שאלה: שמות דגמים של אוטובוסי MAN

מצב
הנושא נעול.

dctgdctg

Member
שאלה: שמות דגמים של אוטובוסי MAN
שלום לכולם. האם מישהו מוכן לסכם עבורי כיצד נקראים שלושת הדורות האחרונים של אוטובוסי MAN (שבשירות דן, לצורך העניין) - אני מתכוון לאוטובוסים הלא מפרקיים הדור הנוכחי - פנימי 7XXX (האם NL313? Lions City?) הדור הקודם - פנימי 6XXX (האם NL? SL?) הדור שלפניו - זה שכבר לא בשימוש (למרות שראיתי עדיין כאלה בקווים תודה מראש
 
שאלה: שמות דגמים של אוטובוסי MAN
שלום לכולם. האם מישהו מוכן לסכם עבורי כיצד נקראים שלושת הדורות האחרונים של אוטובוסי MAN (שבשירות דן, לצורך העניין) - אני מתכוון לאוטובוסים הלא מפרקיים הדור הנוכחי - פנימי 7XXX (האם NL313? Lions City?) הדור הקודם - פנימי 6XXX (האם NL? SL?) הדור שלפניו - זה שכבר לא בשימוש (למרות שראיתי עדיין כאלה בקווים תודה מראש
דגמי מ.א.ן העירוניים
דור ה-7000, נקראים גם נידרפלורים: M.A.N A21 - NL XX3 למוגמרים שביניהם, בארץ קיבלנו גירסאות מנוע של 260, 270 ו-310 כו"ס, כלומר NL 263/273/313. M.A.N A22 - NL XX3F - אלו הגיעו כשלדות וקיבלו מרכב בארץ, בגירסאות של 260 ו-310 כו"ס, כלומר NL 263F/313F. יוצאות דופן היו המכונות של דן עד 7280, אשר צוינו כ-A28 עבור המוגמרות ו-A31 עבור השלדות. אינני יודע מדוע היה סימול שונה. Lion's City הוא השם שניתן לאוטובוסים העירוניים המוגמרים של מ.א.ן. ה-N מייצג את המילה Niederflur (נמוך ריצפה) ו-Linienbus (אוטובוס לקו). דור ה-6000: M.A.N A16 - EL XX2F, הגיעו כשלדות בגירסאות של 200 ו-260 כו"ס, כלומר EL 202F/262F. יוצאת דופן הייתה 6001, שהייתה מוגמרת והייתה מדגם M.A.N A10 - NL 202. ה-E ב-EL ייצגה כנראה את המילה Europe. כיום הקוד EL מייצג נמוכי כניסה (Low Entry) כדוגמת Lion's City LE. דור ה-3000 וה-4000: M.A.N SL 200/F (שלדת 199, לפני שהחל הקידוד AXX/RXX). מנוע עם 200/240 כו"ס. חלק מהאוטובוסים הגיעו מוגמרים וחלק כשלדה.
 
דגמי מ.א.ן העירוניים
דור ה-7000, נקראים גם נידרפלורים: M.A.N A21 - NL XX3 למוגמרים שביניהם, בארץ קיבלנו גירסאות מנוע של 260, 270 ו-310 כו"ס, כלומר NL 263/273/313. M.A.N A22 - NL XX3F - אלו הגיעו כשלדות וקיבלו מרכב בארץ, בגירסאות של 260 ו-310 כו"ס, כלומר NL 263F/313F. יוצאות דופן היו המכונות של דן עד 7280, אשר צוינו כ-A28 עבור המוגמרות ו-A31 עבור השלדות. אינני יודע מדוע היה סימול שונה. Lion's City הוא השם שניתן לאוטובוסים העירוניים המוגמרים של מ.א.ן. ה-N מייצג את המילה Niederflur (נמוך ריצפה) ו-Linienbus (אוטובוס לקו). דור ה-6000: M.A.N A16 - EL XX2F, הגיעו כשלדות בגירסאות של 200 ו-260 כו"ס, כלומר EL 202F/262F. יוצאת דופן הייתה 6001, שהייתה מוגמרת והייתה מדגם M.A.N A10 - NL 202. ה-E ב-EL ייצגה כנראה את המילה Europe. כיום הקוד EL מייצג נמוכי כניסה (Low Entry) כדוגמת Lion's City LE. דור ה-3000 וה-4000: M.A.N SL 200/F (שלדת 199, לפני שהחל הקידוד AXX/RXX). מנוע עם 200/240 כו"ס. חלק מהאוטובוסים הגיעו מוגמרים וחלק כשלדה.
תוספת, פירוש השם SL: Standard Linienbus
מלשון רצפה רגילה, גבוהה.
 

