שאלה

נ ע ה1

New member
שאלה

שלום יעל, שאלתי לפני זמן מה על משחקים לכל המשפחה ורציתי להודות לך על תשובתך. רציתי לשאול עכשיו שאלה שונה: לפעמים הבנות בגדולות עסוקות לבד (בצק, מציירות וכו') והקטן (שנה ורבע) הולך כל הזמן להפריע להם. אני מחפשת דברים לעשות איתו לבד כדי שלא יפריע להם וכדי שיקבל זמן איכות איתי (בד"כ זה לא זמן כ"כ ארוך). (מסתבר שקשה להעסיק ילד אחד אחרי שמתרגלים שיש שניים שמשחקים אחד עם השני...) אני די משועממת מהטבעות ומהכוסות (וגם לו נראה לי כבר נמאס) בעקרון כל המשחקים של הגדולות פתוחים לפניו כל הזמן (בבוקר הוא נמצא בבית עם המטפלת) 1. האם בכלל יש צורך לשחק איתו במשחקים המותאמים לגילו דוקא או שלא ממש משנה במה הוא משחק - בכל מה שמוצא זה טוב (מכוניות, בע"ח וכו', גם אם הוא לא ממש מבין מה עושים איתם עדיין) 2. האם בכלל כדאי לשחק איתו במשחקים דוקא או שבמילא הוא יתפתח "לבד" (כי יש לו מודלים לחיקוי בבית) ועדיף שאני סתם אחבק אותו וכו' או אזחל איתו, אעשה לו "קוקו" וכו' (כוונתי לדברים שלא "מפתחים" מיומנויות) ניסיתי להקריא לו ספרים אבל בד"כ אחרי דף או שניים הוא מחליט ללכת... בקיצור, מה "הכי" חשוב לתת לתינוק בן שנה ורבע בזמן "איכות" קצר עם אמא ? (סליחה על השאלה המבולבלת אבל אני מקווה שהבנת את כוונתי)
 

נ ע ה1

New member
ועוד שאלה

אם כבר אני כאן - הגדולה בגן טרום חובה - אני רואה שיש לה עכשיו הרבה צמאון ללמוד ואם היא סתם בבית אחה"צ - לפעמים אמנם היא משחקת עם אחותה (בובות , דמיון כוו') אבל לפעמים סתם "מתמרחת". להציע לה משחקי קופסא? סתם לצייר ? (פעם ציירנו על חולצה, פעם הן עשו הדבקות וכו') אני מתלבטת כי בגן הם גם עושים את כל זה אז אולי זה יעמיס עליה מידי. יש איזה משחק שיהיה כיפי לכולנו וגם קצת מלמד (אבל לא ממש ממש דידקטי)? ניסיתי את מירוץ השבלולים. בת השלוש לא הבינה את כל הקטע. יש עוד משהו?
 

יעל כץ

New member
ועוד תשובה

א. מותר לפעמים 'סתם להתמרח'. ב. אם את יכולה - 'תתמרחי' לידה. דברי איתה, חבקי אותה. לטפי אותה...סתם... ג. אם את מרגישה שהיא משועממת - חכי ותראי אם היא יוזמת פעילות כלשהי. אם היא מתקשה - את יכולה להציע לה משחק או כל דבר אחר. ד. אם את מרגישה שהיא נענית ברצון - אז אין קשר לפעילות בגן. זו אווירה אחרת. אלא אם את מרגישה שזו דחיפה שלך והיא נענית רק כדי לרצות אותך. ה. במשחק כמו 'מירוץ שבלולים' למשל, אם הקטנה מסכימה, אתם יכולים לשחק יחד מול הגדולה. את והקטנה נגד הגדולה. * ניסית את 'נחש מי צעיר'? או '4 משחקים בקופסה' של רבנסבורגר?
 

יעל כץ

New member
תשובה

נעה שלום, אנא קראי את השאלה שלך. להערכתי - כל התשובות מצויות בה. שעמום שלך הוא המתכונת הבטוחה להפיכת 'שעת האיכות' לשעת מיאוס'. אז בואי נסכים על כמה הנחות יסוד: א. זמן האיכות, כשמו כן הוא, הינו זמן שבו אתם יחד, נהנים אחד מחברתו של השני/ה. ב. למידה נעשית לא רק בדרכים דידקטיות. אם כך, א. חשוב ביותר שתמצאי פעילויות שאת נהנית מהן. ב. כל מה שהוא משחק - זה טוב. כל חקירה, התנסות, תרגול - מפתחת. אם הוא מסדר מכוניות בשורה - תצטרפי אליו, תסבירי לו במילים מה הוא עושה ובעיקר - תשמשי קהל אוהד. אגב, דרך משחק במכוניות אפשר ללמד הרבה מאד מושגים. "קוקו" - נושא התפתחותי ממדרגה ראשונה! קחי בחשבון, שדפוס המשחק שלו שונה לגמרי משל הבנות. הן גדולות ממנו, הן משחקות יחד, תחומי העניין שלו שונים. לסיכום - הכי חשוב לתת לתינוק בן שנה ורבע זמן איכות עם אמא, שבו שניכם נמצאים יחד, את כולך שלו, נהנית ממנו, מתפעלת ממנו, מחבקת, משתוללת, מלווה אותו בפעילויות שהוא יוזם.
 
למעלה