שאלה קצת קנטרנית אבל ברוח טובה

סטיוויה

New member
שאלה קצת קנטרנית אבל ברוח טובה

מהי מהות הפורום? האם זהו פורום לידות בית או שגם לידות טבעיות/מרכזי לידה? האם זהו פורום לעוד נושאים "טבעיים" כמו חיתולים רב פעמיים וכד'? אני כמשתתפת הייתי רוצה לראות בפורום הזה התלבטויות ללידות בית ושאלות שקשורות ישירות לנושא של לידת בית אבל לי אישית קצת מפריע שמתערבבים כל מיני נושאים שמערבבים נושאים שקשורים ללידות בית חולים,התערבות בלידה בבית חולים וכד'. אני חושבת שמטרת הפורום הזה היא לתת העצמה ליולדות שהחליטו ללכת על לידת בית,לגעת בנושאים שקשורים בעבודה עצמית לקראת הלידה,הכנות שקשורות נקודתית ללידת בית ועוד. היה לי חשוב לומר את זה למרות שאני לא ממש מצפה שהכל יקרה בדיוק ככה...
 
דעתי ../images/Emo26.gif

הפורום אכן נועד כדי לדון בכל מה שקשור בלידות בית. באופן טבעי, נשים שמתלבטות בנושא לידת בית (בעיקר לפני לידה ראשונה), מתענינות בפרוצדורות שקורות בבי"ח ובעיקר במרכזים טבעיים (גם לי באופן אישי היה חשוב לשמוע כל מיני פרטים על נושאים אלו, לפני שהחלטתי סופית על לידת בית ומאוד עזר לי שהיו נשים שיכולתי להתייעץ איתן). אני לא חושבת שצריך להחליט באופן חד משמעי, שזה לא המקום ליולדות עתידיות לשאול שאלות על לידה טבעית בבי"ח- כמובן שזה לא המקום לשאול על אפידורל וזירוזים (מי שרוצה מראש אפידורל לא כ"כ מתאימה לקריטריון של לידה ביתית או טבעית...), אבל אם מישהי מאוד רוצה חווית לידה מעצימה וטבעית ולא יולדת בבית (לא משנה כרגע מה הסיבה), אני חושבת שהיא יכולה ללמוד מנסיון של נשים שילדו לידות טבעיות וכמעט כולן כאן ילדו לפחות לידה אחת כזו. כל זה לגיטימי, למעט מצב שבו נראה שהפעילות בפורום הולכת יותר מידי לכיוון הזה ואז צריך לשים לזה גבול. אל תשכחי, שלא כולן מגיעות לפורום עם דעה מגובשת בנוגע ללידה הביתית וזה אמור להיות המקום בשביל להעלות את הדילמות שלהן ובסוף שיחליטו מה שהכי מתאים להן. אולי תיכנס לכאן מישהי שחשבה ללדת במרכז טבעי, תקרא סיפורי לידה ביתית ומאמרים רלוונטים ואז תגיע למסקנה שאין סיבה בכלל ללדת במרכז הטבעי אלא בבית? הרחבת המודעות לאפשרות של לידות בית היא מטרה חשובה ביותר של הפורום לדעתי ולכן חייבים לאפשר מקום גם לדיונים שקשורים במרכזי לידה ולידות טבעיות בבי"ח. כל אחת כאן יכולה לכתוב את דעתה ללמה עדיף ללדת בבית ולהפנות לספרות עזר. הבהרה אחורנה למקרה שלא הייתי ברורה- אני מסכימה איתך, שאין מקום לזה שהפורום יהפוך למוקד משיכה עיקרי לנשים שהחליטו *סופית* על לידה טבעית בבי"ח או מרכז לידה- בשביל זה קיים פורום "הריון ולידה-תמיכה", אך לעיתים יש נשים שחושבות בכיוון של לידה במרכז לידה ואולי קריאה של חומר בנושא לידות בית יוביל אותן להחליט על לידת בית- את הנשים הללו אני לא רוצה לפספס! מבינה למה אני מתכוונת? אני מקווה שלא בילבלתי אותך לגמרי... לגבי נושאים טבעיים אחרים- זה נושא שגם התלבטתי לגביו בימים האחרונים. דבר אחד ברור לי- מקומן של הודעות כאלו הן תחת שירשור off topic (סימן
). לא התחלתי עדין על מדיניות מסויימת בפורום כי הוא קיים סה"כ שבוע ורציתי לראות תחילה,איך הוא מתגבש באופן טבעי. לדעתי יש מקום לדיונים בנושאים טבעים שקשורים בעקיפין לנושא הריון ולידה אך צריך לשים להם את הלוגו של off topic. כמעט בכל פורום רואים שירשורים כאלה והם יכולים להוסיף הרבה עניין.
 

סטיוויה

New member
כן אני מבינה

וגם חושבת שיש הגיון רב בדברייך. ועדיין,לא הייתי רוצה לראות את הפורום החשוב הזה הופך למקום בו בעיקר מפנים שאלות לאילנה שמש לגבי איך להצליח ללדת טבעי בבי'ח. לידה טבעית,אפילו בבי'ח (וגם מרכזי הלידה בארץ כרגע הם בי'ח, עם כל הכבוד)היא לא לידת בית.
 
מסכימה לחלוטין

אילנה לא צריכה לענות על שאלות בנוגע ללידה טבעית בבי"ח (אלא אם כן היא רוצה כמובן
)- יש את פורום "הריון ולידה- תמיכה" (110), ששם יש דולות ומדריכות הכנה ללידה (הן נמצאות שם על תקן יועצות) היכולות לספק תשובות נהדרות לנושאים אלו. אני חושבת שהתשובות של אילנה תורמות מאוד לפורום ולמקצועיות שלו- בתחום לידות הבית. יש חשיבות גדולה לכך שמיילדות בית יהיו פעילות פה (כפי שכתבתי בהודועות קודמות, פניתי לכל מיילדות הבית שרשומות באמה"י בנוגע לפורום במייל).
 

mise

New member
לדעתי -

יש בהחלט מקום לדיונים סביב הנושא ה"טבעי", כמובן, כמו שכתבה מבשלת, תחת Off topic. אני דוקה שמחה לראות שיש שאלות על לידות טביעות, גם אם השאלות מכוונות לבי"ח. מי יודע, אולי זה מה שיביא את היולדת להחליט ללדת בבית? שאלות סביב פרוצדורות בבי"ח מובנות בהחלט. למי שעורכת השוואה בין לידות בי"ח ללידות בית, ובי"ח משמש לה כאופציה.
 
למעלה