שאלות של אמא מתחילה

אורora

New member
שאלות של אמא מתחילה../images/Emo3.gif

אז אומנם תינוקי הוא ילדי השני אבל איכשהו אני לא זוכרת כלום. אני צריכה עיצות ורעיונות. סוף סוף בגיל 8 חודשים ( מינוס 10 ימים אבל מי סופר ) יש ניצנים של פתיחת פה ואכילה של משהו שאינו חלב אם. אני רוצה לתת לו לטעום דברים שונים, מרקמים שונים, אולי נימצא דברים שהוא אוהב יותר. עד כה קיבל פירות , ומרק ( ירקות ועוף ). תנו לי רעיונות מה עוד אפשר לתת לו (כולל אוכל אצבעות) בגיל הזה.
 

NיקהNוני

New member
את יכולה להכין לו גם

ירקות בתנור בתוך שקית קוקי, עם קצת שמן זית ומלח- ואח"כ למעוך כמו פירה (אפשר גס עם מזלג ואפשר כמו מחית). שלי מאד אהבה... לפעמים הוספתי למחית הזו חתיכות חזה עוף מאודה או בשר מהמרק שריסקתי בנפרד והוספתי לירקות. את יכולה גם לשלב אבוקדו עם מחית הפירות. הוא בריא והטעם שלו די ניטראלי וכמעט לא מורגש. זה, בגדול, מה שנשלף כרגע מהזיכרון...
 

catנוע

New member
ברוח החג:

לביבות. של בטטה, של תפוחי אדמה, של קישואים, של גזר, של שילובים של הנ"ל. מצויין כאוכל אצבעות
דייסת אורז - אפשר להוסיף לה גם ירקות מעוכים. פירות הדר הייתי נמנעת כרגע, כי הם מאוד חומציים, אבל עוד מעט יהיו פירות חדשים על המדפים והוא יוכל לטעום מהם. כמובן - עוף מכובס, או בתנור, יוצא רך-רך ומתאים, בחתיכות קטנות, להיות אוכל אצבעות נפלא.
 

galizoe

New member
לביבות טונה ויוגורט

חצי קופסא טונה מעוכה היטב גביע יוגורט (שלי או דנונה ביו) ביצה או שתיים 3-4 כפות קמח מעט מלח/פלפל מטגנים בשמן. לילדים גדולים יותר אפשר להוסיף גם גרעיני תירס.
 

galizoe

New member
פסטה לבנה

מבשלים פסטה פנה אל-דנטה מסננים ומחזירים לסיר על אש קטנה מוסיפים לסיר: 50-100 גר' חמאה (לפי המצפון) כף אבקת מרק עוף (אפשר פרווה 'בטעם' למי ששומרת) מיכל שמנת מתוקה מלח-פלפל מערבבים מדי פעם מבשלים על אש קטנה עד שכבר אין נוזלים אלא מעין ציפוי לבן דביר על הפסטה. אפשר לאכול כך אך עדיף (לטעמי) להעביר לפיירקס להוסיף גבינה קשה מגורדת קוטג או פטה מפוררת 2-3 ביצים לערבב ולאפות חצי שעה בתנור יאממי!
 

דש1דש

New member
שוב אני הרעה - פסטה זה גלוטן

עדיף לא כל כך מוקדם, אם כי רצוי מאוד להתחיל עם גלוטם כאשר עוד מניקים - כי זה מפחית סיכוי לצליאק. אבל לא כל כך מוקדם! ולא על ההתחלה!
 

אורora

New member
הטיעון הזה

( שכבר שמעתי אותו המון פעמים) לא מובן לי. הרי ציליאק היא מחלה גנטית שעוברת כתורשה, מה זה משנה מתי התינוק אוכל גלוטן. או שיש לו או שאין לו לא? מה אני מפספסת?
 

דש1דש

New member
יש עד כמה שהבנתי כמה סוגים

יש אנשים שלא משנה מה - יהיה להם ציליאק יש אנשים שלא משנה מה - לא יהיה להם ציליאק יש אנשים שזה מתפתח אצלהם כתוצאה מחשיפה לא נכונה (כמו אלרגיה) ואילו - אם יחשפו מאוחר יותר - כשהמערכות בגוף כבר עובדות טוב, ויש טענות שהנקה עוזרת - פשוט לא יפתחו את זה - לעומת חשיפה מוקדמת מידי שתיצור צליאק כאלרגיה לגלוטן. זה עד כמה שהבנתי. מסוג הדברים שעדיף לא לשחק איתם (כי זה מאוד מגביל את החים) כמו אלרגיות אחרות - לתות, אפרסקים, בוטנים - מעדיפה לנהוג לפי הספר ולא לחשוף מוקדם מידי - למרות שאי ןבמשפחה נטיות - למה להרוס להם את הכיף בפאן מסוים של החיים???
 

נוRית

New member
אבל לחם זה אחד הדברים הראשונים

שנותנים "לנשנש"... מה ההבדל, מבחינת הגלוטן, בין לחם לבין פסטה?
 

דש1דש

New member
מי זה "נותנים"?

מי שמקפיד לא לתת גלוטן בחודשים הראשונים של המוצקים לא נותן גם לחם, כמובן!
 

דש1דש

New member
מוצרי חלב - עוד לא!

לא אמורים להתחיל לפני גיל 9 חודשים, ןאם הוא רק מתחיל - אז הקיבה שלו עוד לא מוכנה לעיכול של זה..... גם דגים לא היתי מתחילה כל כך מוקדם.....
 

דש1דש

New member
כמה דברים - חלקם כבר נאמרו -

ירקות - יש המון - לבשל, לאדות, ולתת שלם, למעוך או לרסק - עד שתמצאי מה בא לו. עם בשר - הודו אדום שמאוד דומיננטי בתוך רסק או עוף - הבשר (המועט) שבכנפיים או חלקים "כהים" שהם יותר רכים ופחות סיביים. אבוקדו - אפשר להתחיל מההתחלה - גם עשיר בחלבונים וברזל וגם טעיייייים אצלי מאוד אהבו דברים עם בטטה - יש מתיקות, יש מרקם נעים ויש צבע תופס. בגיל הזה - מצאת משהו שהוא אוהב - לכי על זה - הם לא זקוקים לגיוון (עד כה אכל כל יום כל היום חלב אם - לא? לא נמאס לו בכלל) חזרות דוקא אהובות עליהם. פירות - אותו דבר - אפשר מרוסק ואפשר בחתיכות רכות. אבל אגסים, תפוחים (יש גם מלונים לא רעים
) ענבים (היום טעמתי - יקר אבל טעים מאוד) אפשר לחגוג! פירות הדר אני היתי מכניסה רק בשנה הבאה (בגלל החומציות) כנל עגבניות - עוד לא!!! טוב - קוראים לי.... ראי גם את המצורף שכבר פורסם ברשת
 

אנה מ

New member
לשיקה של לחם

יש לחם רוסי עגול, שהקטנצ'יק שלי מאוד אהב למצוץ את הלשיקה שלו. עוגיות גרבר. פשטידת ירקות ו/או איטריות.
 

דש1דש

New member
../images/Emo6.gif אני קוראת לזה נשיקה ../images/Emo25.gif

כי הלחם עושה עם הקצה כמו שפתיים של נשיקה.
המצחיק שגם אחותי קוראת לזה לשיקה. למה לשיקה?!
 
זה ידוע כ"נשיקה" ../images/Emo13.gif

עד להערתך חשבתי שזו היתה טעות הקלדה, עכשיו מתברר שיש כאלה שבאמת קוראים לזה "לשיקה"... ?
 
למעלה