שאלה קצת מפגרת ובכל זאת

mummy

New member
שאלה קצת מפגרת ובכל זאת

מישהו כאן יודע אם אחרי שכורכים עבודה בהדבקה (לא ספירלה) אפשר לפרק את הכריכה כדי להחליף כמה דפים בודדים ואז לכרוך את הכל שוב וזה נראה נורמלי וגם מחזיק? ו- כן, כן, זה בדיוק מה שאתם חושבים
 
לי אמרו שלא

אבל אולי במקום בו עושים את הכריכות סתם רצו להרוויח עוד כסף...
 
../images/Emo24.gif אני רק יכולה להציע אמפטיה

והאמת, אני הייתי כורכת הכל מחדש. נכון שזה הרבה כסף, אבל אם זה מסמך חשוב מאד, נראה לי שעדיף להגיש אותו מושלם, ושלא יהיו נפילות על עניינים של מראה לא טוב וכו'
 

mummy

New member
אה, ברור שהכריכה עצמה תהיה חדשה

זה אין לי ספק. השאלה שלי היא אם אפשר יהיה לכרוך שוב את כל העמודים שכבר היו כרוכים קודם, או שאני אצטרך גם להדפיס את כל העמודים כולם שוב. זה מה שאני רוצה לחסוך (מדובר ב- 350 עמודים לעותק). כלומר אני מניחה שהניסוח של השאלה צריך להיות האם אחרי שמפרקים כריכה כזו, העמודים עצמם יוצאים במצב תקין שאפשר להשתמש בהם שוב ליצירת עותק חדש (עם כריכה חדשה כמובן) או שלא?
 

משוש30

New member
אוי מוכר...אני בסוף השתמשתי בטיפקס אבל היו

לי מעט שינויים...
 

mummy

New member
טיפקס לא יעזור

שני עמודים התחלפו זה בזה במקום שלהם. ולא סתם עמודים, שני עמודים של התקציר
 
זה לא ינחם אותך...

אבל לאחר שהדפסתי וכרכתי (בדבק) את הדוקטורט על כל עותקיו, שמתי לב ערב ההגשה שאקסנט אחד קטן בשם של עיתון בצרפתית, זז מ-e אחת, ל-e שנייה. שם זה הופיע במספר מקומות בדוקטורט. הדפסתי וכרכתי הכל שוב....ומדובר היה בשני כרכים, 700 עמודים סך הכל לכל עותק. וזאת למרות שידעתי שספק אם מישהו מהשופטים ישים לב. אני לא הרגשתי נוח להגיש עם שגיאה אחרי כל המאמץ ושנות העבודה. החזרת אותי לטראומה ההיא....למרות שעברו כמה שנים מאז.
 

mummy

New member
../images/Emo6.gif זה דווקא מאד מנחם אותי

שאני לא היחידה. אם כי על אקסנט לא הייתי עושה את זה. זה בטוח
אז אני מבינה שזה אפשרי, לא היית צריכה להדפיס את כל העמודים שוב, נכון? רק את אלו שרצית להחליף?
 

mummy

New member
אמממ... עכשיו הבנתי שבעצם לא. טוב נו די עם זה

שאלו יהיו הצרות שלי באמת. לילה טוב.
 
כתבתי - הדפסתי וכרכתי הכל שוב!!!

לכן פתחתי ואמרתי שזה לא ינחם אותך. לא הייתה אפשרות לפרק ולכרוך שוב. אולי בגלל שזה היה עם סיכות + דבק בשל עובי כל כרך.
 

mummy

New member
כן רק אחכ קלטתי את זה, מנפלאות מנגנון ההכחשה

 

amazone

New member
הדבקה VS ספירלה

אני יודעת שההבדל ביניהם היא בכמות העמודים שכל אחד מהם מסוגל להכיל - ספירלה מעט פחות מההדבקה. השאלה היא - לאחר שאתם מודעים ליתרונות ולחסרונות של כל שיטה - באיזו שיטת כיכה הייתם מעדיפים באופן אישי להשתמש? בנוסף, מה רע להדפיס בשני צידי העמוד? עצלנות של להפוך דפים במדפסת או דרישה אקדמית? ומה אם נלך להוצאה מסודרת ושם ידפיסו ויכרכו כמו שצריך משני צידי הדף?
 

Unicorn98

New member
אני יודע מניסיוני ומניסיון אחרים שהדבקה נחשבת

אסתטית וייצוגית יותר (יש מקומות שמחייבים), אבל נחשבת עמידה פחות לתלאות הדרך והזמן. ספירלה היא בבחינת "פועל שחור", עושה את העבודה אבל מה לעשות, פחות סקסית.
 

amazone

New member
ומה בנוגע להדפסה משני צידי הדף?

נכון שכשמדובר ב-50-100 עמודים זה לא כזה משמעותי כמו בהדפסת 700 - 1000 עמודים - אבל בכל זאת, לא חבל על העצים שנכרתים או על הכילה? יש הבדל משמעותי בין 700 עמודים שנפרסים על פני 700 דפים לבין 700 עמודים שנפרסים על פני 350 דפים הן מבחינת כמות הדפים והן מבחינת משקל הסחיבה, כשלרוב דורשים יותר מעותק אחד. עניין של אסתטיקה? במקה הזה יש את המדפסות המתועשות שמאפשרות הדפסת כמות כזו של דפים בצורה אסתטית - הן מבחינת הדפסה והן מבחינת איכות הדף [וכן - מכירה את זה כשדיו צבעוני "נמרח" על פני הנייר ומונה שימוש על פני "צד שמאל" שלו - שילוב של מדפסת איכותית ונייר מעולה מונעים זאת]
 

mummy

New member
אצלנו מדפיסים הדפסה דו-צדדית

וזו אפילו ההמלצה שמופיעה בדף ההנחיות של הועדה לתואר שלישי להגשת העבודה. מדובר על עבודה בסדר גודל של 300-350 עמודים, וגם ככה זה יוצא ענק. לא צריכה מדפסת תעשיתיית במדפסת לייזר רגילה זה יוצא מצוין, ובוודאי שבכל אחד מהמקומות שמדפיסים וכורכים בהם באוניברסיטאות.
 

Unicorn98

New member
נראה לי תלוי בפקולטה.

אשתי הדפיסה את הדוק' שלה (בר אילן, מדעה"ח) - דו"צ. ראיתי בעברית גם דוק' שמודפסים דו"צ.
 
לגבי כריכה בבית דפוס ../images/Emo63.gif

הכוונה לכריכה כמו ספר, לדעתי (הלא מבוססת בעליל), בית דפוס לא ידפיס וייכרוך עותק בודד, או עותקים בודדים, אני מניחה שיש מינימום של עותקים..
 
למעלה