורתי שוקק ואטרקטיבי למגורים בניגוד לפעם. העניין הוא שבקריית גת יש רכבת ואמנם הנסיעה למקומות אחרים היא לא כזאת מהירה, אבל היא אפשרית (אם למרכז ואם לבאר שבע) אבל עדיין אחוזי האבטלה גדלים משמעותית בכל פרסום נתוני אבטלהואני שואל תמיד למה. האם זה כי אנשי העיר מתעצלים לנסוע שעה ועשרים למרכז בכדי למצוא עבודה? האם רכבת של 45 דקות תמריץ אותם להגדיל את רדיוס החיפוש מחוץ לקריית גת? האם הרכבת בקריית גת נכשלה? האמת היא שאין לי תשובות, אבל אתה אולי תוכל לעזור לי. האם הרכבת עזרה ל-"קירוב" קריית גת למרכז? עד כמה הוכיחה הרכבת שהיא מסוגלת להפוך את הפריפריה לנגישה יותר בכל הארץ? תודה מראש, אסף.
 
ראשית השאלות שלך לא מנוסחות נכון

האם הרכבת מקרבת את הפריפריה?
תודה רבה על התשובות. למה מעניינת אותי הרכבת לבאר שבע? (או אחריה לדימונה/אופקים/נתיבות/שדרות) שתי סיבות: 1. האמת היא שפעם בצבא הייתי משרת דרומית לבאר שבע ותמיד הפריע לי שלוקח המון זמן להגיע לבאר שבע ברכבת אם מאזור המרכז או אם דרך ירושלים (שפשוט אי אפשר...) ולכן מעניין אותי איך המצב מתקדם בדרך לבירת הנגב. 2. דבר שני שתמיד מפתיע אותי הוא למשל אחוזי האבטלה המאד גבוהים בקריית גת שקשה לי להבין. תמיד מדברים על הרכבת כאמצעי המוני לקירוב הפריפריה למרכז ובעצם הבאת הרכבת למקומות פחות נגישים בתחבורה אחרת (כמו רכב פרטי או אפילו אוטובוסים) אמורה להשפיע רבות על מצב התעסוקה בערים הנ"ל. שינוי לדוגמא שעשתה הרכבת היא כמובן בבנימינה שהפכה אותה למרכז תעבורתי שוקק ואטרקטיבי למגורים בניגוד לפעם. העניין הוא שבקריית גת יש רכבת ואמנם הנסיעה למקומות אחרים היא לא כזאת מהירה, אבל היא אפשרית (אם למרכז ואם לבאר שבע) אבל עדיין אחוזי האבטלה גדלים משמעותית בכל פרסום נתוני אבטלהואני שואל תמיד למה. האם זה כי אנשי העיר מתעצלים לנסוע שעה ועשרים למרכז בכדי למצוא עבודה? האם רכבת של 45 דקות תמריץ אותם להגדיל את רדיוס החיפוש מחוץ לקריית גת? האם הרכבת בקריית גת נכשלה? האמת היא שאין לי תשובות, אבל אתה אולי תוכל לעזור לי. האם הרכבת עזרה ל-"קירוב" קריית גת למרכז? עד כמה הוכיחה הרכבת שהיא מסוגלת להפוך את הפריפריה לנגישה יותר בכל הארץ? תודה מראש, אסף.
ראשית השאלות שלך לא מנוסחות נכון
והנה ההסבר. אתה שאלת "האם הרכבת בק. גת נכשלה?" וכן "האם זה כי אנשי העיר מתעצלים לנסוע שעה ו-20 למרכז לחפש עבודה?". ובכן, שני המשפטים הללו לא נכונים. ראשית, כאחד ש"חולה סטטיסטיקה" אני נסעתי מספר פעמים בקו לקרית גת רק בכדי לבדוק כמויות נוסעים. ותתפלא, היו בכל רכבת כ-50 עד 100 איש שירדו מת"א בתחנת קרית גת. החניון ליד התחנה היה עמוס במכוניות פרטיות והמון מוניות חיכו לאסוף נוסעים. שנית, הנסיעה כיום, לפני השדרוג הצפוי, בין ת"א ההגנה לקרית גת אורכת לא שעה ועשרים אלא בין 40 ל-50 דקות בלבד ! כ-30 דקות פחות ממה שאתה כתבת. שלישית, אכן יש הרבה מתושבי הקריה שהם שייכים למנטליות ה"מגיע לי". כאלו שלא יחפשו עבודה לא רק במרחק שעה נסיעה מהבית (50 דקות ברכבת, 5 דקות עד לרכבת בקריה ועוד כ-5 עד 20 דקות בתוך גוש דן מהרכבת בת"א) אלא לא יחפשו אפילו במרחק 10 ק"מ מעירם. עיירות פיתוח מלאות באנשים טובים וחיובים הנוסעים מעל שעה מביתם לעבודה, ותעיד העובדה שמק. גת לת"א נוסעים יום יום מעל 500 נוסעים, אך בה בעת יש בה הרבה מאוד השייכים למגזר העצלן והתובעני מהמדינה. וכן, הרכבת קרבה את ק. גת למרכז. המון עובדים באינטל באים מאזור המרכז לעבודה ברכבת. לדעתי, ברגע שיוספו רכבות וקרונות (הרכבות מב"ש לת"א מפוצצות בד"כ) צריכה הרכבת להשקיע יותר בפרסום הקו ככה שיותר אנשים מקרית גת יעברו לנסיעה ברכבת ויוכלו אכן לעבוד באזור ת"א.
 

