תודה. החלק השני-
למה אתה חושב שרפואה היא "פנימית" יותר מלחימה? אני פשוט מנסה להבין את ההבחנה שלך בין פנימי לחיצוני, ואת של המרכז. הגישה שאני מכירה רואה בלחימה ורפואה שני אספקטים או שלוחות של אותו דבר (להבדיל מלחימה כשלוחה של רפואה), זה מתחבר לי יותר טוב עם הכיוונים של יובל ורפאל. המחשבות שלי בנושא.. די דומה ליובל- אפשר לעסוק ברפואה סינית או א"ל או כל דבר אחר- ברמה הטכנית (\טכנוקרטית), או ברמה מעמיקה\מקושרת. תלוי פחות במה, יותר באיך, וככל שנכנסים "פנימה" גם ככה הכל נהיה דומה ומקושר להכל. בכל מקרה, הרושם (שלי)הוא שבמרכז יש חלוקה ברורה בין רמות ההתקדמות, האם תלמידים ברמות שונות מקבלים הסברים שונים, בניסוחים שונים, לאותם הדברים? כי ניסוח "שיווקי", יכול להיות למטרות שיווק (תדמית) של שיטה\מורה\בי"ס, או לשיווק של רעיון- ניסוחו בצורה שהרבה אנשים יוכלו להבינו בקלות יחסית.
למה אתה חושב שרפואה היא "פנימית" יותר מלחימה? אני פשוט מנסה להבין את ההבחנה שלך בין פנימי לחיצוני, ואת של המרכז. הגישה שאני מכירה רואה בלחימה ורפואה שני אספקטים או שלוחות של אותו דבר (להבדיל מלחימה כשלוחה של רפואה), זה מתחבר לי יותר טוב עם הכיוונים של יובל ורפאל. המחשבות שלי בנושא.. די דומה ליובל- אפשר לעסוק ברפואה סינית או א"ל או כל דבר אחר- ברמה הטכנית (\טכנוקרטית), או ברמה מעמיקה\מקושרת. תלוי פחות במה, יותר באיך, וככל שנכנסים "פנימה" גם ככה הכל נהיה דומה ומקושר להכל. בכל מקרה, הרושם (שלי)הוא שבמרכז יש חלוקה ברורה בין רמות ההתקדמות, האם תלמידים ברמות שונות מקבלים הסברים שונים, בניסוחים שונים, לאותם הדברים? כי ניסוח "שיווקי", יכול להיות למטרות שיווק (תדמית) של שיטה\מורה\בי"ס, או לשיווק של רעיון- ניסוחו בצורה שהרבה אנשים יוכלו להבינו בקלות יחסית.