JayZed

New member
תוספת, פירוש השם SL: Standard Linienbus
מלשון רצפה רגילה, גבוהה.
לא קשור לרצפה גבוהה.
כשיצא ה-SL עדיין לא חלמו על נמוכי רצפה, המילה Standard התייחסה לסטנדרד שהונהג בגרמניה, ה-VOV, שעל-פיו נבנו אוטובוסים עירוניים של כל היצרנים הגרמנים (מרצדס O305, ה-MAN SL המדובר, Bussing, וה-Magirus). כמו כן, קראתי איפשהו שהפרוש של EL הוא לא Europe אלא Enhanced, ז"א - משופר יחסית ל-SL (מה שמאד מוטל בספק
אבל אני מניח שהכוונה הייתה למספר המדרגות הקטן יותר). בכ"א, באירופה המערבית כמעט לא היו כאלה.
 

Rubim88

New member
לא קשור לרצפה גבוהה.
כשיצא ה-SL עדיין לא חלמו על נמוכי רצפה, המילה Standard התייחסה לסטנדרד שהונהג בגרמניה, ה-VOV, שעל-פיו נבנו אוטובוסים עירוניים של כל היצרנים הגרמנים (מרצדס O305, ה-MAN SL המדובר, Bussing, וה-Magirus). כמו כן, קראתי איפשהו שהפרוש של EL הוא לא Europe אלא Enhanced, ז"א - משופר יחסית ל-SL (מה שמאד מוטל בספק
אבל אני מניח שהכוונה הייתה למספר המדרגות הקטן יותר). בכ"א, באירופה המערבית כמעט לא היו כאלה.
EL = Europa Linienbus
מידע על כל הקיצורים של מאן.. http://update.carat-gruppe.de/TP/fahrzeugidentifikation/include/man_abkuerzungen.pdf
 

mister K

New member
דגמי מ.א.ן העירוניים
דור ה-7000, נקראים גם נידרפלורים: M.A.N A21 - NL XX3 למוגמרים שביניהם, בארץ קיבלנו גירסאות מנוע של 260, 270 ו-310 כו"ס, כלומר NL 263/273/313. M.A.N A22 - NL XX3F - אלו הגיעו כשלדות וקיבלו מרכב בארץ, בגירסאות של 260 ו-310 כו"ס, כלומר NL 263F/313F. יוצאות דופן היו המכונות של דן עד 7280, אשר צוינו כ-A28 עבור המוגמרות ו-A31 עבור השלדות. אינני יודע מדוע היה סימול שונה. Lion's City הוא השם שניתן לאוטובוסים העירוניים המוגמרים של מ.א.ן. ה-N מייצג את המילה Niederflur (נמוך ריצפה) ו-Linienbus (אוטובוס לקו). דור ה-6000: M.A.N A16 - EL XX2F, הגיעו כשלדות בגירסאות של 200 ו-260 כו"ס, כלומר EL 202F/262F. יוצאת דופן הייתה 6001, שהייתה מוגמרת והייתה מדגם M.A.N A10 - NL 202. ה-E ב-EL ייצגה כנראה את המילה Europe. כיום הקוד EL מייצג נמוכי כניסה (Low Entry) כדוגמת Lion's City LE. דור ה-3000 וה-4000: M.A.N SL 200/F (שלדת 199, לפני שהחל הקידוד AXX/RXX). מנוע עם 200/240 כו"ס. חלק מהאוטובוסים הגיעו מוגמרים וחלק כשלדה.
למי היה בארץ NL273?
 

