שאלה..

bios

New member
אם הייתי "דוס"

אז קודם כל רוב הסיכויים שהייתי מעדיף שלא יקראו לי דוס
זה בדרך כלל בא בהקשרים שליליים. לגבי ה"שבת שלום" - לא יודע למה זה אמור לפגוע, וזו בטח לא הייתה הכוונה. כיוון שהתגובה האחרונה שלך נוספה אחרי כניסת השבת, ממילא ידעתי שאתה לא דתי (לפחות לא אורתודוכסי). בסך הכל רציתי להבהיר שאיני מעוניין בהמשך הדיון, כי לדעתי הוא דיון עקר, שכן כל אחד מאיתנו בא מנקודות מוצא שונות מדיי. גם לא ראיתי צורך להיגרר לסגנון התוקפני שנקטת בו ("לא מפתיע שזה בא אדם כמוך", "נוסח מחריד"). לכן, איחלתי ואני עדיין מאחל לך סוף שבוע מצויין. אני מאמין בשבת כיום מנוחה שחשוב לכל אחד, ללא קשר לגישתו בנושאי דת.
 

Pftt

New member
שום גישה תוקפנית.

"לא מפתיע שזה בא מאדם כמוך", תוכן המאמר אכן מתאים לגישותיך. היש משהו תוקפני מאחורי זה? "נוסח מחריד", דעתי האישית, אני לא מוצא משהו תוקפני בדעה זו. ואכן, סוף שבוע מצויין.
 
היי

נכון, אכן התרגשתי מהספר. אבל לא בגלל שאני חושבת שמצאתי את האמת. אני לא חושבת בכלל. אלא בגלל ששמעתי את מה שכתוב שם ממקומות אחרים. שאלות שאני כל הזמן שאלתי וקיבלתי תשובה. את אותה התשובה. אבל בספר הצלחתי להבין יותר התשובות. יש לי חברה טובה שחזרה בתשובה. ושאלתי אותה ואנשים דתיים אחרים את השאלות האלה. וקיבלתי מהם אותם תשובות. הדהים אותי שאדם שהוא לא יהודי ואין לו קשר לדת היהודית נתן לי את אותן התשובות. מה זה אומר לי הדת?? אני לא יודעת. בעצם אני כולי מבולבלת, ויכול להיות שבגלל שאני נושאת לתשובה, אני כל כך מתלהבת מהספר הזה. בכל אופן, התחלתי לקרוא עכשיו את הספר השני. רציתי להוסיף גם שאני בכלל לא מקבלת את כל מה שרשום כמובן מאליו. לפי דעתי המסקנות שניל הגיע אליהם בספר, הן לא מאלוהים, אלה תובנות הגיוניות שבעיקרון כל אחד יכול להגיע אליהן.
 

Pftt

New member
אז טעיתי קרן

ועל כך מגיעה לך התנצלות ממני. "אני לא חושבת בכלל" - את חושבת שאת לא חושבת - ולפיכך, את כן חושבת :) "רציתי להוסיף גם שאני בכלל לא מקבלת את כל מה שרשום כמובן מאליו. לפי דעתי המסקנות שניל הגיע אליהם בספר, הן לא מאלוהים, אלה תובנות הגיוניות שבעיקרון כל אחד יכול להגיע אליהן." ופה קרן - משפט המפתח. התובנות שאליהן הגיע ניל הן תובנות בהחלט הגיוניות שמתקבלות על הדעת ולהשכל הישיר. הוא הגיע אליהן ממחשבות ותהייה וכמו כן מתוך השכלה שהוא רכש בעוסקו בתחום תאולוגי זה. הרבה נקודות שהוא הציג בספר הן נקודות שכבר קודמים לו הציגו, והרבה מושגים שאליהם הוא התייחס נחתמו עוד בטרם זמנו. בעזרת הדמיית המונולוג לדיאלוג עם אלוהים הוא מקנה ביטחון ועוצמה לרעיונותיו בקרב החוגים שחושבים שאלוהים הוא אכן המשתתף השני, ומכפה זאת בעזרת קורטוב תמימות ואנושיות.
 
למעלה