שאלות על IVF ודכאון מכשלונות חוזרים

שאלות על IVF ודכאון מכשלונות חוזרים

הי כולן,
אז ליבי שוב נשבר. הנה תם לו הסבב השני ל-IVF שבו הוחזרו סה"כ ארבעה עוברים (אחד בכל פעם), שניים במצב בלסטוציסט, ושומדבר לא קרה. לפני כן היה סבב עם החזרת עובר אחד ביום רביעי, וחמש הזרעות - וכמובן גם עם זה לא קרה כלום. עשיתי היסטרוסקופיה ויצא תקין, עשיתי הזלפת פרגניל, בלוטת התריס שלי מאוזנת ורירית הרחם שלי עבה וטובה (10 תלת שכתבתית). אני בת 37 וחצי. הפעם גם הזרקתי קלקסן ולקחתי פרדניזון. בעיית רקע שהתגלתה רק בניסיון להרות - ציסטה בינונית (2.6 ס"מ) של אנדומטריוזיס.
שאלות שממש אשמח אם מישהי מכן יודעת לענות עליהן:
1. האם הסטטיסטיקה של טיפולי IVF שאומרת בין 6-5 סבבים ל-85% אחוז מהנשים מתייחסת למחזורים של מוקפאים או לסבבים? כלומר ל"כמה מחזירים" או ל"כמה סבבים"?
2. איך אני יודעת אם הבעיה בעוברים או בהשתרשות? ברור שזאת שאלת המיליון דולר ובכל זאת. מחזירים עוברים יפים (בלסטוציסטים) שלא שורדים.
3. מה עוד אפשר לעשות שלא חשבתי עליו....?
4. האם נכון שהחזרת מוקפאים בעלת סיכויים פחותים להשתרשות? האם מחזור טבעי טוב יותר? (אין לי בעיות ביוץ והזרע מתרומה)
תודה
 

londi81

New member
אין לי ממש תשובות

קודם כל אני ממש מחבקת אותך, זה באמת קשה ומאכזב ומעייף.
&nbsp
ניסית להחליף זרע? להחליף רופא? אני עכשיו אחרי 5 הזרעות כושלות והחלטתי להחליף את המערך הטיפולי - זרע, מקום הזרעה, רופא, פסיכולוג, מדקר סיני - סתם ככה החלטתי שאולי זה ישנה משהו, ואולי לא, אבל זה הדבר היחיד שהצלחתי לחשוב עליו.
&nbsp
מאחלת לך בהצלחה
 

a morph

New member
מנסה לענות על מה שיכולה

1. לא יודעת, אבל ההגיון שלי אומר שהכוונה לסבבים (כלומר שאיבות), גם כי זו בדר"כ הכוונה של המונח המקצועי, וגם כי נראה לי בעייתי לעשות סטטיסטיקה כזאת על החזרות.
2. אכן שאלת מיליון דולר.
בעקרון אם הרירית שלך יפה וההיסטרוסקופיה תקינה, הנטייה היא לחשוב שהגורם לאי הצלחה הוא לא רחמי אלא עוברי.
איכות העוברים מושפעת מאלף ואחד דברים - גיל, גנטיקה, רקע בריאותי, הפרוטוקול הטיפולי, אורח חיים ועוד.
3 + 4. בעקרון, עובר ששרד הפשרה הוא בעל סיכויים מאוד דומים לעובר טרי.
אם יש לך ביוץ טבעי, הייתי בהחלט מנסה החזרת מוקפאים על ביוץ טבעי (בהנחה שעוד לא ניסית, כמובן), יש נשים שנלקטות טוב יותר על ביוץ טבעי.
אפשר לנסות גם פיפל, למרות שזה ממש לא מדע מדויק, אבל לדעתי כדאי לנסות.
ועוד משהו: אם התגלתה אצלך ציסטה אנדומטריוטית, הייתי הולכת לייעוץ למישהו שמתמחה בנושא. אנדומטריוזיס לא תמיד מפריע להרות, אבל לפעמים כן, ונראה לי שאחרי 2 סבבים כדאי לנסות לברר את העניין עם מומחה.
 
למעלה