שאלות לקראת טיול

פרינז

New member
שאלות לקראת טיול

אנסה שוב לשאול כי משום מה ההודעה לא עלתה קודם. אם זה יהיה פעמיים אני מתנצל ומבקש מהמנהלים למחוק את ההודעה הזו.

אני התחלתי לחשוב ולתכנן טיול ליפן כנראה לטוקיו וקיוטו ואשמח לדעת האם כדאי לי לקנות את הjr pass ?
לא הבנתי לגמרי אם הוא גם בערים עצמן או רק בין הערים.
אני כנראה אעבור בין הערים האלו והשדה.
והאם לקנות באופיר טורס או יש דרך אחרת עדיפה?

תודה
 

Tenguy

New member
JR Pass

היי,
JR Pass הוא כפי ששמו מעיד: כרטיס מעבר חופשי לכל כלי התחבורה של חברת JR היפנית. זאת חברת הרכבות הגדולה ביותר ביפן, אך איננה היחידה, ויש לה גם רשת מסועפת של קווי אוטובוס בין עירוניים ואפילו מעבורות בין האיים.
אני קניתי את הפאס הזה דרך סוכנות הנסיעות, מבלי להתחבט באם זה יקר מידיי או זול מידיי... אבל ידוע לי שניתן לרוכשו בדואר כל עוד אתה (או כתובת הנמען) היא מחוץ ליפן. שים לב: אין שום אפשרות לרכוש את JR Pass ביפן עצמה, אלא רק מחוץ ליפן - כי הפאס הזה מיועד למעשה לתיירים שבאים ליפן.
ההפעלה של הפאס היא על החלטתך האישית בהתאם ללוח הזמנים של הטיול שלך ביפן, כי ניתן לקנות רק שני סוגי פאס: לשבועיים (הפאס הזול) או ל-3 שבועות (היקר יותר). כך שאם אתה מתכוון למשל לנחות באוסאקה ומייד לצאת לשבוע שהייה בקיוטו, ומשם לסוע לטוקיו לעוד שבועיים, כולל גיחות לקמקורה, לניקו ולעוד כמה מקומות... אז אתה יכול לקנות פאס ל-3 שבועות או לחסוך ולקנות פאס לשבועיים להפעיל את הפאס הזה לאחר שבוע במשרדי JR שנמצאים בכל תחנת רכבת, ביום הנסיעה שלך מקיוטו לטוקיו ואז תיסע בחינם בשינקאסן (שייכת לחברת JR) ובכל תחבורת הרכבות המסועפת של JR בעיר עצמה ואל שאר היעדים מחוץ לעיר, כולל נסיעה ב-Narita Express אל שדה התעופה נאריטה, ביום האחרון של הטיול.
שים לב ש-JR אינה מגיעה לכל היעדים ביפן (למשל להר קויה Koyasan יש לסוע ברכבת של חברת Kintetsu, כך שיש לשלם מחיר מלא, או לחלקים רחוקים יותר ממרכז טוקיו יש לעבור באותה תחנה מרציפים של JR לרציפים של חברה אחרת ולשלם בהתאם. שים לב שגם הלוקרים של תחנת הרכבות מחולקים לפי חברות הרכבת, ואם יצאת מרציף של חברה x להמשך נסיעה בחברה y - כדאי לוודא שהלוקר נגיש, אחרת תצטרך לבקש ליווי נציג של חברה x בחזרה ללוקר ששמת בו את התיק (או לשלם שוב כרטיס נסיעה ...)
 

Tenguy

New member
JR Pass - כדאיות

מצרף לך קישור לחישוב של לוחות הזמנים והעלויות הנסיעה בכל הרכבות ביפן ותיראה אם יותר זול לך שלא לקנות או שממש כן משתלם לך לקנות JR Pass
 

anigodin

New member
כמה הערות וחידודים למה שנאמר לפני.

ראשית, הפאס נמכר גם לשבוע. הייתי ביפן באוקטובר האחרון ורכשתי אותו לשבוע. הפאס יעיל מאוד אם יש מספר נסיעות בשינקנסן. הוא פחות כדאי אם יש נסיעה אחת. למשל, נסיעה בין קיוטו לטוקיו היא אמנם ארוכה אבל העלות שלה היא כחצי מעלות פאס לשבוע (שעולה היום בסביבות ה-250 דולר כולל משלוח). לכן, אם יש נסיעה אחת, לא בטוח שבכלל כדאי לקנות את הפאס.
שנית, בתוך הערים הפאס אמנם עובד בכל הרכבות של JR אבל במקרים רבים דווקא הקוים הפרטיים יעילים יותר ונוחים יותר. בקיוטו למשל, רוב התחבורה מתבססת על אוטובוסים דווקא ופחות על רכבות ולא כל הקוים שייכים ל-JR... בנוסף, העלות של התחבורה הציבורית בתוך הערים היא נמוכה יחסית ויש גם כרטיסים יומיים שכדאיים אם יש יותר משתי נסיעות.
לגבי איפה לקנות - הפאס נמכר כאמור רק למי שאינו תושב יפן. כך שגם אם אתה נמצא ביפן אתה יכול לרכוש אותו דרך האינטרנט ולשלוח אותו לעצמך גם לתוך יפן בתנאי שאינך אזרח יפן.. הדרך הכי נוחה היא לרכוש דרך האינטרנט. הפאס מגיע עם שליח עד אליך בתוך 3-4 ימים.
הנציג בארץ הוא אופיר טורס והדעות חלוקות לגביו. כשאני נסעתי בפעם הראשונה בדקתי אצלם. עד שהם ענו לי הנשמה יצאה לי ואז הם רצו 300(!) דולר יותר מהמחיר הרשמי.. מיותר לציין שרכשתי דרך האינטרנט. זה היה ב-2013. באוקטובר האחרון נסעתי שוב. גם הפעם הזמנתי דרך האינטרנט וחבר בקבוצת 'יפן למטיילים' בפייסבוק אמר לי שהוא רכש דרך אופיר טורס במחיר הרשמי + 20 דולר דמי טיפול.. כנראה שבשנתיים מאז שנסעתי בפעם הראשונה הם שינו את דרכיהם הנלוזות והחלו לקחת את המחיר האמיתי בלי לגזור קופון חזירי. למרות זאת, עדיין שמעתי סיפורים על התנהלות מוזרה שלהם ולכן אני ממליץ בכל זאת לקנות דווקא מהאינטרנט (ראה לינק מצורף בסוף ההודעה).
&nbsp
לפני שאתה קונה מומלץ לבדוק בדיוק כמה נסיעות יהיו שמצריכות שימוש בשינקנסן, כי כאמור השימוש העיקרי לפאס הוא בנסיעות בשינקנסן. ביפן יש גם אוטובוסי לילה נוחים מאוד שעולים מעט מאוד ביחס לשינקנסן ואם יש לך נסיעה אחת ארוכה, למשל מקיוטו לטוקיו או להיפך, קח אוטובוס לילה שבו תוכל לישון (ולחסוך גם לילה במלון) ותגיע בבוקר לאן שאתה צריך..
אשר לשימוש בפאס משדה התעופה לעיר ולהיפך, רצוי לבדוק שהוא אכן תופס.
אם אתה נוחת בקנסאי, ליד אוסקה וישן באוסקה בלילה הראשון, אין צורך בפאס. יש אוטובוס משדה התעופה ישירות למרכז העיר. אם אתה נוסע ישירות לקיוטו, זה כבר סיפור אחר.
השורה התחתונה: בדוק כמה נסיעות יהיו לך ובדוק את העלויות. הלינק השני הוא לאתר (וגם אפליקציה) בשם היפרדיה שעוזרת לתכנן נסיעות בתחבורה ציבורית ביפן פלוס עלויות.
&nbsp
לינק לאתר של מכירת JR פאס: http://www.jrpass.com/
&nbsp
לינק להיפרדיה: http://www.hyperdia.com/en/
 
למעלה