שאלות לאיש הרוח כל מיני

DRORDROR80

New member
שאלות לאיש הרוח כל מיני

נשלח על ידי: DRORDROR80 אל: איש הרוח תאריך: 07/02/2008 19:01:12 בס"ד שלום , דיברנו בעבר בפורום שאלתי אותך באיזה קיט של תופים משתמשים למקצב חסידי בכל מקרה יש כמה שאלות אם תוכל לעזור לי אני אשמח 1] בשיחתך עם ריבי מיכאל אמרת לו שצריך לשבת בבית עם אוזניות מקצועיות כמו AKG K240 STUDIO ולעבור על המופע באוזניות שאלתי היא לשם מה זה טוב לעשות את זה? והאם האוזניות מספקות REFERNCE טוב לסאונד שיצא מהרמקולים שבמקום ההופעה? 2] אמרת גם שצריך שה STYLE WORKS יהיה מותקן במחשב שאלתי היא איזה יתרונות אני מקבל מכך ומה אני יכול לעשות שם שאני לא יכול לעשות על הG70 בעצמו (יש לי את התוכנה] עוד דבר אמרת לו שצריך לקבע את ה TEMPO כדי שהעסק לא יגמגם מה הכוונה? 3] ועוד שאלה אחת שאולי היא בגדר סוד מקצועי אבל אני בכל זאת אנסה: איך בונים מופע? כמה שירים צריכים להיות בחתונה, בר מצווה וכו'... והאם רצוי לנגן את כל השירים באותו סולם? נ,ב יש לי G70 תודה רבה
 
אענה על 2

לגבי מעבר על מופע באזניות - מן הראוי לעשות כן למען נקבל בלאנס נכון בחינת level \ eq וכדו' כמובן שאם נפלת על אזניות לא נכונות למיקס אתה תישמע במופע זוועת אלוקים לגבי שאלתך איך בונים מופע - אין חוקים בנ"ל אין כמה שירים צריכים להיות \ ואין מצב לנגן את כל השירים באותו סולם פשוט לשים דגש על השירים העדכניים שאותם מבצעים שלושת הלהקות המובילות לגבי סולם - בכדי לסבר את האוזן עדיפות לשנות סולמות כל שכן כשכבודו מופיע עם זמר שאין מצב בעולם לשיר את כל השירים באותו סולם.
 

MTench

New member
בקשר לסולם

א. בוודאי שכאשר עובדים עם זמר, אז הנגינה צריכה ליהיות לפי מה שהזמר יכול לשיר. ודווקא יש זמרים ששרים כל הזמן באותו הסולם. ב. אני לא יודע אם זה מה שהתכוונת בשאלה, אבל (ושכולם יצחקו) אני מכיר הרבה קלידנים שיודעים רק סולם אחד, ומשתמשים הרבה בטרנספוזיציה של האורגן. (ובלי שמות כי יש גם כאלה מפורסמים ויקרנים) בסופו של דבר זה נשמע די אותו דבר (יש שירים שכדאי בכ"א לדעת עוד סולם אבל זה נדיר) ואם תנגן את כל ההופעה בלה מינור אז זה גם יהיה קל מאוד, ואפילו תוכל לנגן בקלות עם קול שני ע"י הוצאת אצבע יתרה וניגון באצבע אחת. (שוב בלי שמות של נגנים מפורסמים שעושים את זה, והציבור דווקא נהנה) אני יודע שזה מצחיק אבל למי איכפת?
 
אני עושה העתק-הדבק

מהודעה שכתבתי לפני יומיים. נסעתי לשמחה משפחתית.רק עכשיו חזרתי
שני הסטים הסטנדרטיים וסט הניו פופ,הם המקובלים.הכלל הוא, שאין כלל
אוזניות מקצועיות לא יתנו את התמונה הסופית אבל בהחלט יתנו אינדיקציה התחלתית.יש להבדיל בין יציאות ההגברה בארוע שכולל מיקסר ורמקולים.זה תלוי במיקסר-רמקולים-אולם-אקולייזר ועוד ועוד על זו הדרך.אני לא אכחש.גמני משנה הרבה פעמים בבית את המיקס של המקצבים אחרי הופעות. אני אכתוב לך משו...גם כשנראה לנו בבית שהעסק מושלם והשליטה שלנו בכלי אבסולוטית,הדרך עוד רחוקה מאוד.אישתי שתחי'ה שואלת לפעמים מדוע אני חוזר כ"כ הרבה פעמים בבית על אותה מחרוזת.ההבדל בין השליטה בבית לתיפקוד בהופעה נעוץ בכך שבהופעה מתווספים פרמטרים פיזיים-טכניים וגם נפשיים שאותם אנחנו לא מכירים בבית. זה כבר יתחיל איכשהוא לתרץ לנו "איך בונים מופע?" גם אם היוזרים מוכנים ואנחנו יודעים היטב היטב מה אנחנו הולכים לעשות,בהופעה נגלה מצבים חדשים שלא חלמנו עליהם. זה אולי יכול להיות יותר ממשעשע אבל אני אגלה לך סוד.כשאני עורך בבית סימולציה של הופעה,אני מתחבר למיקרופון עם אפקטים ובאמצע "בזו השעה" אני מתרגל נודניק שעכשיו בדיוק ניגש אלי ויש לו כמובן המון דברים דחופים להגיד.לא נודניק אחד אלא כמה נודניקים.באותה שעה שהם מנדנדים נדחף עוד מישו ומנסה לשיר במקרופון שלי-רב המלצרים גם עומד למטה עם פרצוף נזעם וצועק "סיכמנו משהו לא??????" המוניטור מתחיל לצפצףףףףףףףףףףףףףף ולעזור לשמחה.השאלות המתבקשות הן: מה קורה לקול שלי???בבית הוא היה כ"כ עדין!!! למה לא זכרתי עכשיו לעבור לפתיח של "ואמר ביום ההוא".למה הHOLD לא שוחרר והמקצב של תפילה לעני רץ במהירות של 155 קמ"ש???באיזו רצועה נמצא השיר שהכלה פקדה לתת בדיסק עוד דקה???למה האורגן פתאום נשמע זוועה במוניטור??? בבית אנחנו צריכים לתרגל את המצבים הללו. קרא נא את מאמרי הפורום.יש לך ים של מידע לגבי הG70.הכול בעברית. כשאנו מסיימים לבנות-לטפל במקצב-רצוי שנשווה את מהירותו לשאר המקצבים שחופפים לו.זיכרון האורגן יעבור בקלות יתרה מיוזר ליוזר.במקום לנחות מ155 ל78 הוא כבר יודע שהמהירות היא אותה מהירות. הדור המתוק של ימינו אוהב שהנגן מעודכן גם בשירים חדשים.נכון.זה יכול להוציא מהדעת להתחיל ללמוד אותם.אני משתדל ללמוד שניים חדשים כל שבוע.
 
למעלה