שאלות בנוגע לתחילת התהליך

לורלני

New member
תודה,

אבל זה בדיוק המניע שלנו. אידיאולוגי. הרי יש ככ הרבה ילדים נטושים ללא משפחות, ואין לי שום רצון להביא עוד ילד לעולם הזה מכל המשתמע לכך. אני כן יודעת שנוכל להעניק משפחה טובה ואוהבת ואין לנו בעיה להיחשף. הדבר שמקומם בתהליך זה זמן ההמתנה הארוך והסכום האסטרונומי שלוקחים על עבודת ניירת בעיקר..
 

לורלני

New member
תודה על המענה, אשמח לדעת

מדוע האימוצים הם רק מרוסיה ומדוע כל התהליך לוקח ככ הרבה זמן?
תודה
 

לורלני

New member
למה

למה לתפוס? האם רצון אחד שווה יותר מרצון אחר? האם רצון להציל ילד שווה פחות מרצון של הורים שיהיה להם ילד?...
 

נוני261

New member
הצלת ילד

1. מבלי להיכנס לאידיאולוגיה שלכם יש לי כמה הערות או אי נוחות לגבי הפוסט .אם העולם רע ומנוכר, אז אל תביאו ילדים. בכלל. גם לא כאלה שאומצו. (משפחה שבדית או צרפתית יכולה לאמץ את הילדים מרוסיה) .
2. אתם לא מצילים אף אחד. נכון שבתי הילדים עמוסים עד כדי כאב בילדים שלא יודעים אור ושמחה. אבל כשאתם הופכים הורים אתם הורים לכל דבר. האימוץ הוא חלק מהחיים -אם אתם מצילים ההמשך למשפט -הודיה. הילד צריך להודות שהצלתם אותו. זו לא הורות.
3. כפי שכתבה סביון ,אם אתם באמת רוצים להיות הורים לילדים שהם לא ברי אימוץ מבחינה בריאותית, לכו על זה. קחו בחשבון שזה אתגר לא פשוט. או אמנה בארץ. לא חסרים ילדים וילדים בארץ שעוברים ממשפחה לפנימייה וכן הלאה .
4 . הורות היא עניין מורכב בין אם היא ביולוגית או לא. אני לא אכנס לסיבות שאתם לא רוצים ילדים ביולוגים, אבל האם שאלתם את עצמכם האם אתם מוכנים לגדל ילד שהתחיל את חייו בבית ילדים? שהוא שתוק ומפוחד ? אידיאולוגיה היא מבורכת, השאלה האם אתם יודעים שבסופו של דבר יש ילד או ילדה שרוצים הורים .נקודה.
 

חנונה8

New member
אם הם רוצים לאמץ בגלל אידיאולוגיה,

הייתי מצפה שהם יאמצו ילד גדול או עם צרכים מיוחדים, ולא תינוק פצפון בריא שלא תהיה לו שום בעיה למצוא בית חם ואוהב.
&nbsp
לא?
&nbsp
ואם כך יעשו, אז הם לא יתפסו תור של זוג חשוך ילדים. כי הם ממתינים בתור אחר.
 

katanchikit

New member
כי המצב הוא כזה...

שמעט מאוד ילדים יכולים לצאת לאימוץ, גם בארץ וגם בחו"ל עקב מדיניות פוליטית.
לכן יש הרבה מאוד משפחות שמחכות לאמץ, ומעט מאוד ילדים. המצב הוא לא כמו שמדמיינים אותו.

אני מאוד מבינה את האידיאולוגיה שלכם כי גם אני מחזיקה בדעות דומות. לכן אני הלכתי דווקא לאומנה. זה התיישב לי יותר עם אידיאולוגיה כי שם זה באמת נתינה אינסופית ללא תנאים.

עם זאת, אידיאולוגיה לחוד ומציאות לחוד. אומנה כמו גם אימוץ, דרכים מאוד קשות ומאתגרות לכל הצדדים המעורבים בכך.

