שאלה קטנה על כירורגיית ילדים ואורולוגיה

נושלתי

New member
שאלה קטנה על כירורגיית ילדים ואורולוגיה

שלוטם רב, לבן שלי יש, כנראה, בקע מפשעתי. רופאת משפחה הפנתה אותנו לכירורג ילדים וחברה המליצה לי על מישהו שמופיע תחת הקטגוריה 'אורולוגיה'. מה ההבדל ולמי אני צריכה לפנות? תודה מראש.
 
נושלתי

נתוח בקע מפשעתי מבוצע בדרך כלל עלידי כירורג ילדים.ישנם אורלגים המתמחים בארולגית ילדים שמבצעים גם נתוחי בקע.ברור שכירורג ילדים יש יותר ידע ונסיון בנתוחי בקע מפשעתי בילדים.למיטב ידעתי אין בארץ מנתח שהוא מומחה בשני התחומים.
 

נושלתי

New member
תודה רבה וברשותך שאלה נוספת

(מתנצלת על האורך). הגענו לרופאת המשפחה שלנו בגלל שהאשך השמאלי של הבן שלי (בן 2.8) גדול באופן מאוד בולט מהימני. ראיתי כבר לפני כמה שבועות, הבדל קטן יחסית בגודל, אבל לא חשבתי שיש בעיה. לאחרונה זה גדל עוד יותר (וכולם כבר שמו לב) ופניתי לרופאה, שכאמור, אמרה שיש חשש לבקע והפנתה אותי לכירורג. קבעתי תור (לכירורג דרך קופ"ח) לעוד כשלושה שבועות. מטפלת מתחום כל שהוא (שאיננה רופאה, כמובן, אבל יש לה ידע וניסיון רבים), אמרה שהטיפול דחוף ושהייתי צריכה לקבל הדרכה איך להחזיר את תכולת המעיים בחזרה לבטן, כי ישנה סכנה לנמק. חזרנו לרופאה והיא אמרה שהיא משערת שזה לא בקע מפשעתי, אלא הידרוצלה ואין כל דחיפות לטפל. התייעצתי טלפונית עם כירורג פרטי והוא אמר שאם אין תסמינים של חוסר תיאבון, הקאות וכד', אין חשש לנמק. מה ששכחתי לציין הוא שהבן שלי סובל מעצירויות, בשבועות האחרונים. יש לו יציאות אחת ליומיים-שלושה וזה כרוך בדרמה גדולה ובמאמץ רב. הוא התחיל להתלונן על כאבים בפי הטבעת ואני חוששת שיהיו לו טחורים בגלל המאמץ... (בעבר לא סבל כלל מעצירויות ואנחנו מקפידים, כמובן, על תזונה בריאה, פירות, ירקות ופחות פחמימות). יש לי אפשרות להקדים ביקור אצל כירורג אחר ב-10 ימים (אך קיבלתי עליו פחות המלצות מהכירוג הראשון). שאלתי היא, האם יש קשר לעצירויות והאם ישנה דחיפות להגיע לכירורג בהקדם האפשרי? תודה מראש!
 
נושלתי

נראה לי ולפי מה שאת מתארת שאין לך כל סיבה ללחץ או דאגה.במקרים אלה הנפחות של האשך נובעת מהצטברות של נוזל בתוכו.בכל מקרה לא מדובר במצב הדורש טיפול מידי ודחוף,כך שגם הבדיקה וכמובן הנתוח במידה וידרש יכול להדחות אפילו במספר שבעו.בקע כלוא עם מעים בתוכו התסמינים שונים לגמרי ולא כפי שאת תארת בפניתך.
 
למעלה