שאלה...

שאלה...

אם מישו יוכל לומר לי היכן אני יכול למצוא בגמ` את הסיפור האמיתי שהיה עם `אותו האיש` שרבו דחה אותו... אני פשוט חייב את זה... או לחילופין, שיכתוב זאת כאן... (זה לא יעזור לי הרבה אבל עדיף מאשר כלום...) תודה מראש!
 
בגמרא סנהדרין קז:

ברוב הש"סים זה לא נמצא בגלל הצנזורה.וז"ל הגמרא: תנו רבנן לעולם תהא שמאל דוחה וימין מקרבת לא כאלישע שדחפו לגחזי בשתי ידים `ולא כר` יהושע בן פרחיה שדחפו לישו הנוצרי בשתי ידים` וכו` רבי יהושע בן פרחיה מאי הוא כדקטלינהו ינאי מלכא (כהן גדול היה וקטל כולהו רבנן במסכת קידושין [סו.]) לרבנן אזל רבי יהושע בן פרחיה וישו לאלכסנדריא שלמצרים כי הוה שלמא שלח לי` שמעון בן שטח (אחי אשתו של ינאי המלך במסכת ברכות [מח.] והוא לא ברח) מיני ירושלים עיר הקודש ליכי אלכסנדרי` של מצרים אחותי בעלי שרוי בתוכך ואנכי יושבת שוממה קם אתא ואתרמי לי` ההוא אושפיזא עבדו לי` יקרא טובא אמר כמה יפה אכסניא זו אמר לי` רבי עיניה טרוטות (עגולות) אמר לי` רשע בכך אתה עוסק אפיק ארבע מאה שיפורי ושמתיה אתא לקמיה כמה זמנין אמר לי` קבלן לא הוי קא משגח ביה יומא חד הוה קרי קריאת שמע אתא לקמיה סבר לקבולי אחוי לי` בידיה הוא סבר מידחא דחי לי` אזל זקף לבינתא והשתחוה לה אמר ליה הדר בך
 

רוניטו

New member
שים לב, לפי האגדה הזו ישו חי למעלה

ממאה שנה, לפני התאריך של הנוצרים
 
המשך

אמר ליה כך מקובלני ממך כל החוטא ומחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה ואמר מר ישו הנוצרי כישף והסית והדיח את ישראל. (אחוי ליה. רבי יהושע בן פרחיה בידיה דלקבלוהי) עד כאן. מה שכתבתי בסוגריים זה הרש"י. מה ששמתי בהתחלה בין גרשיים זה גם השמטה של הצנזורה (המלים הראשונות נמצאות בכל הגמרות). בגמרות החדשות של הוצאת "וגשל" אפשר למצוא את זה.
 
בהגהות יעב"ץ במקום

ישו כשף וכו` בהכרח תרי יש"ו הוא, כי באדר"ן (אבות דר` נתן, מובאות בכל הגמרות בסוף הכרך של עבודה זרה אבות הוריות עדויות ושאר מסכתות קטנות ר.ל.) משמע שהיה בימי ר"א ור"י (רבי אליעזר ורבי יהושע אבל לא מצאתי באדר"ן שום התיחסות לנושא ר.ל.), ועמש"כ בפרק נגמר (מג.), ובהגהותי לס` צמח דוד.
 
ובהגהותיו למג.

שאני ישו שקרוב למלכהת הוה. לא ידעתי איזה מלכות, כי בזמן יהושע בן פרחיה לא משלה שום מלכות מאומות העולם על ישראל, ומלכות של ישראל ודאי לא היתה חסה עליו כי רצה לבטלה וליטול המלכות לעצמו, וגם לפ"ד הנוצרים המאחרים אותו זמן שהיו הרומיים מושלים בישראל, הלא אז לא היו מאמינים בו, אדרבה גם המה היו רודפים למאמיניו מן הנוצרים ע"פ א"ג, אלא שהנוצרים אומרים שפילטוס קיסר היה אוהבו.
 
למעלה