fireman

New member
זמן הנסיעה

ראשית השאלות שלך לא מנוסחות נכון
והנה ההסבר. אתה שאלת "האם הרכבת בק. גת נכשלה?" וכן "האם זה כי אנשי העיר מתעצלים לנסוע שעה ו-20 למרכז לחפש עבודה?". ובכן, שני המשפטים הללו לא נכונים. ראשית, כאחד ש"חולה סטטיסטיקה" אני נסעתי מספר פעמים בקו לקרית גת רק בכדי לבדוק כמויות נוסעים. ותתפלא, היו בכל רכבת כ-50 עד 100 איש שירדו מת"א בתחנת קרית גת. החניון ליד התחנה היה עמוס במכוניות פרטיות והמון מוניות חיכו לאסוף נוסעים. שנית, הנסיעה כיום, לפני השדרוג הצפוי, בין ת"א ההגנה לקרית גת אורכת לא שעה ועשרים אלא בין 40 ל-50 דקות בלבד ! כ-30 דקות פחות ממה שאתה כתבת. שלישית, אכן יש הרבה מתושבי הקריה שהם שייכים למנטליות ה"מגיע לי". כאלו שלא יחפשו עבודה לא רק במרחק שעה נסיעה מהבית (50 דקות ברכבת, 5 דקות עד לרכבת בקריה ועוד כ-5 עד 20 דקות בתוך גוש דן מהרכבת בת"א) אלא לא יחפשו אפילו במרחק 10 ק"מ מעירם. עיירות פיתוח מלאות באנשים טובים וחיובים הנוסעים מעל שעה מביתם לעבודה, ותעיד העובדה שמק. גת לת"א נוסעים יום יום מעל 500 נוסעים, אך בה בעת יש בה הרבה מאוד השייכים למגזר העצלן והתובעני מהמדינה. וכן, הרכבת קרבה את ק. גת למרכז. המון עובדים באינטל באים מאזור המרכז לעבודה ברכבת. לדעתי, ברגע שיוספו רכבות וקרונות (הרכבות מב"ש לת"א מפוצצות בד"כ) צריכה הרכבת להשקיע יותר בפרסום הקו ככה שיותר אנשים מקרית גת יעברו לנסיעה ברכבת ויוכלו אכן לעבוד באזור ת"א.
זמן הנסיעה
מב"ש לתל אביב הוא שעה ו20 דקות....לא מקרית גת לתל אביב.
 