אני בחרתי באומנה לפני שהיו לי ילדים משלי. חייבת לציין שאני מאוד נהנית מהדרך בה בחרתי, ומודה לאל על הילד הנפלא שנפלה לי הזכות לגדל, ויחד עם זאת יש משהו שלא ניתן להבין עד שלא "נכנסים למים", וזו הטראומה הראשונית והקשה מנשוא של הילדים הללו שלא ניתן למלא - לפחות לפי דעתי- לגמרי, אף פעם.

ממה שאני שומעת מחברים שאימצו, אימוץ, גם הוא אינו קל וגם הוא מתחיל תמיד מטראומה. וכתוצאה ממנה, יש קשיים שלא ניתן לנבא או להבין בשלב שבו אתם נמצאים.

אני מאוד משתדלת בד"כ לא להיכנס למניעים ואידיאולוגיות של אנשים אחרים, אבל פה אני חייבת. אני ממליצה לכם כן לחוות הורות לילדים ביולוגיים - לפני שנכנסים למסלול של הורות לא ביולוגית. דווקא מתוך המקום שלי, של מישהי שבחרה הפוך.

ואם היו אומרים לי את מה שאני אומרת לכם בשלב שבו הייתי לפני מס' שנים, הייתי בטח מתעצבנת. או לא מקשיבה. אז אני מאוד מזדהה עם המקום שלכם. אבל, מתוך הבנתי כיום, מאוד לא נכון בעיניי לגדל ילד מתוך רצון להציל אותו. מתוך הרצון להציל, משתמע שהילד מסכן. ואסור שילד יגדל בתחושת מסכנות או קורבנות או לחלופין יחווה את הוריו כאלו "המצילים אותו" ממשהו נורא. בנוסף, הצלה מרמזת על איזשהו תהליך עם התחלה עצובה וסוף שמח. והמציאות אפורה הרבה יותר.

מקווה שתחליטו מה שנכון לכם.
 

סביון1

New member
אם המניע שלכם הוא אידאולוגי טהור ואתם באמת רוצים להציל ילד

אז אימוץ איננו הדרך. באימוץ אינכם מצילים שום ילד, כי הילד שאימצתם ממילא היה "ניצל" על ידי מאמצים אחרים אילולא הייתם שם. לכן, אם באמת הינכם רוצים להציל ילד, אני מציעה לכם לשקול אחד מן השניים:
או לאמץ ילד נכה או חולה, כזה שאף אחד לא רוצה לאמץ אותו
או לפנות לכיוון של אומנה, כי למיטב ידיעתי הביקוש למשפחות אומנה גבוה מההיצע. בטח למשפחות אומנה טובות, כאלה שרוצות בטובת הילד ולא ברווח כספי.
&nbsp
בהצלחה בכל אשר תבחרו
 

Noga Lavie

New member
מה שקטנצ'יק וסביון כתבו

הרצון להציל ילד אינו פחות מרצון להורות. ברור שלא. אבל כאשר הרצון הזה מופנה לכיוון של תינוק בריא, התורים בכל העולם הם כאלו, שהילד *הזה* יאומץ בכל מקרה, כך שהשאיפה להציל ילד לא מתממשת במקרה הזה, אלא באה על חשבון מי שרוצה להיות הורה ולא יכול.
ואחרי הלוגיקה הזו, גם עולה השאלה עד כמה זוג שפונה לאימוץ במטרה להציל ילד, באמת מסוגל להציל אותו. ברור שאנשים אלטרואיסטים קיימים בעולם, אך רוב רובה של האנושות אינה כזו. איני מכירה אתכם, ואיני יכולה בוודאות לומר שאם אתם רוצים להציל ילד זה יוביל אתכם לצפות ממנו לאסירות תודה. אך למרות זאת, יש בעיה בהכרזות מראש על הרצון בהצלת ילד, כי גם אם אתם לא תאמרו זאת לילד אחרי שיכנס לחייכם, הסביבה תספר לו על כך. ולא, לא משנה אם באמת תצילו או לא, לילד מגיע לגדול בהרגשה שהוא רצוי ולא מהווה פרוייקט כלשהו. אם הסביבה תספר לו שאתם עצמכם פניתם לאימוץ רק כי רציתם להציל ילד, לא משנה מה אתם תספרו לו, הוא ידע שלא הוא לכשעצמו היה רצוי, וזה ישפיע על כל עולמו.

ואחרי כל זה, אם אתם עדין חושבים על כך כדי לתרום לאנושות ולתת כל מאודכם לילד שלא שפר עליו עולמו, חישבו היטב על אילו קשיים אתם יכולים להתמודד איתם ולכו על אימוץ של צרכים מיוחדים, או אמנה. הקשיים יהיו רבים ולכן עליכם ללמוד את הנושא לפני שתכנסו לכך, אך התרומה לאנשות תהיה ברורה, וכנראה גם מענה לרצונותיכם.
 

לורלני

New member
תודה לעונים, חשוב להבהיר...

שוב מדגישה, שהתפיסה שלזוג הורים חשוכי ילדים "מגיע" לאמץ ילד על פני זוג הורים שבוחרים לאמץ ילד דווקא בשביל הילד ולא בשביל עצמם היא מוטעית. אין סיבה אחת חשובה מהאחרת, והרצון להעניק לילד חיים טובים יותר, לא פחות חשובה מהרצון של אנשים להפוך להורים. אז אף אחד לא תופס תור של אף אחד... (די מפתיע בכלל לראות תגובות כאלו).

שנית, אין רצון מהילד שיהיה אסיר תודה. היכן כתבתי זאת ? הרצון שלנו הוא להעניק, את מה שלא ניתן יהיה להעניק לילד במצבו הנוכחי. לספק חווית ילדות מיטיבה, מקבלת, פתוחה. זהו כל רצוננו.

מודה שלא חשבתי בכיוונים של אומנה, אנחנו נתחיל לבדוק את הכיוון הזה גם אבל לא אשקר שהחשש הוא גדול יותר, מפני היקשרות שלנו לילד שמשאירה את ההורים "על קוצים" מפני היפרדות שהולכת וקרבה..
 

לורלני

New member
שאלות בנוגע לתחילת התהליך

שלום לכולן ולכולם! אני בת 29 ובעלי בן 37. לא חשבנו על נושא ההורות עד לא מזמן אבל ככל שמעמיקים בכך, עולה הרצון להיות הורים אבל לא מסוגלים להביא ילדים לתוך עולם לא פשוט ואכזרי למדי (בלשון המעטה). לכן, עולה הרצון לגדל ילד שכבר נולד, ושאנו נוכל להעניק לו עתיד טוב יותר . כפי העולה מהפוסט אין לנו ילדים ביולוגיים ולא ידוע על בעיות פוריות. אשמח להבין מה התהליך וכמה זמן לוקח והאם הסכום שרשום באינטרנט סביב 120,000 שח הוא עדכני?
בנוסף, האם אנו אמורים להיתקל בבעיות כלשהן בגלל גילי הצעיר והסיבה שאולי הינה פחות נפוצה?

תודה רבה
לורלני.
 

KallaGLP

New member
אם הסיבה היחידה היא באמת להיטיב אז את לא לגמרי צודקת

כי הילד הקטן והבריא ימצא משפחה מאמצת טובה גם בלעדיכם, וכך אפשר להיטיב כפול: גם עם הילד וגם עם הוריו המאמצים, שאחרת יהיו חשוכי ילדים. גם הורים שמאמצים כי הם רוצים להפוך להורים רוצים להעניק חיים טובים יותר לילד שיאמצו. הילד הזה לא באמת זקוק דווקא לכם. לעומת זאת, לאמץ ילד שכנראה אף אחד אחר לא יאמץ זה באמת ובוודאות להיטיב עמו כי זה לתת לו משפחה שאחרת לא תהיה לו. אני מסכימה ש"הרצון להעניק לילד חיים טובים יותר, לא פחות חשוב מהרצון של אנשים להפוך להורים", אך גם הרצון של אנשים שהדרך היחידה שלהם להפוך להורים היא לאמץ הוא חשוב בפני עצמו, ולא צריך לבטל אותו. במיוחד כשמי שבאמת זקוק לעזרה הוא מי שסביר שלא יקבל אותה משום מקור אחר ולא מי שבוודאות ימצא משפחה טובה שתאמץ אותו.
 

סביון1

New member
תסלחי לי, אבל את קצת מזכירה לי את האיש ההוא שרצה לעשות מצווה

והעביר את הזקנה בכוח את הכביש.
את רוצה להעניק חיים טובים לילד, שחיים טובים כבר מובטחים לו כי יש מי שיאמץ אותו. באמת שאני לא מבינה את ההגיון. אגב, רוב העונים לך פה הם הורים מאמצים ותיקים שאין להם שום קשר לתור שאת הולכת לתפוס.. פשוט מנסים לפנות לשכל הישר.
 

Noga Lavie

New member
כל אחד בתור תופס מקום של מועמד אחר בתור

מהסיבה הפשוטה - יש הרבה יותר הרוצים לאמץ מאשר מועמדים לאמץ. אז נכון, מבחינת ילד, מה שחשוב הוא שיהיה לו בית מיטיב ולא הסיבה למה רוצים לתת לו בית מיטיב. אבל כאשר המטרה היא להיטיב, להכנס לתור הארוך של האימוץ זה פיספוס של הרעיון.שם יש רבים יותר הרוצים להיטיב מאשר ילדים שמותר להיטיב עמם.

לעומת זאת, אמנה עדין מהווה פתרון. באומנה יש יותר ילדים ממועמדים. זה לא אידיאלי. אך זו הטבה אמיתית.
 

katanchikit

New member
לאמץ בשביל הילד

אם תרצי את מוזמנת לקרוא את הבלוג שלי -
[URL]http://www.tapuz.co.il/blogs/userblog/imathereisonly2[/URL]

אני כותבת שם בדיוק על הנקודות הללו.

כמו שכתבו לך, לאמץ תינוק בהכרח יבוא על חשבון הורים אחרים שמחכים בתור, והתינוק הזה ימצא משפחה בלאו הכי, כי יש יותר הורים שרוצים לאמץ מאשר ילדים שמופנים לאימוץ.

אם תבחרו לאמץ ילד גדול יותר, או עם צרכים מיוחדים, ולתת לו חווית ילדות מיטיבה, זה דבר אחר, ועל זה אני מדברת בבלוג שלי (אם כי הסיפור שלנו הוא - אומנה, אבל חלק מהאתגרים דומים).

מה שכתבתי, ואחרים כתבו על אסירות תודה, הוא כן רלוונטי, מכיוון שאנחנו כהורים רוצים לתת לילד חווית ילדות מיטיבה כמו שכתבת, אבל הילד כנראה לא יבין שזו טובתו עד גיל מסוים (ויש ילדים שגם לא חושבים כך מאוחר יותר). ותצטרכו להתמודד עם קשיים מאתגרים מאוד.

לאמץ ילד גדול, או עם צרכים מיוחדים, זה אחרת מאשר לאמץ תינוק. יש לו עבר, יש לו חיים - שגם אם היו קשים מנקודת מבטינו / מנקודת מבט הרשויות - אולי לא היו רעים מבחינת נקודת מבטו, ויש לו אובדן לחוות ולעבד.
 

אבי351

New member
מציע לכם לפנות לפונדקאות הליך מהיר יותר ויעיל יותר בימינו

 

מעין686

New member
שירות למען הילד

אני ממליצה לפנות ישירות לשירות למען הילד, לדבר שם עם אחת העו"ס
אימוץ בארץ אינו עולה כסף אבל כפי שכבר כתבו פה זה תור מאוד ארוך כי ממתינים הרבה זוגות למעט מאוד ילדים... ורובם ללא יכולת להיות הורים בשום דרך אחרת.
אני גם ממליצה לכם לברר עוד על אומנה- זה דרך הכי טובה (אך קשה) לשנות ולשפר את העולם, לתת לילד בית חם, תמיכה, אהבה, חינוך...
&nbsp
 
למעלה