שאלות לגבי פשיטת רגל /הפטר חובות

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
שאלות לגבי פשיטת רגל /הפטר חובות

שלום,

יש לי מספר חובות בעיקרן לגופי מדינה, ארנונה , מד"א , בית חולים אגרת רשות השידור שהתפרקה בנתיים, המרכז לגביית קנסות. סה"כ כ 45.000 ש"ח.
חלקם בתביעה בהוצאה לפועל חלקם לא.
קיבלתי עו"ד מהלשכה לסיוע משפטי מחוז צפון נצרת.
עבר לזה שיש לי תחושה שהוא לא ממש מקצועי, מקום הפגישה שהיה מעל משתנה עם ריח נורא..עו"ד שלא רשם מילה. ישר התלבש עליי באיך לסדר את החובות בתשלום וקבע אף שלא דיברתי מילה..שיש אחרים במצב קשה ממני..
( הבנתי מאחרים שיש פגישות ברכבים..יש בבתי קפה שהם צריכים לדבר על הכי לא נעים שיש עשרות אנשים בהאזנה...ועוד...)גם שכבר דיברתי כל שנייה נכנס מישהו מאחורי והפריע. הקשה עליי מאוד ואני עם מחלת נפש ונכות פיזית גם יחד. לחוץ קצת ועם קושי להתרכז במצביי הפרעה. המזכירה שלו סרבה לקבל את החומר מסודר מראש ואת ההסבר לגגביי במייל עם כל המסמכים והטענות ולמרות הסבר של מדריכת השיקום שלי שככה זה הכי טוב בשבילי . שהעו"ד יבוא מוכן יותר. בקיצור הרגשתי שיש לי עו"ד שמייצג את המדינה ולא אותי.

מבחינה מעשית אמר לי אני צריך להלחם קודם כל להשיג כינוס ..ואתה מתחת לרף שעומד על מעל 50.000 ש"ח האומנם?
באתר הסיוע המשפטי ראיתי סף נמוך בהרבה..
http://www.justice.gov.il/Units/SiuaMishpaty/OurScopes/Pages/WritOfExecution.aspx

יתר על כן אני טוען בכלל שיש לי מצב חריג מאוד שבגינו מגיע לי הפטר חובות לאלתר , לא ראיתי מגבלת סכום לזה....האם יש ואין זה כתוב באתר? ואם כן מהו?.

האם אני רשאי בכל שלב של הדיון/דיונים לדבר בשם עצמי ? גם להעביר את הסיפור שלי בעצמי מגוף ראשון. גם כי איני סומך על העו"ד שייצג אותי בצורה הוגנת ( וחושש לקבל גרוע ממנו אם בכלל יתנו אחרי פנייה לגורם שאמור לטפל בזה ..גם מראש אמרו לי זה יעכב הכל..עלול לקחת הרבה זמן.)
האם ניתן לזמן עדים לטובתי ? עו"ס ומדריכת שיקום ? שידברו ממש ? ולא רק דוחו"ת שלהם?..האם ניתן לכפות עליהם דרך בית הדין את הדבר? במידת הצורך.

מעבר לתצהיר בו אני חייב עו"ד למיטב הבנתי, האם אני יכול בעצמי לנהל את התיק? בקשה לכינוס והפטר...כאמור.
לעו"ד פרטי אין לי יכולת מימון.

חלק מן המידע שלי מן הכתבה הזו , שם אם הבנתי נכון אני יכול בהליך מקוצר או אפילו בדיון אחד לקבל כינוס והפטר לאלתר האם באמת הבנתי נכון ? ( כי גם רשומים תנאים אחרים שאיני עומד בהם..יש בלבול שם קצת לדעתי..)
הכתבה
https://www.psakdin.co.il/Document/החוק-החדש-כיצד-מקבלים-הפטר-ישירות-בהוצאה-לפועל#.WW2VGelpyHs

במידה ואני טועה ורק אחרי שאני חייב מוגבל ארבע שנים (הרופאים לא יודעים אם אחיה שנתיים בכלל..)..האם יש איזה הליך של חריגות ? או משהו שלא יכניס אותי לשנים של תשלומים שממילא אין לי ?

תודה מראש :)
 
שאלה לגבי פשיטת רגל / הפטר חובות

בהתאם לסעיף 17 (א) לפקודת פשיטת הרגל, חייב זכאי להגיש בקשה לפשיטת רגל, ככל והוא עומד בתנאי הסעיף, ובין היתר, באם חובותיו עולים על סך 17,256 ₪. בגדר חובות על פי הפקודה נכללים לא רק חובות בגינם נפתח תיק הוצאה לפועל. משכך, שעה שעל פי שאלתך חובותיך הינם בסך של כ- 45,000 ₪, הרי שהנך ממלא אחר התנאי הנקוב בסעיף 17 (א) (1), לשם הגשת בקשה לצו כינוס, אשר משמעותו צו להגנה על נכסיך.
לנוכח הרפורמה בהליכי פשיטת הרגל ובהתאם להוראות ס' 18 לפקודה, עם מתן צו הכינוס, ייקבע בית המשפט מועד לדיון בבקשת פשיטת הרגל, בתוך 6 חודשים לפחות מיום מתן צו הכינוס, ובמסגרתו רשאי בית המשפט להכריז על החייב כפושט רגל, ולקבוע כי מיד לאחר הכרזתו יינתן לו הפטר לאלתר, כשאין תועלת בניהול ההליך. לעיתים, מסיבות שונות, לא ניתן להכריז על החייב כפושט רגל ולא ניתן לדון בשאלת ההפטר, ובמצב זה, יידחה הדיון בבקשת החייב למועד אחר.
ליתר שאלתך, הנך יכול להגיש הבקשה לצו כינוס בעצמך, וכן לבקש לשאת דברים בעצמך בפני השופט שיישב בדין, כמו גם להציג ראיות מטעמך, בין בכתובין ובין בעדויות שבעל פה. יחד עם זאת מומלץ להיעזר בעו"ד הבקיא בתחום, בנסיבות העולות משאלתך.
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
תודה רבה הבהרת לי את מצב היטב

אני חייב לציין לגבי העו"ד ששל הסיוע המשפטי שיש טענות רבות של אחרים שחוו את זה שיש בעיתיות עם עורכי הדין כבר תקופה..מאז העבירו את הטיפול לנצרת..שאלתי גם את העו"ד שהיה לי בהפטר הראשון..איך אני עובר אליו....התשובה הייתה חד משמעית מצידו הפסקנו במשרד לעבוד איתם כי הם משעבדים אותנו לא לטובת הלקוח..וממש ביקש שאתלונן.
מצב בעייתי..כי מצד אחד אתה צודק אני צריך עו"ד ולו רק לא לפול באיזה עיניין טכני..מצד שני העו"ד לא משהו...ולא בטוח שהוא בצד שלי. אני חושב מה לעשות עם זה..
בנתיים אני בונה את תיק הגנה שאני כותב אותו. עם כל הפירוט של הטענות , מצב רפואי נפשי דוחו"ת סוציאליים וכו'..שם כולם איתי שלא פעלתי בחוסר תום לב ולא יצא לי רווח. גם טענות שיש לי ולמשקמים שלי וכו' שיכולת ההשתכרות שלי לא תעלהמעבר לקצבת הנכות. אין כל תועלת לנושים להמשיך בתהליך. אני מאמין שבצד של הכונס והנאמן ילכו איתי. הכוונה שלי היא כזו במקרה שאנו רואים שהעו"ד שלי לא נלחם מספיק..שיקום העו"ס שלי , ומסודר יטען בשמי אולי אני איתו יחד את כל הטענות שלנו וכו' ומענה לכל טענת נגד..
אני מבין ממך שזה אפשרי...ככה אני מכסה את הטכני ויש לי סיכוי בשני דיונים אחד לכינוס והשני להפטר בעז"ה תוך חצי שנה לסיים הכל.
שוב המון תודה , עזרת לי מאוד.
 
למעלה