שאלון זריז על מבחן מו"ר שהיה היום \ מבחני

Y a n i B

New member
זה הדבר האחרון שמעניין אותי

אני לא מתעסק במה שחושבים עלי, אלא אם כן מדובר על אנשים שאכפת לי מהם.
 

moran f

New member
כל הכבוד לך

אבל בהתחשב בעובדה שהאנשים שלא אכפת לך מהם הם אותם אנשים שנותנים לך ציון שיכול לעזור או לפגוע בקבלה שלך לרפואה, אולי מה שהם חושבים כן רלוונטי קצת?
 

Y a n i B

New member
אני לא יודע למה את מחכה שאני אתן לך את

התשובות, כי הן נראות לי מאוד ברורות. כן - מה שהם חושבים רלוונטי, כי אני רוצה ללמוד רפואה. לא - מה שהם חושבים לא מעניין אותי, כי משימות קבוצתיות צריך לתכנן עם קצת יותר השקעה.
 

Y a n i B

New member
חוץ מזה, איזו מן שאלה זאת

"וזה לא אומר עליך כלום?" זה אומר שכשאני רואה משימות מטופשות אני משתתף בהן באופן מינימלי, ושכששואלים אותי מה אני חושב על המשימה, אני אומר מה שאני חושב (שהיא מטופשת ומשעממת וכו'). את מעדיפה שהרופא שלך יהיה אדם מזוייף או כן?
 

moran f

New member
זה אומר גם כל מיני דברים אחרים

ואתה זה שטען שאם אתה יושב בצד וצוחק על הכל אי אפשר ללמוד מזה עליך.
 

Y a n i B

New member
לא יאומן, אבל את פשוט מבינה הכל הפוך

1. איזה דברים זה אומר בדיוק, שלא קשורים לפסיכולוגיה בגרוש דרך פורום לימודי רפואה? 2. "ואתה זה שטען שאם אתה יושב בצד וצוחק על הכל אי אפשר ללמוד מזה עליך" - נו, נכון. איך זה קשור לשיחה? 3. "בסופו של דבר, קשה לי להאמין שמענין אותם אם אתה חושב שהם לא השקיעו בתכנון" - אמרתי לך כבר שלא באמת מעניין אותי מה אכפת להם ומה לא. מעניין אותי הציון שלי, זה הכל. 4. זה לא עניין של "להיראות מאגניב". יש לי ביקורת עמוקה על חלקים מסויימים במבחן הזה, אבל ע"מ להבין אותה צריך להיות בעל פסיכולוגיה עמוקה מספיק, ויותר חשוב - בעל הרצון להבין אותה. בינתיים, את מגלה לא מזה ולא מזה. 5. שאלה לש"ב: מה כל אחד מהסעיפים אומר \ לא אומר עלי? מה כל אחד מהדברים שאת כתבת אומר עליך? ומה הוא אומר על נטלי?
 

moran f

New member
נו, באמת

טענת שאם אתה יושב בצד וצוחק על הכל אי אפשר ללמוד מזה עליך. אני טענתי שבהחלט אפשר. אז עברת לשיטת ה"לא אכפת לי ממה שהם חושבים". מה שהם חושבים משפיע ישירות על הציון שלך. אם ניסית להעביר ביקורת עמוקה ע"י זה ששתקת, צחקת לעצמך ואז טענת בפני הבוחנים שהמבחן טיפשי, אני מנחשת שהיא לא עברה, ולא בגלל חסור ב"פסיכולוגיה עמוקה ורצון להבין" מצד הבוחנים.
 

Y a n i B

New member
גם לחוסר הבנה יש גבול:

א. אני עדיין טוען שאי אפשר ללמוד מזה כלום. ב. אין אצלי דבר כזה בסגנון "שיטת הלא-אכפת לי". את מנסה לעשות לי רדוקציה לפסיכולוגיה, ועוד לפסיכולוגיה של כיתה א'. זה הדבר הכי לא חכם שאפשר לעשות לבנאדם, ובטח ובטח שלא דרך האינטרנט. ג. הרבה פעמים היה אכפת לי מציון (למשל) שמורה ייתן לי, אבל אמרתי את מה שיש לי לומר לו בפרצוף, כי חשוב לי יותר להיות כן עם עצמי מאשר לקבל ציון גבוה. ד. אם כן, לא אכפת לי ממה שהם חושבים עלי, אבל אכפת לי ממה שהם יחשבו על הציון שלי. ה. אני אומר מה שאני חושב (בניגוד אליך כנראה). ו. אני מנחש שהיא עברה. ז. המחסור של ה"פסיכולוגיה עמוקה והרצון להבין" יוחס לך, לא לבוחנים.
 

natalysh

New member
התגעגעת מותק? ../images/Emo25.gif

משעשע אותי מאוד האופן בו אתה מפריד בין הרושם שיצרת על הבוחנים לבין הציון שלך, וכשמספיק אנשים אומרים לך כאן שהפרדה כזו קיימת אולי רק בעולם פילוסופי שאתה חי בו, אז אתה תוקף אותם. תשב בצד ותזעיף פנים, גם אם אתה הכי צודק בעול - ייפגע לך הציון. תתקוף את השיטה בפני הבוחנים, שמסכימים עם השיטה - ייפגע לך הציון. תעשה רושם שאתה חושב שאתה "אינטיליגנטי" ורמה אחת מעל כולם - ייפגע לך הציון. זכותך לחשוב מה שבא לך על מבחני מו"ר, להזעיף פנים מתי שבא לך ולא להתנהג בצורה מנומסת לחבריך. זכותך גם לשים *** על מה שאחרים חושבים. אבל לצפות שלכל מכלול הדברים הללו לא תהיה השפעה על הציון שייתנו לך, זו תמימות.
 

