שאלות הבהרה ועוד...

אמאלה02

New member
שאלות הבהרה ועוד...

בוקר טוב,

הארנבונת שלנו למדה לשתות מהבקבוק ואני בהחלט מרוצה מכך....הבעיה עכשיו היא בעניני אוכל יציאות ובילויים...
1. כפי שהוסבר לי כאן התזונה שלה צריכה להיות בעיקר אספסת 80% וקצת כופתיות רגילות 20%.... אני משתדלת לעשות כך... אך עדייו היציאות שלה של קקי רך רבות כלומר היא לא אוכלת את הקקי הרך שלה ובחלקו הוא גם נדבק לפרווה שלה לא באזור האחוריים אלא בכלל נדבר לפרווה... לרגלים... האם תקין ? האם להפסיק את הכופתיות ? הכמות של הפופונים גם לא כמו שהיה בהתחלה אלא בכמות פחותה יותר.... האם יש איתה או איתנו איזו בעיה שבגללה זה מה שקורה איתה או שזה עדיין בגדר התקין ?
2. שאלה נוספת בעניני אוכל - אנחנו כאמור שמים לה אספסת בלי הגבלה אבל הרבה ממנה אני רואה שהיא זורקת הצידה וכאילו לא רוצה לאכול אותה.... האם זה אומר שהאספסת מקולקלת ? לא טעימה לה ? האם להשאיר את האספסת שנזרקת הצידה עד שתסיים אותה ולא לתת לה חדשה ?
3. כשמשחררים אותה מהכלוב היא שמחה רצה וקופצת את הקפיצות המצחיקות שלה שאת שמן שכחתי... שאלתי היא האם זה בסדר שהמצע עליה היא קופצת הוא פרקט או שזה קשה לה מידי ? נדמה לי שאמרו לי שצריך ועדיף שזה יהיה שטיח... האם גם במקרה של פרקט ?
4. בהתחלה היא היתה מלקקת המון בימים האחרונים הרבה פחות אם בכלל.... למה היא הפסיקה פתאום ? הבנתי שלא כל הארנבונים מלקקים אבל האם הגיוני שפתאום תפסיק לעשות זאת ?
5. שאלה אחרונה לעת עתה.... כשקיבלנו אותה לפני כשבועיים העיניים שלה היו אדומות אבל כל האזור שמסביב לעיניים כלומר הפרווה היתה לבנה... עם הזמן האזור שמסביב לעיניים הופך להיות ורדרד כזה.... האם זה בגלל שהיא לבקנית ?

אשמח לשמוע תובנות והארות יום טוב ושבוע מקסים
 

Runny

New member
תשובות
1. יש לוודא שהקקי הרך הוא אכן קקלי לילה ונראה כמו אשכול של גללים קטנים ורכים (ולא עיסה אחת נוזלית). אם אינה אוכלת אותו זה בדר"כ אומר שהדיאטה שלה עשירה מדי ויש להוריד בכמות הכופתיות (בהנחה ואין לה מגבלה פיזית להגיע לכיוון הרקטום עם הפה).
2. הם בבירור מעדיפים את העלים באספסת ולעיתים לא נוגעים בגבעול בתקווה ויקבלו מנה חדשה של עלים.
בנוסף מ-1 אני מבין שאינה רעבה ולכן אין לה צורך לאכול את הגבעולים הפחות טעימים ולכן מזניחה אותם.
3. זה בסדר שהיא, בינתיים, עושה בינקי על רצפה קשה.
לטווח הארוך מומלץ למצוא פתרון בצורת שטיח היות לחלקם יש נטיה מאד לא בריאה לפתח אי אילו בעיות שחיקה באזור העקב.
4. הם מלקקים לנקיון. זה לא מתבצע בשעות מסויימות או משהו דומה ולכן יכול להיות שאתם מפספסים לאחרונה את שעות הנקיון שלה (לילה לדוגמה) או שכרגע יש לה פחות צורך בתחזוקה.
בכל מקרה אין מה לדאוג בעניין.
5. מתנצל, אינני יודע.
4/
 

