שאלה על פתיחת תחנות רכבת...

מצב
הנושא נעול.

tzvika pick

New member
אתה שוכח כאן נקודה אחת חשובה!

שימוש המדינה ברכבת כנגד אבטלה
כמה דברים: 1. אם זמן הנסיעה נמוך אפילו ב - 30 דקות ממה שכתבתי, אתה רק מוכיח יותר את טענתי לגבי זמן הנסיעה למרכז שהוא אפילו פחות משעה מה שהופך את זה לאפילו יותר קצר ואפילו מגוכח. נסיעה לתוך תל אביב, אפילו מבני ברק או מראשון לציון יכולה לקחת הרבה יותר זמן מזה (בזמנים עמוסים), כך שזה אפילו מחזק את טענתי בנושא. 2. העובדה שאנשים מהמרכז באים לק.גת ברכבת כדי לעבוד באינטל גם לא נוגדת את הטיעון שלי. הרעיון הוא לקרב את ק.גת למקומות עבודה במרכז ולא לקרב עובדים מהמרכז לעבוד בק.גת. 3. למרות שיש אנשים שנוסעים ברכבת הזאת בחוכמה (רק 45 דקות לתל אביב), אחוזי האבטלה העצומים בק.גת הם עדיין לא מובנים לי. השאלה היא לא האם הרכבת נכשלה, השאלה היא איך המדינה משתמשת ברכבת כדי למזער אבטלה באזורים לה היא נגישה. ושוב הבעייה היא כפי שאני הזכרתי קודם וגם אתה היא המנטליות של הרבה אנשים שפשוט לא מוכנים לצאת מק.גת (ק.גת כמשל) בכדי לחפש עבודה. אני חושב שיש צורך אדיר בעידוד השימוש ברכבת כגורם לקירוב עבודות לעיירות רחוקות (כדוגמת ק.גת) אחרת פיספסנו את הכוונה. התחנה בק.גת היא עוד מובנת בגלל שהיא בכל מקרה (אם אני לא טועה) בדרך מבאר שבע לנען, אך אני מקווה שלאחר הקמת הקו לאופקים/נתיבות/שדירות באמת יעשה שימוש נכון ברכבת לקירוב העיירות למרכז או לבאר שבע. אני חושב שנסיעה של שעה לעבודה היא לא מה בכך וזה בהחלט בגדר הסביר. בגלל כל סיבות אלו אני חושב שאולי הרכבת לק.גת נכשלה. לא בגלל עצם בנייתה, אלא חוסר העידוד שיש לשימוש בה והעובדה שלא מספיק משתמשים בה(גם אם זה בגלל צפיפות או חוסר בקרונות). נראה לי לא סביר יותר מ - 10% אבטלה במקום שמרוחק רק 45 מהמרכז. אז נכון, זה לא שיש אין ספור עבודות במרכז, אבל אפשר למצוא עבודה, גם אם זה תלוי בנסיעה ארוכה בתחבורה ציבורית, אחרת למה אנחנו משקיעים מיליארדים בפיתוח הרכבת לאזורים רחוקים. לפי דעתי הרכבות למקומות רחוקים חשובות יותר אפילו מרכבות למקומות כמו כפר סבא לדוגמא, אך יש לעודד שימוש רב יותר בהן וגרום לאנשים להפסיק להיות עצלנים ולנסוע בהם. זה הכל. תגובות?
אתה שוכח כאן נקודה אחת חשובה!
נסיעה יום-יומית ברכבת מקריית-גת לתל-אביב במשך חודש שלם עולה כ1125 ש"ח, וזה לא כולל נסיעות בתוך תל-אביב (עוד 200 ש"ח לחופשי-חודשי), ונסיעות בתוך קריית-גת. אפשר להגיע בקלות להוצאה של כמעט 1500 ש"ח בחודש, וזה משמעותי למי שמקבל שכר נמוך. ועוד לא החשבנו את הרכב הפרטי שאתה חייב להחזיק בבית לשבתות וחגים.....
 

שי חלצי

New member
ואתה גם שכחת נקודה אחת חשובה!

אתה שוכח כאן נקודה אחת חשובה!
נסיעה יום-יומית ברכבת מקריית-גת לתל-אביב במשך חודש שלם עולה כ1125 ש"ח, וזה לא כולל נסיעות בתוך תל-אביב (עוד 200 ש"ח לחופשי-חודשי), ונסיעות בתוך קריית-גת. אפשר להגיע בקלות להוצאה של כמעט 1500 ש"ח בחודש, וזה משמעותי למי שמקבל שכר נמוך. ועוד לא החשבנו את הרכב הפרטי שאתה חייב להחזיק בבית לשבתות וחגים.....
ואתה גם שכחת נקודה אחת חשובה!
שהמעסיק שלך משלם על הנסיעות האלו... (יש חוק שמחייב אותו). בנוסף, הרבה מהאנשים שגרים בפרברים של ת"א נוסעים לעבודה ברכב פרטי, ועולה להם גם הדלק וגם חניה בת"א... זה כבר כמעט משתווה לנסיעות מקרית גת.
 
