שאלה על IRA - העברת כספים מישראל לארה"ב

giggsy

New member
שאלה על IRA - העברת כספים מישראל לארה"ב

אהלן,

אני מעוניין לפתוח IRA. יש לי כסף בישראל ששולם עליו מס ואני רוצה להעביר חלק ממנו לארה"ב ע"מ לפתוח IRA.
ממה שקראתי שאם מעבירים כסף לארה"ב כGIFT אז אין צורך לשלם מס, אבל לא ברור לי בדיוק איך העניין עובד. האם ניתן להעביר יותר מ10,000 דולר בGIFT?
האם ניתן לפתוח IRA Roth (בו על הכסף שולם כבר המס, למרות שלא בארה"ב) או שחובה לפתוח Traditional IRA ובעת היציאה לפנסיה לשלם מיסים בארה"ב (למעשה כפל מס)?

בתודה מראש על כל עזרה.
 

doronf65

New member
לגבי ההעברה

אם זה בין חשבון שלך בארץ לחשבון שלך בארה"ב אז אין בכלל בעיית מס או בעיה טכנית. פעם שזה בחשבון אמריקאי, תעשה עם זה מה שאתה רוצה...
 

giggsy

New member
ואם זה

בחשבון של אימא שלי בארץ יש הבדל? קראתי באתר של הIRS שניתן להעביר עד 15000 דולר.
The annual exclusion applies to gifts to each donee. In other words, if you give each of your children $11,000 in 2002-2005, $12,000 in 2006-2008, $13,000 in 2009-2012 and $14,000 on or after January 1, 2013, the annual exclusion applies to each gift. The annual exclusion for 2014, 2015, 2016 and 2017 is $14,000. For 2018, the annual exclusion is $15,000.
&nbsp
&nbsp
 

John the Savage

New member
אם זה מהחשבון של אמא שלך בארץ

הבעיה הפוטנציאלית היחידה שיכולה להיות זה עם הבנק בארץ. על פי החוק בארץ, על הבנק לנכות במקור מס של 25% על העברות לחו"ל, פרט לרשימה של מקרים. במקרה של העברה לחשבונך בחו"ל, אין ניכוי מס.

גם במקרה של מתנות לבן משפחה אין ניכוי מס במקור, אבל במקרה כזה הבנק עשוי להערים יותר קשיים ולדרוש מסמכים והוכחות, בניגוד להעברה למקרה של העברה לחשבון על אותו שם. יכול להיות שגם זה יעבור חלק ... זה תלוי בבנק ובפקיד. אבל אם יש אפשרות להעביר מהחשבון שלך, עדיף.
 

Boston Guy

New member
אני חושב שלא הבנת את העניין

לפי חוקי המס של ארה"ב, מי שאמור לשלם מס על מתנה הוא זה שנותן את המתנה - לא זה שמקבל את המתנה.
אם, במקרה שאתה מתאר, ה"מתנה" ניתנת לך על ידי אימא שלך,
ואימא שלך אינה נישום של רשות המס האמריקאית (כלומר גרה בישראל ואינה אזרחית אמריקאית או בעלת גרין קארד) - היא יכולה לתת לך במתנה כל סכום כסף שהיא רוצה לתת - ואין על הכסף הזה סנט אחד של חבות מס לרשות המס האמריקאית.
אתה יכול להכניס את הכסף הזה ל ROTH IRA, אתה יכול לקנות בו מזראטי בצבע בורדו אורנג', אתה יכול להשקיע אותו בחפיסות שוקולד של "הרשי" - מה שבא לך.
אין שום סיבה הגיונית לשים את הכסף הזה ב TRADITIONAL IRA - שהרי זה כבר כסף נטו אחרי מס.
 

giggsy

New member
תודה, כשמנסים לפתוח ROTH IRA

אז מתבקשים להזין פרטי מעביד בארה"ב ואז פרטי חשבון עו"ש בארה"ב. אני מנסה דרך Vanguard לדוגמא. לצורך הדוגמא יש לי 10000 דולר בחשבון שאני מעוניין להעביר 5000 ממנו (5500 זו התקרה לשנה), איך בדיוק הIRS ידע שהכסף שהעברתי מהחשבון שלי לתוך הIRA הוא כסף שפטור ממס? סכום הכסף שאני מעוניין להעביר הוא גבוה יותר מההכנסה שלי כרגע.
 

guy56782

New member
תקרא על תקרת ההפקדה ל roth ira

מה זה ההכנסה שלך ״כרגע״? הערב, או השנה? אולי מה שאתה צריך זה ״backdoor ira״... חוץ מזה, אתה בעצמך אזרח אמריקאי? תושב ישראל?
 

giggsy

New member
כרגע

אני עם גרין קארד, גר ועובד בארה"ב. ההכנסה שלי בערך 2.5K בחודש (ממספר מעסיקים) אבל אני לא מעוניין לגעת בכלל בהכנסה שלי בארה"ב, אלא לפתוח ROTH IRA עם הכסף שיש לי בארץ ע"מ לא לשלם מיסים (כי הכסף הזה כבר נקי ממיסים). קראתי על backdoor IRA ושם יש לשלם מיסים על הכסף שנמצא בTraditional IRA לפני שמעבירים אותו לRoth IRA.
 

guy56782

New member
אין קשר

״ע"מ לא לשלם מיסים (כי הכסף הזה כבר נקי ממיסים).״ - אין הבדל מבחינת מיסוי אם תכניס את הכסף מארהב ל ROTH או את הכסף מישראל ל ROTH. אם זה השיקול שלך, תשקול מחדש.
(backdoor ira לא רלוונטי עבורך, תשכח מההצעה הזו..)
 
למעלה