dctgdctg

Member
דגמי מ.א.ן העירוניים
דור ה-7000, נקראים גם נידרפלורים: M.A.N A21 - NL XX3 למוגמרים שביניהם, בארץ קיבלנו גירסאות מנוע של 260, 270 ו-310 כו"ס, כלומר NL 263/273/313. M.A.N A22 - NL XX3F - אלו הגיעו כשלדות וקיבלו מרכב בארץ, בגירסאות של 260 ו-310 כו"ס, כלומר NL 263F/313F. יוצאות דופן היו המכונות של דן עד 7280, אשר צוינו כ-A28 עבור המוגמרות ו-A31 עבור השלדות. אינני יודע מדוע היה סימול שונה. Lion's City הוא השם שניתן לאוטובוסים העירוניים המוגמרים של מ.א.ן. ה-N מייצג את המילה Niederflur (נמוך ריצפה) ו-Linienbus (אוטובוס לקו). דור ה-6000: M.A.N A16 - EL XX2F, הגיעו כשלדות בגירסאות של 200 ו-260 כו"ס, כלומר EL 202F/262F. יוצאת דופן הייתה 6001, שהייתה מוגמרת והייתה מדגם M.A.N A10 - NL 202. ה-E ב-EL ייצגה כנראה את המילה Europe. כיום הקוד EL מייצג נמוכי כניסה (Low Entry) כדוגמת Lion's City LE. דור ה-3000 וה-4000: M.A.N SL 200/F (שלדת 199, לפני שהחל הקידוד AXX/RXX). מנוע עם 200/240 כו"ס. חלק מהאוטובוסים הגיעו מוגמרים וחלק כשלדה.
רבה!
 

mister K

New member
שאלה: שמות דגמים של אוטובוסי MAN
שלום לכולם. האם מישהו מוכן לסכם עבורי כיצד נקראים שלושת הדורות האחרונים של אוטובוסי MAN (שבשירות דן, לצורך העניין) - אני מתכוון לאוטובוסים הלא מפרקיים הדור הנוכחי - פנימי 7XXX (האם NL313? Lions City?) הדור הקודם - פנימי 6XXX (האם NL? SL?) הדור שלפניו - זה שכבר לא בשימוש (למרות שראיתי עדיין כאלה בקווים תודה מראש
דגמי מאן בקצרה
סדרת ה-7XXX היא מאן NL (לא רלוונטי אם A21 או 26 או 31. זה בסך הכל סימול של היצרן, הדגם הוא אותו דגם). סדרת ה-6XXX היא מאן EL והמכונות הישנות שהיו לפניהן (סדרות ה-3XXX וה-4XXX) הן מאן SL. מפרקיות: ישנות עד 457 - מאן SG חדשות מ-458 ואילך - מאן NG. בינעירוניות: ישנות עד 2359 - מאן SU 2401-2496 (למעט הוולבואים שבאמצע) - מאן HOCL A51. נפוץ גם באגד. 2497-2507 - מאן HOCL R33.
 