moran f

New member
לא סתם מחכה, מחכה בכיליון עיניים

בסופו של דבר, קשה לי להאמין שמענין אותם אם אתה חושב שהם לא השקיעו בתכנון. אם יותר חשוב לך להראות המאגניב שכל זה לא מזיז לו - לך על זה.
 

idanlevitan

New member
אני שותף לרגשותיך אבל

הדבר שהפריע לי יותר הוא רפלקס הקאה קל שעבר בגרונם של הבוחנים בכל פעם שאדם ניסה לשפוך עליהם את משנתו והאידיאולוגיה הגדולה איתה הוא הגיעה. התחושה שלי הייתה שגם הבוחנים הגיעו למיצוי מקסימלי במבחנים האלו.
 

lidaka

New member
זכותו

לטעון שהוא מרגיש שמו"ר לא משקף, בדיוק כמו שזכות לטעון אחרת. אני לא מבין מה הנקודה ומה היציאה בגנותו. ד"א, ידע בסיסי בשיטות מחקר יוביל לתהיות רבות לגבי תוקף המבחן, שלא לדבר על מהימנותו. (מעניין גם כמה פיילוטים נערכו לפני כן). בקיצור, אני בטוח שיש המון בעיות מתודולוגיות רבות עם המבחן. מצד שני, נכון לעכשיו, זה המבחן התקף ביותר. בדיוק כמו שכולנו ניגשים לבחינה הפסיכומטרית, בדיוק כמו שכולנו עושים בגרויות. גם אני הרגשתי בזיוף מצד המתמודדים האחרים בסימולציות הקבוצתיות, ואני מאמין שהממיינים מספיק מנוסים בשביל להבחין בכך. היו אנשים ש"דיקלמו" משפטים, והיו אנשים שבקושי דיברו. ככה זה, וככה זה יהיה. בהצלחה לכולנו.
 

zeevits

New member
לא מסכים

א. אין ברירה אלא להשתתף במבחן הזה אם רוצים ללמוד בת"א, טכניון או רפואת שניים. ב. יש הבדל בין הקושי לעמוד על תכונות ביום הערכה לבין להסכים עם עצם השיטה לבחינת תכונות אלו. ג. זכותו להגיד כל דבר בגנות השיטה - אם אתה מרגיש דופקים אותך זה לא אומר שצריך לחייך תוך כדי - יש גבול עד כמה בן אדם יכול להיות מערכתי. ד. אני אישית חושב, וככה גם רשמתי במשוב - שהדינמיקה הקבוצתית בצורה שבה היא בנוייה לא משקפת לחלוטין שום סיטואציה אמיתית מהחיים (בניגוד לאמירתו של מנהל המס"ר בפתיחת היום) ולכן גם לא יכולה לשקף תכונות באופן מהימן.
 

A N G E L 8 8

New member
גם אני הרגשתי הכי מטומטמת בקבוצתי...

היה מאוד לא נעים .. ובכלל לא הצלחנו לבצע שום משימה בגלל כל מיני ויכוחים מפגרים וסתומים.... ובסוף זה רק גורע מהציון הסופי ... חוץ מזה היו כמה אנשים שרק רצו שהם ידברו כל הזמן .. וברגע שאתה רוצה לתפוס במה ולדבר .. הם מעירים לך שעוד לא סיימו ... ואתה כמו אהבל צריך להתנצל על הקטיעה ,לשבת בשקט ולהתפלל לזה שהמעריכים לא שמו לב לזה
 
אל תדאגי

אםהיו ח'ברה שהתנהגו בשתלטנות ולא נתנו לך לדבר , גם כשניסית לקטוע אותם באופן מנומס זה רק שיחק לרעתם, אני אומר את זה מנסיון של דינמיקות קבוצתיות למיונים בעבודה בהייטק בין עשרות אנשים משכילים ומוכשרים שעברתי, ראיתי איך גדולים וטובים נפלו בגלל בטחון עצמי מוגזם ,תוקפנות, ורצון מופרז להראות שהם צודקים ,מבלי לנסות להקשיב ולשמוע אחרים- או לפחות לתת להם חלון תגובה קצר. כשצריך להגיע להחלטה משותפת,עם דגש על משותפת , לא בהכרח כדאי להיות המוביל אלא מספיק להיות צד מגשר ואיכפתי. אדם שמנהל דיון גם בסימולציה לחוצה ומדבר צריך לשים לב לסובבים אותו . אפילו מההתנהגות שלך ,הפאסיבית -נניח ,גם אם לא הוצאת מילה יתכן והבוחנים יסיקו מסקנות שיטיבו עמך מבחינת ציון, אין מה להלחץ.
 

A N G E L 8 8

New member
..........

לא זה שלא דיברתי ..אני רכן השתתפתי בדיונים .. וגיליתי מנהיגות ואת זה ציינתי בפני הקבוצה.. היו כאלה שכנראה לאט אהבו את זה... לכן הרגשתי לא טוב בתחנה הקבוצתית הבאה ..ובכלל התקרית הזו כשאחת דיברה ורציתי להוסיף משהו ואז היא אמרה שהיא עוד לא סיימה .. אז הצטערתי ואמרתי לה שחשבתי שהיא סיימה- זה קצת הלחיץ אותי ואני מקווה שהמעריכים לא יתחשבו בזה .. כי בסך הכל הקשבתי לכולם
 

lidaka

New member
אני חושב

שמפריזים בעניין של "הגעה להסכמה". בוחנים את התהליך, לא את התוצאה הסופית.
 
למעלה