תרוץ זה לא מחזיק מים שכן

אתה שוכח כאן נקודה אחת חשובה!
נסיעה יום-יומית ברכבת מקריית-גת לתל-אביב במשך חודש שלם עולה כ1125 ש"ח, וזה לא כולל נסיעות בתוך תל-אביב (עוד 200 ש"ח לחופשי-חודשי), ונסיעות בתוך קריית-גת. אפשר להגיע בקלות להוצאה של כמעט 1500 ש"ח בחודש, וזה משמעותי למי שמקבל שכר נמוך. ועוד לא החשבנו את הרכב הפרטי שאתה חייב להחזיק בבית לשבתות וחגים.....
תרוץ זה לא מחזיק מים שכן
רוב העובדים מחזירים להם דמי נסיעה. הנסיעה ברכבת עולה 800 ש"ח לחודש ולא 1125. החישוב: 3 כרטיסיות זה 675 + שלושה ימים עם הלוך חזור עוד 120 ש"ח. (בחודש יש בין 20 ל-22 ימי עבודה). כלומר גם אם צריך אוטובוס בגוש-דן (ולהרבה מקומות לא צריך. למשל מתחם הבורסה או קניון ומגדלי עזריאלי והקריה) הרי ש-800 + 200 ש"ח חודשי חופשי הרי שזה יוצא 1000 ש"ח. וזה עוד במקרה שבניגוד לחוק המעביד לא משלם נסיעות לעובד. תחנת הרכבת בקרית גת היא ליד העיר במרחק הליכה מחלק גדול של שכונות העיר. אפשר גם לתפוס טרמפ קבוע עם שכנים שנוסעים ברכבת. מנסיון של שוטטות שלי ליד תחנות הרכבת לא רק בקרית גת, הרבה עושים זאת ממילא.
 

tzvika pick

New member
התשובה של שניכם איננה מדויקת.

תרוץ זה לא מחזיק מים שכן
רוב העובדים מחזירים להם דמי נסיעה. הנסיעה ברכבת עולה 800 ש"ח לחודש ולא 1125. החישוב: 3 כרטיסיות זה 675 + שלושה ימים עם הלוך חזור עוד 120 ש"ח. (בחודש יש בין 20 ל-22 ימי עבודה). כלומר גם אם צריך אוטובוס בגוש-דן (ולהרבה מקומות לא צריך. למשל מתחם הבורסה או קניון ומגדלי עזריאלי והקריה) הרי ש-800 + 200 ש"ח חודשי חופשי הרי שזה יוצא 1000 ש"ח. וזה עוד במקרה שבניגוד לחוק המעביד לא משלם נסיעות לעובד. תחנת הרכבת בקרית גת היא ליד העיר במרחק הליכה מחלק גדול של שכונות העיר. אפשר גם לתפוס טרמפ קבוע עם שכנים שנוסעים ברכבת. מנסיון של שוטטות שלי ליד תחנות הרכבת לא רק בקרית גת, הרבה עושים זאת ממילא.
התשובה של שניכם איננה מדויקת.
החזר הוצאות הנסיעה לעובד מוגבל לסכום של 20.76 ש"ח ליום.
 