mister K

New member
דגמי מאן בקצרה
סדרת ה-7XXX היא מאן NL (לא רלוונטי אם A21 או 26 או 31. זה בסך הכל סימול של היצרן, הדגם הוא אותו דגם). סדרת ה-6XXX היא מאן EL והמכונות הישנות שהיו לפניהן (סדרות ה-3XXX וה-4XXX) הן מאן SL. מפרקיות: ישנות עד 457 - מאן SG חדשות מ-458 ואילך - מאן NG. בינעירוניות: ישנות עד 2359 - מאן SU 2401-2496 (למעט הוולבואים שבאמצע) - מאן HOCL A51. נפוץ גם באגד. 2497-2507 - מאן HOCL R33.
תוספת
ה-NLים של דן עד 7435 (יורו 2 ויורו 3) הם NL263 בעלי 260 כ"ס. 7436 היא יורו 4 נסיונית מוגמרת והיא NL273 בעלת 270 כ"ס. ואילו החל מ-7437 ואילך (יורו 4 עם הצורה החדשה ובקרוב יורו 5) מדובר ב-NL313 בעלות 310 כ"ס. באגד לעומת זאת כל ה-NL החל מהראשונים הם NL313 עם 310 כ"ס. לגבי מפרקיות: כל מפרקיות ה-NG יורו 3 באגד ובדן הן NG363 בעלות 360 כ"ס ואילו היורו 4 (בדן החל מ-550) הן NG353 עם 350 כ"ס.
 

mister K

New member
תוספת
ה-NLים של דן עד 7435 (יורו 2 ויורו 3) הם NL263 בעלי 260 כ"ס. 7436 היא יורו 4 נסיונית מוגמרת והיא NL273 בעלת 270 כ"ס. ואילו החל מ-7437 ואילך (יורו 4 עם הצורה החדשה ובקרוב יורו 5) מדובר ב-NL313 בעלות 310 כ"ס. באגד לעומת זאת כל ה-NL החל מהראשונים הם NL313 עם 310 כ"ס. לגבי מפרקיות: כל מפרקיות ה-NG יורו 3 באגד ובדן הן NG363 בעלות 360 כ"ס ואילו היורו 4 (בדן החל מ-550) הן NG353 עם 350 כ"ס.
למעט ה-NG הראשונה שהגיעה לאגד...
87-266-01 - NG313 עם 310 כ"ס.
 

dctgdctg

Member
דגמי מאן בקצרה
סדרת ה-7XXX היא מאן NL (לא רלוונטי אם A21 או 26 או 31. זה בסך הכל סימול של היצרן, הדגם הוא אותו דגם). סדרת ה-6XXX היא מאן EL והמכונות הישנות שהיו לפניהן (סדרות ה-3XXX וה-4XXX) הן מאן SL. מפרקיות: ישנות עד 457 - מאן SG חדשות מ-458 ואילך - מאן NG. בינעירוניות: ישנות עד 2359 - מאן SU 2401-2496 (למעט הוולבואים שבאמצע) - מאן HOCL A51. נפוץ גם באגד. 2497-2507 - מאן HOCL R33.
רבה לכולם!
 
דגמי מאן בקצרה
סדרת ה-7XXX היא מאן NL (לא רלוונטי אם A21 או 26 או 31. זה בסך הכל סימול של היצרן, הדגם הוא אותו דגם). סדרת ה-6XXX היא מאן EL והמכונות הישנות שהיו לפניהן (סדרות ה-3XXX וה-4XXX) הן מאן SL. מפרקיות: ישנות עד 457 - מאן SG חדשות מ-458 ואילך - מאן NG. בינעירוניות: ישנות עד 2359 - מאן SU 2401-2496 (למעט הוולבואים שבאמצע) - מאן HOCL A51. נפוץ גם באגד. 2497-2507 - מאן HOCL R33.
מה שאתה קורא לא רלוונטי, הוא מידע חשוב ביותר
וזהו בעצם סימול הדגם של היצרן. ה-NL/EL וכו' זה סוג השלדה. R33 הוא דגם, בדיוק כמו ש-A20 הוא דגם (מסוג NU).
 

