שאלה

NIGHTSTAR

New member
שאלה

יש לי שאלה תאורטית שאתה עושה כישוף במאגיה לבנה אתה אמור לעזור לזולת והכישוף תמיד לטובת האחר אף פעם לעצמך אם הכישוף הוא לטובתך , אבל עדיין לא פוגע המישהו אחר האם זה עדייןמאגיה לבנה? ןאם זה פוגע במישהו אחר , איזו מאגיה זו?
 

nepthys

New member
הגדרות

בעיני ההגדרות האלו לא משנות הרבה, חוצמזה שלהמון אנשים יהיו המון פירושים שונים להגדרות. בכללית, אני רואה את זה מאגיה לבנה כשאתה עוזר לעצמך ולאחרים בלי להזיק לשום דבר, שזה בעיני כולל בעלי חיים והטבע בכללית. אני גם חושבת שאם פגעת בטעות במישהו ולא התכוונת לזה, זה עדיין מאגיה לבנה, מכיוון שמה שמשנה בעיני זו הכוונה. כאשר את פוגעת במתכוון במישהו, זו מאגיה שחורה.
 

morning star

New member
בטעות לפגוע במישהו אחר...

שלום לך, כאשר בעולם החומרי, מישהו עושה טעות אשר פוגעת באדם אחר עליו לתת את הדין. הדבר אינו אחרת גם בקשור לרוחניות. מייקל קרייג, בספרו Modern Magick : 11 Lessons in the High Magickal Arts, מציין כי רצוי להשתמש בשיטת חיזוי כלשהי (באנגלית המושג הוא Divination) לפני ``כישוף`` או פעולה מאגית אחרת (למעט פעולות אישיות, כגון מדיטציה ותרגילים לפיתוח עצמי). בספרו הוא ממליץ על קריאה אישית בקלפי טארוט, בסדרת הטראמפים (ה- Major Arcana). לא צריך להיות מומחה גדול בטארוט לבצע קריאה זו. כמו כן קרייג מביא את הפירושים המתאימים לקריאה של הטראמפים וכן חפיסות טארוט מומלצות לקריאה מעין זו (כמו הריידר ובעיקר הטארוט של מסדר שחר הזהב). באם התוצאה הסופית של הקריאה שלילית, אין לבצע את ה``כישוף``. קרייג מביא דוגמא לשימוש בכישוף אשר נועד לעזור לאדם עצמו אך בטעות פוגע במישהו אחר : נניח ואני צריך 1000$ ומהר. אני מטיל את הכישוף. שלושה שבועות לאחר מכן דודי נפטר, ומצוואתו אני מקבל 1000$. את הכסף קיבלתי, אך באיזה מחיר? איני חושב כי ``כישוף`` לטובת האדם עצמו הוא שלילי, נהפוך הוא. אך רבים מהסופרים בנושא טוענים כי כישוף הוא ``אמצעי אחרון``. קודם כל יש לנסות את הגישות הארציות לפתרון הבעיה. בקשר לכישוף על אדם אחר : באתיקה של המאגיה הלבנה כיום, אין להטיל לחש על אדם ללא אישורו המוקדם. אין ספק, משום כך, שהטלת כישוף על מישהו שאינו חפץ בכך (או ללא ידיעתו) תוכנס מיד לקטגוריה ה``שחורה``, משום שפוגעת ברצונו החופשי. שלך, הנווד
 

Jerald_Admonds

New member
בגלל זה

בדרך כלל חובה של כל מתעסק במאגיה לבנה להוסיף לכל אקט שהוא עושה את הבקשה הידועה לשמצה Shall it harm none ולהתכוון לזה... בקשר לקטע של החזיה לפני האקט.. קונספט מעניין אבל אתה לא חושב שאם כבר צריכים להשתמש בזה בשביל להצביע על מה שיכול היה להשתבש ולתקן אותו בעוד מועד במקום לבטל לגמרי את הדבר שברצונך לעשות? ואם מדובר פה על דברים שהם כנגד תוכניות עליונות אז ממילא זה לא היה פועל אם זה היה נוגד תוכנית זו או אחרת.. ולפעמים טעויות צריכות לקרות על מנת ללמד את עושה הטעות או בני אדם אחרים שיעור מאוד חשוב..
 

morning star

New member
אכן

שלום לך, מה שלום הפורום? ככה-ככה לדעתי... לא לחינם באנגלית המילה נקראת Divination, הנובעת מהמילה Divine - בכדי לראות אם הדבר נוגד ``תוכניות גבוהות`` או שלא. טעויות אכן נועדו שנלמד מהן, ואחת מצורות הלימוד היא דרך העונש על הטעות. כאשר היית ילד קטן, אם היית מנסה לדחוף את אצבעך לשקע חשמלי חשוף, סמוך ובטוח אנוכי כי היית ננזף מיד ואף מקבל ``פליק`` קטן על היד. ללא אקט ענישה זה לא היית יודע כי הפעולה היא שלילית, ואם בכל זאת היית דוחף את היד לשקע ייתכן ולא היית זוכה ללמוד זאת לעולם (שפר מזלם של אלה שרק ``חטפו זרם`` ומזה למדו לא לעשות זאת). אתן דוגמא אולי רלוונטית יותר, בו התוצאה אינה קטלנית : על סטודנטים להגיש 10 עבודות בית בפיסיקה על מנת לקבל בונוס לציון. התגלה כי המתרגל לא בודק את העבודות עצמן, לכן אנשים התחילו ל``חרטט`` (כמעט כולם) ולכתוב שטויות ולא עושים מאמץ אמיתי, ומאחר שהמתרגל אינו בודק ומעיר הערות (ומוריד ציון. כך סטודנטים לומדים לזכור דברים... יש להכאיב להם בציון) אנשים שעושים מאמץ כן אך שוגים לא יודעים על טעותם וגוררים אותה אף למבחן סוף הסמסטר. אני מסכים עם הגישה כי לעיתים קורים דברים בכדי ללמד אחרים, אבל למה לא לקחת צעדי בטיחות (כגון משפט התנאי שהצעת, המוכר לי היטב). כמו כן חיזוי לפני ה``כישוף`` רק יועיל וכן וידוא כי הכישוף נעשה ממניעים נכונים ו``טהורים`` - איני נגד כישוף אשר נועד לעזור למכשף עצמו (כמובן בתנאי שזה לא יפגע באחר), נהפוך הוא. לכן אני מתנגד לכל כישופי ה``זכיה בלוטו`` שקראתי (אני מעדיף סתם לקוות אפילו שהסיכוי אפסי ;-) ), מאחר והם נובעים מחמדנות גרידא (גם אם המכשף מבטיח לתרום חצי לצדקה... הוא רק עובד על עצמו), אך כן בעד כישופים שנועדו להסדיר עניינים כספיים קשים (כמו מינוס בבנק, חוב מעיק, תשלום שכר דירה ) - אך לא בכל פעם, רק כאשר ישנו צורך אמיתי (כגון איום לגירוש מהדירה השכורה באם התשלום לא יגיע בזמן) וכאשר מוצו הדרכים הארציות לפתרון הבעיה (``בזעת אפיך תאכל לחם``). ובקשר ל``כישופי לוטו`` בדיחה קטנה : יהודי אחד הולך לכותל ומבקש מאלוהים לזכות במליון ש``ח, בהבטיחו לבורא כי כי יתרום מחצים הסכום לצדקה. עובר שבוע והאדם אינו זוכה. בלית ברירה הולך בחורנו לכנסית הקבר ומבקש מישו את אותה הבקשה ומבטיח את אותה ההבטחה. לאחר שבוע זוכה בסכום המבוקש. חוזר הבחור מאושר לכנסית הקבר ואומר ``תודה לך ישו, אבל בכל זאת האל שלנו חכם יותר... הוא ידע שאני לא אקיים את ההבטחה`` ;-) הערה (שאני מקווה שלא כולם צריכים אותה) - אם מישהו כאן אפילו חושב ``להתנפל`` עלי על כך שאני מעז לומר כי אל אחד טוב מהאחר, או שהאל היהודי הוא גם האל הנוצרי, שיירגע. זוהי בדיחה... ואין היא משקפת את דעותיי האישיות. שלך, הנווד
 

כרמית מ

New member
היי, מעניין מה שאתה אומר

בקשר למילה divination. לפי כל ספרי הבלשנות שבידי מקור המילה הוא דווקא מ - divinate כלומר לנחש, ניחושים. אשמח מאוד מאוד אם תפנה אותי למקור שמקשר בין divination ל - divine.
 

כרמית מ

New member
ואפילו בדקתי שוב

ומצאתי את מקורות המילה בלטינית divinatio וגם divinare - כולם במשמעות של ניחושים והגדת עתידות... לא divine. שוב - אשמח מאוד אם תפנה אותי למקור שמצביע על הקשר.
 
למעלה