wakshlak

New member
שימוש המדינה ברכבת כנגד אבטלה

ראשית השאלות שלך לא מנוסחות נכון
והנה ההסבר. אתה שאלת "האם הרכבת בק. גת נכשלה?" וכן "האם זה כי אנשי העיר מתעצלים לנסוע שעה ו-20 למרכז לחפש עבודה?". ובכן, שני המשפטים הללו לא נכונים. ראשית, כאחד ש"חולה סטטיסטיקה" אני נסעתי מספר פעמים בקו לקרית גת רק בכדי לבדוק כמויות נוסעים. ותתפלא, היו בכל רכבת כ-50 עד 100 איש שירדו מת"א בתחנת קרית גת. החניון ליד התחנה היה עמוס במכוניות פרטיות והמון מוניות חיכו לאסוף נוסעים. שנית, הנסיעה כיום, לפני השדרוג הצפוי, בין ת"א ההגנה לקרית גת אורכת לא שעה ועשרים אלא בין 40 ל-50 דקות בלבד ! כ-30 דקות פחות ממה שאתה כתבת. שלישית, אכן יש הרבה מתושבי הקריה שהם שייכים למנטליות ה"מגיע לי". כאלו שלא יחפשו עבודה לא רק במרחק שעה נסיעה מהבית (50 דקות ברכבת, 5 דקות עד לרכבת בקריה ועוד כ-5 עד 20 דקות בתוך גוש דן מהרכבת בת"א) אלא לא יחפשו אפילו במרחק 10 ק"מ מעירם. עיירות פיתוח מלאות באנשים טובים וחיובים הנוסעים מעל שעה מביתם לעבודה, ותעיד העובדה שמק. גת לת"א נוסעים יום יום מעל 500 נוסעים, אך בה בעת יש בה הרבה מאוד השייכים למגזר העצלן והתובעני מהמדינה. וכן, הרכבת קרבה את ק. גת למרכז. המון עובדים באינטל באים מאזור המרכז לעבודה ברכבת. לדעתי, ברגע שיוספו רכבות וקרונות (הרכבות מב"ש לת"א מפוצצות בד"כ) צריכה הרכבת להשקיע יותר בפרסום הקו ככה שיותר אנשים מקרית גת יעברו לנסיעה ברכבת ויוכלו אכן לעבוד באזור ת"א.
שימוש המדינה ברכבת כנגד אבטלה
כמה דברים: 1. אם זמן הנסיעה נמוך אפילו ב - 30 דקות ממה שכתבתי, אתה רק מוכיח יותר את טענתי לגבי זמן הנסיעה למרכז שהוא אפילו פחות משעה מה שהופך את זה לאפילו יותר קצר ואפילו מגוכח. נסיעה לתוך תל אביב, אפילו מבני ברק או מראשון לציון יכולה לקחת הרבה יותר זמן מזה (בזמנים עמוסים), כך שזה אפילו מחזק את טענתי בנושא. 2. העובדה שאנשים מהמרכז באים לק.גת ברכבת כדי לעבוד באינטל גם לא נוגדת את הטיעון שלי. הרעיון הוא לקרב את ק.גת למקומות עבודה במרכז ולא לקרב עובדים מהמרכז לעבוד בק.גת. 3. למרות שיש אנשים שנוסעים ברכבת הזאת בחוכמה (רק 45 דקות לתל אביב), אחוזי האבטלה העצומים בק.גת הם עדיין לא מובנים לי. השאלה היא לא האם הרכבת נכשלה, השאלה היא איך המדינה משתמשת ברכבת כדי למזער אבטלה באזורים לה היא נגישה. ושוב הבעייה היא כפי שאני הזכרתי קודם וגם אתה היא המנטליות של הרבה אנשים שפשוט לא מוכנים לצאת מק.גת (ק.גת כמשל) בכדי לחפש עבודה. אני חושב שיש צורך אדיר בעידוד השימוש ברכבת כגורם לקירוב עבודות לעיירות רחוקות (כדוגמת ק.גת) אחרת פיספסנו את הכוונה. התחנה בק.גת היא עוד מובנת בגלל שהיא בכל מקרה (אם אני לא טועה) בדרך מבאר שבע לנען, אך אני מקווה שלאחר הקמת הקו לאופקים/נתיבות/שדירות באמת יעשה שימוש נכון ברכבת לקירוב העיירות למרכז או לבאר שבע. אני חושב שנסיעה של שעה לעבודה היא לא מה בכך וזה בהחלט בגדר הסביר. בגלל כל סיבות אלו אני חושב שאולי הרכבת לק.גת נכשלה. לא בגלל עצם בנייתה, אלא חוסר העידוד שיש לשימוש בה והעובדה שלא מספיק משתמשים בה(גם אם זה בגלל צפיפות או חוסר בקרונות). נראה לי לא סביר יותר מ - 10% אבטלה במקום שמרוחק רק 45 מהמרכז. אז נכון, זה לא שיש אין ספור עבודות במרכז, אבל אפשר למצוא עבודה, גם אם זה תלוי בנסיעה ארוכה בתחבורה ציבורית, אחרת למה אנחנו משקיעים מיליארדים בפיתוח הרכבת לאזורים רחוקים. לפי דעתי הרכבות למקומות רחוקים חשובות יותר אפילו מרכבות למקומות כמו כפר סבא לדוגמא, אך יש לעודד שימוש רב יותר בהן וגרום לאנשים להפסיק להיות עצלנים ולנסוע בהם. זה הכל. תגובות?
 