JayZed

New member
מה שאתה קורא לא רלוונטי, הוא מידע חשוב ביותר
וזהו בעצם סימול הדגם של היצרן. ה-NL/EL וכו' זה סוג השלדה. R33 הוא דגם, בדיוק כמו ש-A20 הוא דגם (מסוג NU).
גם אף אחד לא הזכיר לדגם ה-A51 היו מספר
דורות שהיו שונים למדי: ה-18.370 (הישנים ביותר), ה-18.350 (רובם של השלדות האלו) וה-18.360, הגרסה האחרונה של ה-A51. יש לא מעט הבדלים בין השלדות, במיוחד בין ה-18.350 הלוקה לבין ה-18.360, שהיא שיפור משמעותי.
 

mister K

New member
גם אף אחד לא הזכיר לדגם ה-A51 היו מספר
דורות שהיו שונים למדי: ה-18.370 (הישנים ביותר), ה-18.350 (רובם של השלדות האלו) וה-18.360, הגרסה האחרונה של ה-A51. יש לא מעט הבדלים בין השלדות, במיוחד בין ה-18.350 הלוקה לבין ה-18.360, שהיא שיפור משמעותי.
זה נכון.
אך אפשר לומר שציון סימול השלדה רלוונטי רק ב-HOCL מאחר ופה יש כבר שני דורות של שלדות השונים לחלוטין אחד מהשני וזו הדרך היחידה להבדיל ביניהם (A51 ו-R33). לעומת זאת, בשלדות העירוניות דור השלדה מצויין בספרה השלישית של הדגם (EL200, SU322, NL313 וכו') וכך אפשר להבדיל. סימול הדגם זניח.
 
זה נכון.
אך אפשר לומר שציון סימול השלדה רלוונטי רק ב-HOCL מאחר ופה יש כבר שני דורות של שלדות השונים לחלוטין אחד מהשני וזו הדרך היחידה להבדיל ביניהם (A51 ו-R33). לעומת זאת, בשלדות העירוניות דור השלדה מצויין בספרה השלישית של הדגם (EL200, SU322, NL313 וכו') וכך אפשר להבדיל. סימול הדגם זניח.
סימול הדגם ממש לא זניח. אתה יודע כמה HOCL יש?
במילה אחת: המון. ובקצרה, עדיף לתת תמונה כוללת, מאשר לחפף או להיגרר לבינוניות וסלנג.
 

mister K

New member
סימול הדגם ממש לא זניח. אתה יודע כמה HOCL יש?
במילה אחת: המון. ובקצרה, עדיף לתת תמונה כוללת, מאשר לחפף או להיגרר לבינוניות וסלנג.
אתה לא מחדש לי דבר.
העניין הוא שלדעתי לשאלה פשוטה עדיף לתת תשובה פשוטה ולא פלצנית.
 

mister K

New member
מה שאתה קורא לא רלוונטי, הוא מידע חשוב ביותר
וזהו בעצם סימול הדגם של היצרן. ה-NL/EL וכו' זה סוג השלדה. R33 הוא דגם, בדיוק כמו ש-A20 הוא דגם (מסוג NU).
הוא שאל איך קוראים לדגם. קוראים לו NL.
לא קוראים לו מאן A21 וכו'. זה רק הסימון בלוחית היצרן ובמספר השלדה. ב-HOCL ציינתי את ההבדל מאחר ו-R33 היא שלדה שונה לחלוטין מ-A51. אלו שני דורות שונים של שלדות. לא כך ב-NL וב-EL, שם זו אותה שלדה.
 
הוא שאל איך קוראים לדגם. קוראים לו NL.
לא קוראים לו מאן A21 וכו'. זה רק הסימון בלוחית היצרן ובמספר השלדה. ב-HOCL ציינתי את ההבדל מאחר ו-R33 היא שלדה שונה לחלוטין מ-A51. אלו שני דורות שונים של שלדות. לא כך ב-NL וב-EL, שם זו אותה שלדה.
אתה טועה ובגדול. לדגם קוראים A21, והוא מסוג
NL. זה שבארץ אתה קורא לדגמים ע"ש הסוג שלהם זה משהו אחר. תשים לב בפעם הבאה מה כתוב על לוחות ההסבר לדאשבורד בנידרפלורים של דן שנמצאים מאחורי הנהג. שים לב לכותרת...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה