שאלות בנושא שכיבה על הבטן

shalhevet2

New member
מזל טוב ושאלה

יוזמה מבורכת ומעולה. אנחנו הורים חדשים וטריים. מנסים להבין מי למה וכמה. האפרוח שלנו בת 3.5 שבועות. אני משתדלת לשים אותה על הבטן בשעות הערות אבל היא צורחת ואני מוותרת אחרי כמה דקות. בכלל, יש לי הרגשה שהיא יותר על הידיים מאשר "מתפתחת" עם הספר שחור לבן או מובייל וכו'. האם אני מנסה הכל מוקדם מידי? מהם השלבים שאני צריכה לעבור איתה ולאן לשאוף?
 

כ פ י נה

New member
מזל טוב לפורום../images/Emo140.gif- ושאלות

בני בן חודשיים וחצי. הוא מסכים לישון אך ורק על הבטן (בהשגחה כמובן. ובלילה, אחרי שהוא נרדם חזק אני הופכת אותו על הצד). לעומת זאת, כשהוא ער, הוא מתנגד לשכיבה על הבטן ומעוניין לשכב רק על הגב.כשאני מניחה אותו על הבטן הוא מצליח להרים את הראש, מתבונן מסביב אך אחרי כמה פעמים שבהם ראשו "נופל" על המזרון הוא מתייאש ומתחיל לבכות. כיצד אני יכולה לעזור לו להחזיק את הראש טוב יותר? האם יש תרגילים שאני יכולה לנסות על מנת שלאט לאט הוא ילמד גם להרים את בית החזה ולהשען על ידיו? באיזה גיל הם אמורים להושיט יד לחפצים? כרגע, הוא לרוב רק שוכב ומביט בצעצועים שנמצאים מעליו ומידי פעם זורק את ידיו לכיוון החפץ. מתי הוא אמור להושיט יד? (אני יודעת שכל תינוק עם קצב ההתפתחות שלו...אבל רציתי לדעת מה טווח הנורמה). בנוסף, ידיו קפוצות רוב הזמן (גם כאשר הוא מנסה לגעת בחפץ). האם זה בסדר בגיל הזה? תודה מראש על ההתייחסות!
 

9910

New member
זה מאוד מעייף להיות על הבטן

כל היום, כי השרירים עוד לא מאומנים, אצלנו זה התחיל מכמה דקות כל יום על שטיח תחושות עם כרית שמגביהה את החזה ולכן מקלה על המאמץ, עם הזמן תראי שהיא נשארת יותר על הבטן.
 
שכיבה על הבטן והושטת ידיים

במאמרי הפורום יש מאמר בנושא לימוד שכיבה על הבטן. את מוזמנת להיעזר בו. הושטת ידיים מתחילה בסביבות גיל 3 חודשים. התיאור של בנך נשמע מתאים לגילו. כל טוב
 
שלהבת שלום

מה לעשות שאתם ההורים מהרבה ( אבל הרבה) יותר מעניינים מהספר שחור/לבן ומהמובייל? הקטנטנה שלך יצאה מהרחם לפני פחות מחודש והמגע שלכם חשוב לה מאד. נסי להשכיב אותה על הבטן כשאת שוכבת על הגב והיא מעלייך. זה ירגיש לה הרבה יותר בטוח.
 

shalhevet2

New member
תודה רבה

עוד שאלה קטנה: אם אפשר לחדד "מה הם אמורים לעשות" ו "מה אמורים לעשות איתם" בשלבים השונים עד גיל חצי שנה בערך. תודה רבה
 
את מוזמנת להיכנס למאמרים כאן

בפורום ( שעוד יגדלו ויתרבו) וגם אצלי באתר. באופן כללי בחודש וחצי הקרובים בנך יתחיל לשלוט טוב יותר על החזקת הראש שלו ובסביבות גיל חודשיים תוכלי לראות שקל לו יותר למקד מבט וגם החיוך הראשון יגיע. את מוזמנת לעקוב כאן בפורום אחר השרשורים וללמוד . מעקב אחרי התפתחות של תינוק היא דבר מרתק. כייף לך שיש לך הזכות!
 

diamond30il

New member
../images/Emo26.gif../images/Emo207.gif הבת שלי בת ה-3

חודשים לא מוכנה לשכב על הבטן. אחרי 1-2 דקות מתחילות צרחות. מה עושים?? ניסיתי להשכיב אותה על הבטן שלי-לא הלך, קנינו אוניברסיטה עם כרית מיוחדת לשכיבה על הבטן- אותן תגובות!! בנוסף היא לא מצליחה לשכב על הצד.אני משכיבה אותה על הצד היא מתנדנדת ונופלת על הבטן! האם יש מקום לדאגה????? ושוב - מזל טוב על הפורום המבורך!!!
 
בבקשה

הנה מאמר שלי שיוכל לעזור לך חשוב מאד לקראוא גם את החלק השני שלו על לימוד בדרכי שלום.
 

Manty

New member
מנסיוני

עם ארבעת ילדי, אין שום צורך לאמן אותם לעשות שום דבר. הדבר הכי חשוב לתינוק בן יומו הוא להנשא על גוף אימו/אביו. הקירבה והחום של ההורים נוסכים בטחון וגופם מהווים את התנאים האידיאליים להתפתחות התינוק. כאשר האמא פעילה שרירי גופו של התינוק מתחזקים (תארי את עצמך על אופנוע. כשהאופנוע סוטה הצידה גם הגוף פונה איתו (לכיוון ההפוך) ובכך מופעלים השרירים). כפי שצויין, אם את רוצה שישכב על הבטן, הניחי אותו על ביטנך. אני לא הייתי שמה לי למטרה "לאמן" את התינוק לעשות מה שבאופן טבעי הוא עושה, כי זה יוביל לציפיות ולחששות וכדומה וכי פשוט אין צורך (אלא אם כן יסתבר שיש בעיה אמיתית - שאת כאמא כבר תדעי). תסמכי על גופו שהוא יודע להתפתח נפלא גם ללא למידה מכוונת אך תשאירי לו את המצב האופטימלי להתפתחות ע"י נשיאה על גופך. ואני יכולה להבטיח לך שלמרות שאף אחד מילדי לא עבר מסכת אימונים, הם כולם התפתחו נהדר ואני בטוחה שאפילו "לפי הספר". תהני מתינוקך ותני לו להנות ממך
 
שאלות בנושא שכיבה על הבטן

מומלץ לעיין גם במאמרי הפורום לקבלת עוד מישע בנושא
 
למעלה