שאלה על צמיגים וקומפרסור...

lastiger

New member
שאלה על צמיגים וקומפרסור...

היי, לפני 10 חודשים קניתי יאריס סול 2006 יד שניה אוטומט (לא רציתי את הגיר הרובוטי החדש). לא מילאתי אויר מאז. בזמן האחרון המכונית ממש חרקה בסיבובים ובעצירות בצורה קיצונית ולכן הלכתי לפאנצ'ר מעכר למלא אויר. שאלות: 1. הוא אמר שחסר לי מלא אויר ושצריך כל חודש למלא אויר , זה נכון? (נוסע בממוצע 400-500 ק"מ לשבועיים) 2. אני לא הסתכלתי על לחץ האויר החדש, כי חשבתי שיש לחץ קבוע סטנדרטי וסמכתי על האיש, אבל מחיפוש פה בפורום אני רואה שזה ממש ממש לא כך, אז מה הלחץ ליאריס סול שנוסע בה בד"כ רק אדם אחד ללא מטען? 3. כמה עולה קומפרסור בסיסי לצמיגים שמתחבר למצת באוטו ? (עשרות, מאות, אלפים) הסתכלתי בזאפ אבל אני לא יודע איזה רמה אני צריך לצרכים שלי. תודה רבה !
 

lastiger

New member
תוספת:

שאלה אחרונה: אחרי שחזרתי הביתה ממילוי האויר, במגרש החניה כשהאוטו היה בשיפוע למטה ובלמתי-הגלגל התחכך עם הג'אנט. הדבר לא קרה לפני זה, זה אומר שלחץ האויר גבוה מדי?
 

חן 1111

Active member
לא ברור למה אתה מתכוון. מה התחכך עם מה?

הג'אנט זה החלק מהברזל של הגלגל.
 

kitt

New member
תשובות:

1. נכון צריך אחת לשבועיים/חודש לבדוק ולמלא אויר. 2. על קורת הדלת הקדמית אמורה להיות מדבקה עם לחצי הניפוח לרכב. אם לא אז בספר הרכב. 3. הקומפרסורים שנמכרים לניפוח צמיגים לא טובים ולא מדוייקים, למלא רק בתחנות דלק עם משאבת אויר דיגיטלית כאשר הצמיגים קרים (נסיעה של מקסימום 2 ק"מ) או לפצות בערך של 10% בצמיג חם (לדוגמא 33PSI במקום 30).
 
צמיג תקין, ולחץ אוויר תקין מצילים חיים!

בהחלט מומלץ כל שבועיים, עד חודש - לבדוק את לחץ האויר ולמלא אויר כנדרש בצמיגים. בצמיג לא ממולא כראוי מרחק העצירה מתארך, ואחיזת הכביש נפגעת. בקשר לקומפרסור - אני לא מבין למה אנשים צריכים את זה. תחנות דלק יש בכל מקום, והמתקן לניפוח גלגלים נמצא שם, מדויק נוח חזק - ובחינם. נפח שם, אני לא מאמין בקומפרסורים ניידים. תהנה מהאוטו! הרכב מצוין.
 

lastiger

New member
תודה רבה עזרתם מאוד!! שאלה אחרונה בהחלט:

הייתם ממליצים לקנות מד לחץ אויר לצמיג כדי לבדוק מדי פעם אם צריך למלא? אם כן, איזה / איפה לקנות? (כמובן משהו אמין ומדוייק)
 

enigo

New member
כן, בהחלט

איפה לקנות? בחנויות רכב בארה"ב יש אחלה מדים, שם קניתי את שלי
בארץ אפשר לחפש בכל חנויות הרכב והאוטודיפו למינהם. יש מדי "עיפרון" שנראים כמו מוט והחלק הפנימי בהם נשלף החוצה ומראה את לחץ האוויר, ויש כלו שנראים כמו שעון. כדאי לחפש כאלו ממתכת, מתוך הנחה שאם כבר השקיעו במשהו מעבר לפלסטיק, אולי גם המנגנון סביר. בכל מקרה המחיר זניח, כך שגם אם הם מתים תוך שנה זה לא קריטי.
 

חן 1111

Active member
1. צריך לבדוק כל חודש, ולמלא אם צריך.

2. הלחץ רשום בדרך כלל על משקוף הדלת וגם בספר הנהג. 3. קומפרסור פשוט יש גם ב-50 שקל. יש לי אחד, והוא משרת אותי כבר הרבה זמן, אמנם בעיקר לאופניים, כדורים וכדומה. הבעיה שלו שאסור בכלל להסתכל על מד הלחץ שלו. כל קשר בין הלחץ שהוא מראה למציאות מקרי בהחלט. כמו שכתבו לך, כדאי מאוד לקנות מד לחץ ולהשתמש בו תמיד.
 

wil

New member
הכי מצחיק זה שיש לקומפרסור הזה שעון לחץ עד

300 PSI, כשברור לחלוטין שהוא יתפוצץ בערך בשליש מהלחץ הזה. זה הגיוני בערך כמו סובארו ג'סטי עם ספידומטר עד 400 קמ"ש
גם לי יש קומפרסור כזה, עובד יופי לשימוש מזדמן, כולל ניפוח גלגלי מכוניות אפילו ללחץ של 45-50 PSI. עובד לאט אבל עובד. מי שיש לו רכב שטח וצריך להוריד אוויר לנסיעה בחולות ואז לנפח חזרה כשעולים לכביש, ועושה טיול שטח פעם בשבוע - צריך קומפרסור יותר רציני. אבל בשביל שיהיה באוטו למקרה חירום הזה של ה-40 שקל מצויין.
 
למעלה