שי חלצי

New member
שכחת שקרית גת מצליחה הרבה יותר

שימוש המדינה ברכבת כנגד אבטלה
כמה דברים: 1. אם זמן הנסיעה נמוך אפילו ב - 30 דקות ממה שכתבתי, אתה רק מוכיח יותר את טענתי לגבי זמן הנסיעה למרכז שהוא אפילו פחות משעה מה שהופך את זה לאפילו יותר קצר ואפילו מגוכח. נסיעה לתוך תל אביב, אפילו מבני ברק או מראשון לציון יכולה לקחת הרבה יותר זמן מזה (בזמנים עמוסים), כך שזה אפילו מחזק את טענתי בנושא. 2. העובדה שאנשים מהמרכז באים לק.גת ברכבת כדי לעבוד באינטל גם לא נוגדת את הטיעון שלי. הרעיון הוא לקרב את ק.גת למקומות עבודה במרכז ולא לקרב עובדים מהמרכז לעבוד בק.גת. 3. למרות שיש אנשים שנוסעים ברכבת הזאת בחוכמה (רק 45 דקות לתל אביב), אחוזי האבטלה העצומים בק.גת הם עדיין לא מובנים לי. השאלה היא לא האם הרכבת נכשלה, השאלה היא איך המדינה משתמשת ברכבת כדי למזער אבטלה באזורים לה היא נגישה. ושוב הבעייה היא כפי שאני הזכרתי קודם וגם אתה היא המנטליות של הרבה אנשים שפשוט לא מוכנים לצאת מק.גת (ק.גת כמשל) בכדי לחפש עבודה. אני חושב שיש צורך אדיר בעידוד השימוש ברכבת כגורם לקירוב עבודות לעיירות רחוקות (כדוגמת ק.גת) אחרת פיספסנו את הכוונה. התחנה בק.גת היא עוד מובנת בגלל שהיא בכל מקרה (אם אני לא טועה) בדרך מבאר שבע לנען, אך אני מקווה שלאחר הקמת הקו לאופקים/נתיבות/שדירות באמת יעשה שימוש נכון ברכבת לקירוב העיירות למרכז או לבאר שבע. אני חושב שנסיעה של שעה לעבודה היא לא מה בכך וזה בהחלט בגדר הסביר. בגלל כל סיבות אלו אני חושב שאולי הרכבת לק.גת נכשלה. לא בגלל עצם בנייתה, אלא חוסר העידוד שיש לשימוש בה והעובדה שלא מספיק משתמשים בה(גם אם זה בגלל צפיפות או חוסר בקרונות). נראה לי לא סביר יותר מ - 10% אבטלה במקום שמרוחק רק 45 מהמרכז. אז נכון, זה לא שיש אין ספור עבודות במרכז, אבל אפשר למצוא עבודה, גם אם זה תלוי בנסיעה ארוכה בתחבורה ציבורית, אחרת למה אנחנו משקיעים מיליארדים בפיתוח הרכבת לאזורים רחוקים. לפי דעתי הרכבות למקומות רחוקים חשובות יותר אפילו מרכבות למקומות כמו כפר סבא לדוגמא, אך יש לעודד שימוש רב יותר בהן וגרום לאנשים להפסיק להיות עצלנים ולנסוע בהם. זה הכל. תגובות?
שכחת שקרית גת מצליחה הרבה יותר
בהשוואה לעיירות כמו אופקים, שדרות ונתיבות. היתה שם תנופת בניה די גדולה בשנים האחרונות... הכל תלוי איך מסתכלים על הדברים... כנראה שמה שמבדיל את קרית גת לטובה משאר עיירות הפיתוח בנגב זה הקישור לרכבת.
 

wakshlak

New member
האבטלה בק.גת גבוהה מבאופקים

שכחת שקרית גת מצליחה הרבה יותר
בהשוואה לעיירות כמו אופקים, שדרות ונתיבות. היתה שם תנופת בניה די גדולה בשנים האחרונות... הכל תלוי איך מסתכלים על הדברים... כנראה שמה שמבדיל את קרית גת לטובה משאר עיירות הפיתוח בנגב זה הקישור לרכבת.
האבטלה בק.גת גבוהה מבאופקים
האבטלה בק.גת כמעט כפולה מהאבטלה באופקים כך שזה הפוך. האנשים בק.גת לא משכילים להשתמש ברכבת כאמצעי להגעה למרכז למציאת עבודות.
 

שי חלצי

New member
אתה יכול לתת נתונים מדויקים?

האבטלה בק.גת גבוהה מבאופקים
האבטלה בק.גת כמעט כפולה מהאבטלה באופקים כך שזה הפוך. האנשים בק.גת לא משכילים להשתמש ברכבת כאמצעי להגעה למרכז למציאת עבודות.
אתה יכול לתת נתונים מדויקים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה