שאלה של מתחילים

mikikd

New member
שאלה של מתחילים../images/Emo163.gif

שלום לכולם, איזה יופי שיש פורום כזה!! אני סורגת ממש קצת ובכל פעם שאני עושה צעיף הוא מתגלגל לי לתוך עצמו... אני בטוחה שאני עושה משהו לא מכון, האם יש מספר מינימום של עינים לסריגת צעיפים? או שאני שזה משהו אחר? בנוסף מאוד מעוניינת להצטרף למפגש, איך עושים את זה? תודה מראש:) מיקי
 

דאפידאק

New member
הי!

גם אני מתחילה ולי יש אותה הבעיה...ממה שאני הבנתי זה פשוט לא לסרוג את העין הראשונה-פשוט ישר להעביר למסרגה השנייה מבלי לסרוג..... אבל אולי בכל זאת תחכי שמישהו קצת יותר מבין יענה לך... בהצלחה!
 

mikikd

New member
נכון אבל....

אמרו לי ופרמתי צעיף שלם שמאוד אהבתי ורציתי לתקן, העברתי את העין הראשונה ועדיין התגלגל לי הצעיף!! מאז הוא נשאר ככה...:( אולי יש עוד משהו, אבל תודה בכל זאת :)
 

HollyGolightly

New member
צעיפים שמתגלגלים

כאשר סורגים שורה ימין, שורה שמאל הצעיף מתגלגל. לכן אם את מעוניינת לסרוג צעיף בשורה ימין שורה שמאל כדאי שהעיניים הראשונות והאחרונות בשורה (נניח ארבע הראשונות וארבע האחרונות) ייסרגו בדוגמת אורז (עין ימין עין שמאל, ובצד השני הפוך - עין שמאל עין ימין). זה מחזיק את הצעיף ישר. האפשרות המקובלת ביותר היא לסרוג את הצעיף כולו בדוגמת פטנט (עין ימין, עין שמאל, או שתי עיניים ימין, שתי עיניים שמאל) או את כל הצעיף בדוגמת אורז (ככתוב למעלה). אגב, לא רק צעיפים - כל סריג הנסרג שורה ימין, שורה שמאל יתגלגל. אבל בניגוד לצעיפים את רוב הסריגים הנסרגים בדוגמא הזו (סוודרים, אפודות וכו') תופרים בצדדים - כדי ליצור חזית וגב ושרוולים. כך שאין צורך "להתפשר" על הדוגמא. בצעיפים כן. ועוד משהו - דוגמאות הפטנט והאורז הן דוגמאות הנראות אותו הדבר משני הצדדים - ימין ושמאל. וצעיף הרי רואים משני הצדדים.
 

HollyGolightly

New member
ועוד משה ששכחתי קודם:

העברת העברת העין הראשונה במקום סריגתה לא מונעת את הגלגול.
 

HollyGolightly

New member
אכן כן. איך שכחתי? מיקמיק ודאפידאק

סגולית צודקת כמובן. אם סורגים את כל השורות ימין הסריגה יוצאת אחידה משני הצדדים ולא מתקפלת. (וזה נראה כאילו סרגנו את הכל שמאל).
 

tova האחת

New member
ואם כבר התגלגל, אפשר עם מסרגה אחת ל

לעשות שוליים-חצאי עמודים.
 

1אסתיפ

New member
אשפרות נוספת היא...

כאשר הצעיף מתגלגל, ולא משנה הדרך וצורת הסריגה. לקחת מגהץ, מטלית לחה ומטיז מיים. ולגהץ העדינות.
 

mikikd

New member
תודה לכולן על התגובות, לא מצאתי את

זה אז שאלתי שוב...בכל מקרה תודה!! אני רצה לסרוג:)
 
ממליצה לסרוג הכל ימין או

את העין הראשונה אני הופכת וסורגת אימרה מסביב של הכל ימין לאורך כל הצעיף בחיים לא קרה שצעיף התגלגל לי.ואני סורגת הרבה
 
ובקשר להשתתף במפגשים היום

ומקווה שבעוד שבועיים נעשה לשאר הבנות בדרך כלל המפגשים בלוד מאיזה איזור את.בכל אופן בשמחה . המפגשים לפעילות הפורום לסריגה.
 
למעלה