הכפלת הקו לבאר שבע

ומתי בדיוק זה יקרה? עזרה לגבי ב"ש
מצאתי מספר עידכונים לגבי באר שבע לפי העזרה שננתם לי קודם. האם מישהו יכול לעזור לי לגבי כמה שאלות? מתי הנסיעה בין באר שבע לתל אביב תיקח רק 45 דקות? כמה זמן זה יהיה מתל אביב לקריית גת? * סיום הכפלת מסילת הברזל בקטע נען – באר-שבע. רבעון שני או רביעי 2007 למי זה יעזור? איפה זה בכלל נען? האם זה החלק מהמסילה למרכז היום? * סיום הכפלה ושדרוג מסילת הברזל בקטע אשדוד – אשקלון. דצמבר 2004 * סיום הנחת מסילת ברזל כפולה אשדוד – אשקלון. רבעון שני 2005 או נובמבר 2005 * סיום הנחת קו הרכבת אשקלון – באר-שבע. רבעון שני 2008 האם זה אומר שנוכל להגיע לבאר שבע גם דרך אשדוד? האם יהיה מהיר יותר לפי דעתך לחזור לדרך המקורית (כמו היום) או לנסוע לאשדוד דרך אשקלון? לאחר סיום בניית המסילה לירושלים (דרך בית שמש) בסוף השנה, כמה זמן יקח בערך להגיע מבאר שבע לירושלים ברכבת? האם זה יהיה בכלל משתלם? וכמה זמן לאחר שיפוץ הקו לבאר שבע? איך יהיה ניתן להגיע לנתב"ג מבאר שבע לאחר סיום בניית התחנה בנתב"ג? דרך אלו תחנות? אני מקווה שמישהו יוכל למצוא את הזמן לענות לי, אני חייב לציין שנושא התחבורה ובמיוחד הרכבות מאד מעניין אותי ואפילו נושא כמו שיפור הקו לבאר שבע מעניין אותי, על אף שאני גר בכלל במרכז הארץ... תודה מראש.
הכפלת הקו לבאר שבע
לפי התוכניות הרשמיות של הרכבות (נכון ל-2003) משך זמן הנסיעה הצפוי לאחר שדרוג והכפלת קו לוד-באר שבע הוא כ-48 דקות מתחנת תל אביב ההגנה לתחנת באר שבע צפון. הפרויקט כולו צפוי להסתיים עד אמצע 2007, והוא מורכב משני חלקים - הכפלת קו לוד נען, שהוא החלק הקטן אבל הדחוף יותר מכיוון שעליו נוסעות גם הרכבות לבית שמש וירושלים, ולאחר מכן ובמקביל, המשך שדרוג הקו בין נען לבאר שבע. כיום לא מתוכננת תחנה בנען, ולכן הדרך המסילתית היחידה בין ירושלים לבאר שבע תהיה עם החלפה ברמלה או (יותר סביר) בלוד. כיום גם לא מתוכנן שירות ישיר בין באר שבע לנתב"ג, למרות שזה יהיה אפשרי תיאורטית ב-2005. אני מניח שהסוגיה תהיה תלויה בכמות הביקוש הצפוי לשירות כזה.
 

omer landau

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo70.gif

הכפלת הקו לבאר שבע
לפי התוכניות הרשמיות של הרכבות (נכון ל-2003) משך זמן הנסיעה הצפוי לאחר שדרוג והכפלת קו לוד-באר שבע הוא כ-48 דקות מתחנת תל אביב ההגנה לתחנת באר שבע צפון. הפרויקט כולו צפוי להסתיים עד אמצע 2007, והוא מורכב משני חלקים - הכפלת קו לוד נען, שהוא החלק הקטן אבל הדחוף יותר מכיוון שעליו נוסעות גם הרכבות לבית שמש וירושלים, ולאחר מכן ובמקביל, המשך שדרוג הקו בין נען לבאר שבע. כיום לא מתוכננת תחנה בנען, ולכן הדרך המסילתית היחידה בין ירושלים לבאר שבע תהיה עם החלפה ברמלה או (יותר סביר) בלוד. כיום גם לא מתוכנן שירות ישיר בין באר שבע לנתב"ג, למרות שזה יהיה אפשרי תיאורטית ב-2005. אני מניח שהסוגיה תהיה תלויה בכמות הביקוש הצפוי לשירות כזה.
 

david80

Member
ומה תהיה המהירות המירבית של הרכבת?

הכפלת הקו לבאר שבע
לפי התוכניות הרשמיות של הרכבות (נכון ל-2003) משך זמן הנסיעה הצפוי לאחר שדרוג והכפלת קו לוד-באר שבע הוא כ-48 דקות מתחנת תל אביב ההגנה לתחנת באר שבע צפון. הפרויקט כולו צפוי להסתיים עד אמצע 2007, והוא מורכב משני חלקים - הכפלת קו לוד נען, שהוא החלק הקטן אבל הדחוף יותר מכיוון שעליו נוסעות גם הרכבות לבית שמש וירושלים, ולאחר מכן ובמקביל, המשך שדרוג הקו בין נען לבאר שבע. כיום לא מתוכננת תחנה בנען, ולכן הדרך המסילתית היחידה בין ירושלים לבאר שבע תהיה עם החלפה ברמלה או (יותר סביר) בלוד. כיום גם לא מתוכנן שירות ישיר בין באר שבע לנתב"ג, למרות שזה יהיה אפשרי תיאורטית ב-2005. אני מניח שהסוגיה תהיה תלויה בכמות הביקוש הצפוי לשירות כזה.
ומה תהיה המהירות המירבית של הרכבת?
 

fireman

New member
אתה מכיר את מדינת חלם?

ומה תהיה המהירות המירבית של הרכבת?
אתה מכיר את מדינת חלם?
זה כמו כדור שלג במדרון....ככל שהוא מתגלגל הוא גודל.... עכשיו יש מסילה אחת, התירוץ הוא שכשהקו יהיה כפול ומיושר מהירות הנסיעה תתקצר לכדי 48 דקות... אחרי שיסיימו את ההכפלה ואת היישור, ייזכרו שאין להם רכבות שמסוגלות לנסוע 200 קמ"ש בכדי לעשות את הנסיעה הזאת ב48 דקות....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה