שאלה

  • פותח הנושא gen1
  • פורסם בתאריך

gen1

New member
שאלה

בקשות ושאלות (לא הכוונה)
שאלה
שלום! שאלה ? מה קורה כאשר כתוצאה ממכרז חברה מחליפה חברה והחברה שהפסידה נשארת עם מס אוטובוסים גבוה בהרבה מהכמות שהחברה צריכה במצב החדש ,מי מפצה על האוטובוסים האלה שלא יהיה להם דורש .
 

amirv

New member
תשובה

שאלה
שלום! שאלה ? מה קורה כאשר כתוצאה ממכרז חברה מחליפה חברה והחברה שהפסידה נשארת עם מס אוטובוסים גבוה בהרבה מהכמות שהחברה צריכה במצב החדש ,מי מפצה על האוטובוסים האלה שלא יהיה להם דורש .
תשובה
כשחברה מחליפה חברה כמעט אף אוטובוס לא עובר ידיים, החברה החדשה מתחייבת על אחוז גבוה של אוטובוסים חדשים ועל אחוז נמוך של משומשים, וגם הם מוגבלים בגיל (עד גיל 6). היא כמובן רשאית לקנות אותם מהחברה היוצאת אך לא חייבת לעשות זאת.

לעיתים יש יוצאי דופן ידועים מראש, כאשר מרחיבים שירות בחברה שכבר "עם רגל בחוץ" משתמשים במנגנון ליסינג ואז מספר מסוים של אוטובוסים ידועים מראש מוכנסים למכרז כאוטובוסים שיעברו מהמפעיל הקיים למפעיל החדש. אלה אוטובוסים שלא שייכים לחברה היוצאת אלא לחברת הליסינג והם מועברים ביחד עם הסכם התחזוקה שלהם.

לרוב כשחברה יוצאת מרבית האוטובוסים שלה ישנים (מעל 10 שנים). לבינעירוניים יש איזשהו שוק משומשים מוגבל, אבל לעירוניים אין והם הולכים בד"כ לגריטה.
 

אורי404

New member
"איזשהו שוק משומשים" - חברות הסעות פרטיות

תשובה
כשחברה מחליפה חברה כמעט אף אוטובוס לא עובר ידיים, החברה החדשה מתחייבת על אחוז גבוה של אוטובוסים חדשים ועל אחוז נמוך של משומשים, וגם הם מוגבלים בגיל (עד גיל 6). היא כמובן רשאית לקנות אותם מהחברה היוצאת אך לא חייבת לעשות זאת.

לעיתים יש יוצאי דופן ידועים מראש, כאשר מרחיבים שירות בחברה שכבר "עם רגל בחוץ" משתמשים במנגנון ליסינג ואז מספר מסוים של אוטובוסים ידועים מראש מוכנסים למכרז כאוטובוסים שיעברו מהמפעיל הקיים למפעיל החדש. אלה אוטובוסים שלא שייכים לחברה היוצאת אלא לחברת הליסינג והם מועברים ביחד עם הסכם התחזוקה שלהם.

לרוב כשחברה יוצאת מרבית האוטובוסים שלה ישנים (מעל 10 שנים). לבינעירוניים יש איזשהו שוק משומשים מוגבל, אבל לעירוניים אין והם הולכים בד"כ לגריטה.
"איזשהו שוק משומשים" - חברות הסעות פרטיות
דרך אגב לפני קרוב לעשור היה דבר די חריג עם אוטובוס עירוני; מאן SL (אם אני לא טועה של החברה העירונית בבאר שבע), היה בשימוש חברת ההסעות הפרטיות "טיולי גילי". אך זהו כאמור לא דבר שכיח של שימוש באוטובוס עירוני בחברות הסעות פרטיות.
 
בסדר,כי SL זה סוס עבודה...

"איזשהו שוק משומשים" - חברות הסעות פרטיות
דרך אגב לפני קרוב לעשור היה דבר די חריג עם אוטובוס עירוני; מאן SL (אם אני לא טועה של החברה העירונית בבאר שבע), היה בשימוש חברת ההסעות הפרטיות "טיולי גילי". אך זהו כאמור לא דבר שכיח של שימוש באוטובוס עירוני בחברות הסעות פרטיות.
בסדר,כי SL זה סוס עבודה...
ומבלי להיכנס לוויכוחי מרצדס-מאן השונים
 
למעלה