שאלות לגבי הסרט ההוביט, ומחשבות לעתיד

גוברפיש

New member
שאלות לגבי הסרט ההוביט, ומחשבות לעתיד

קראתי כאן שסמוג ימות בסרט הראשון מבין שניים - אישית זה לא נראה לי הגיוני, אלא אם כן העלילה הורחבה. מישהו יודע להסביר את זה? ושאלה נוספת: מישהו חשב פעם על הרעיון שגם הסילמריליון יופק בטרילוגייה רבת תקציב? נכון שהעלילה שם היא קובץ סיפורים, אבל אז מה? יש הרבה סרטים שאיגדו בתוכם סיפורים שונים המשתלבים זה בזה, ועם קצת (טוב, הרבה) דימיון ויצירתיות אני בהחלט רואה דרך לעשות זאת על המסך הגדול. המחשבה ששר הטבעות יהפוך לסרט קולנוע התרוצצה במוחי עוד הרבה לפני שפיטר ג'קסון ידע לצעוק "אקשן". אולי הגזמתי, אבל 15 שנה לפחות... ומייד כששר הטבעות יצא, התחילה להתרוצץ אצלי המחשבה על הסילמריליון. מה דעתכם?
 

גוברפיש

New member
ושאלה נוספת:

יש כאן מישהו ששיחק פעם את משחק הפנטזיה (מז'אנר D&D וכו') MERP = Middle erath role playing? מישהו שמכיר את החוברות שלהם, שגם בלי קשר למשחק התפקידים נותנות פירוט מלא ומצויין של כל הדמויות של טולקין שאפשר לחשוב עליהן? אשמח לדעת אם יש כאן עוד כאלו ששיחקו או הכירו את החוברות.
 

Y. Welis

New member
ראיתי תמונות ומפות מאתרים שונים

זה נראה מעניין, אבל יש שם תמיד אלמנט של תוספת למקור, כמו למשל במשחקים של EA - הראשון היה צמוד לסרטים (יותר מאשר לספרים) אבל ההמשכים כבר סטו הלאה למשהו שלא קשור למקור (או לסרטים). הנטיה להרחיב מעבר לסיפור הקיים (אפילו במקורות שמחוץ לשרה"ט) מטרידה לטעמי (כי היא סוטה מהמקור לטובת המצאה פרטית, שכמעט תמיד פחות טובה ו*תמיד* בטעם פחות טוב), אבל זה תלוי ברמת ההיכרות עם החומר. מי שפחות העמיקו, עשויים אולי להנות יותר מההרחבות האלה.
 

maglor

New member
ככל הנראה

הסרט השני יהיה סרט קישור לשר הטבעות, כאילו מה קרה בין ההוביט לבין מלחמת הטבעת. לצערי אני לא חושב שהסילמריליון הוא אופציה ריאלית לסרט קולנוע, אפילו לא לטרילוגיה, זאת מאחר וכל סיפור בסיל' עומד בפני עצמו ואינו קשור במיוחד לסיפורים האחרים, מה גם שמה שפורסם בסיל' זה גרסה מצומצמת מאוד לכל סיפור, מבחינתו של טולקין, כל פרק היה צריך לקחת משהו בסדר גודל של 300 עמ', כמו שיצא לאחרונה הספר ילדי הורין שמדבר על קורותיו של טורין בלבד, מה שאומר שאתה צריך בערך סרט לפרק, יותר מתאים יהיה לדעתי לעשות מיני סדרה, עם פרקים של כשעה וחצי כל אחד, כאשר כל 2 פרקים בסדרה יתארו פרק אחד בספר (או משהו בסגנון).
 

Feanor75

New member
סדרת סילמריליון רעיון טוב

הייתי שמח גם לסדרה של מעשיות האחים גרים. בכל זאת עכשיו כשאני קורא את הקריאה של כל 4-5 שנים של שרה"ט, עוד יותר בולט לי היתרון של ספר על סרט. איך הרבה דמויות בסרט, במיוחד ההוביטים, (פרט אולי לפיפין) מזכירים בהוויתם אנשים מהיומיום הרבה יותר מדמויות מעולם עתיק ודמיוני.
 

Y. Welis

New member
ר' הודעה מפורטת בתחתית העמוד

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=441&msgid=122423150 בעניין הסיל' - כל עוד כריסט' טולקין חי, זה לא יקרה. השאלה מה יהיה אחריו. יש לקוות שהזכויות האלה יוצעו למכירה (לא שהם צריכים כסף - לדעתי השיקול צריך להיות אומנותי; לדעתי טולקין היה תומך בזה, אחרי שהיה רואה את התרגום הויזואלי של ג'קסון ואת ההד שהטרילוגיה הזו יצרה). אם כן, אפשר לעשות טרילוגיה פלוס (סביב הגיבורים האנושיים - ברן ולות'יין, טורין וטואור). אגב נעשו עיבודים קולנועיים - מצויירים - לספרים האלה כבר מסוף שנות השבעים. העיבוד של באקשי במיוחד מצויין (בחלקו), והיה מקור השראה גדול מאוד לג'קסון, לעיתים יותר מהספרים.
 

Dark Muse

New member
אם יש סיפור מהסילמריליון שצריך להיות סרט

זה סיפור הילדים של הורין. יש לו פוטנציאל ריגשי מאוד גדול, להוות גם סרט מעולה לאנשים שלא מתחברים עם הפנטזיה. אם כי, אני כבר יכול לראות איך יכולים באותה מידה להרוס את הסיפור עם כל מיני שטיקים הוליוודים כדי להפוך אותו לסיפור פחות כואב.
 
למעלה