אמאלה02

New member
תשובות

היי,

תודה על התשובות...
הקקי הרך אכן בצורה של אשכול גללים קטנים.... לא נראה לי שיש לה בעיה להגיע לרקטום.
בליקוקים שהיא הפסיקה לעשות התכוונתי שהיא כבר לא מלקקת אותנו כמעט.... את עצמה היא מנקה די הרבה כמו שאני רואה.במהלך היום. והבנתי שהליקוקים עלינו הבנתי שזה משהו חברתי.... או שטעיתי ?
 

Runny

New member
המשך
אם זה סוג הגללים שאתם רואים אנא הורידו בצורה משמעותית את כמות הכופתיות.
&nbsp
וכן, ליקוקים לזולת זו התנהגות חברתית.
לא הייתי מייחס חשיבות לכך שהיא מלקקת פחות, היא עדיין בגיל ההתבגרות ושינויים בהתנהגות הם דברים דיי שכיחים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תשובות

1. זה לא אמור לקרות בתדירות כזאת. מצטרפת להמלצה לנסות להקטין (בהדרגה) את כמות הכופתיות.
&nbsp
2. אין מה ש"יתקלקל" בחציר, זה הרי מזון מיובש. באוויר הפתוח הוא בעיקר מאבד מהריח החזק שיש לו בתוך השקית. הם יודעים להיות בררנים ומפונקים, בעיקר אם מאפשרים להם להיות כאלה... נסו לתת לה בכל פעם קצת ולא לתת עוד עד שגומרת את מה שקיבלה. לפעמים זה עובד. הארנבון שלי הפסיק להיות בררן באספסת והתחיל לאכול הכול ברגע שהתחלתי להעביר אותו בהדרגה לסוגי חציר אחרים... ומאז הוא טרף כל פיסת אספסת שהגיעה אליו. הכול יחסי בחיים.

&nbsp
3. הם נוטים לעשות בינקי על משטחים רכים כי זה נעים וכי כך הם פחו מחליקים. עדיף שיהיה לה שטיח (מניסיוני מקיר לקיר זה טוב, כי הוא עדין ולא שעיר והם לא "אוכלים" אותו). בכל מקרה פרקט הוא רצפה (מעט) רכה יותר ולכן (קצת) בולמת זעזועים ביחס למרצפות אבן שהן קשות מאוד (לא לחינם מרצפים בפרקט במות וחדרי חזרות למחול).
&nbsp
4. אם לא השתנה כלום אולי מיצתה בינתיים? בגדול ככל שהם מתבגרים (בדומה לתינוקות אנושיים) הם נוטים פחות "לטעום" את העולם.
&nbsp
5. אין לי מושג... את יכולה לצרף תמונות וננסה לראות ולענות. אם יש חשש לבעיה כדאי להתייעץ בווטרינר.
 

אמאלה02

New member
היי

תודה על התשובות.
מה שאני עושה זה באמת "למחזר" את האספסת שהיא לא אוכלת ושמה לה אותו שוב בכלי שלה.... זה לא שהיא אוכלת ממנו כל כך .... אבל אני מנסה...
אנסה לשים לה שמיכה או מגבת גדולה על הרצפה אולי זה יעזור לעניין הרצפה הקשה.... נראה אם יעזור.
אנסה לבדוק שוב את עניין העיניים שלה... אולי זה הכל בעיניים שלי.... ואם אראה שהאזור סביב העיניים שלה באמת ורוד יותר אנסה לצלם ואשלח לכם תמונה....

תודה על כל התשובות וההברהות.... אתם עוזרים המון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תיזהרי עם שמיכה/מגבת, הן קלות ועלולות להחליק על הרצפה

 

אמאלה02

New member
אוקי.. תודה על התגובות המועילות

ננסה ונבדוק את הדברים... מקווה שנמצא פתרונות להכל .

המשך יום טוב
 
למעלה