שאלות של מתחילים

יהב11

New member
שאלות של מתחילים

שלום לכם, שבוע הבא אני הולכת לאבחון אצל ד"ר יפתח בירן בירושלים. רציתי לדעת מניסיונכם כמה זמן הבדיקה? מה עושים שם? שאלות תשובות? האם על סמך שיחה בלבד הוא יכול לקבוע האם יש לי הפרעת קשב? ביררתי לגבי מבחן טובה ואמרו לי שלא בטוח שאני יעשה תלוי מה הרופא יחליט. האם אפשר להחליט גם בלי המבחן? קצת מבולבלת ומפוחדת. לילה טוב יהב
 
שלום לך יהב

לגבי מבחן טובה: לפי הידוע לי, מבחן טובה הוא מבחן די שנוי במחלוקת. במבחן טובה לא משתמשים בשביל לאבחן ADHD (אבחון שכזה עושה רק נוירולוג או פסיכיאטר), אלא רק בשביל לבדוק תפקוד של המתאבחן בלי ריטלין, ולאחר מכן את התפקוד שלו עם ריטלין, כלומר פעם אחת את עושה את המבחן בלי ריטלין ובפעם השנייה בהשפעת הריטלין (וגם זה שנוי במחלוקת, כי יש כאלו שטוענים שהריטלין עוזר לשפר את התפקוד לכל אחד בעצם...) בדרך כלל משתמשים במבחן טובה עם ילדים. עם מבוגרים בד"כ זה עובד על עניין של ניסוי וטעייה (כלומר מתאבחנים, הרופא ממליץ על טיפול תרופתי, נמצאים איתו במעקב ומדווחים לו את השפעת התרופה ובהתאם משנים או לא משנים מינונים או את התרופה).
 

a b a r d

New member
לא מדוייק לולו

יקרה :) מהבחן טובה נועד לבחון אתגרי קשב . הוא לא נותן תשובה לגבי ADHD אבל ואריאציה שלו נותנת אבחון די ברור . עושים מבן טובה רגיל ... >>> תוצאות 1 לוקחים ריטלין מחכים להשפעה עושים טובה נוסף ...>>>>>>תוצאות 2 אם יש שיפור משמעותי ביכולות זה מצביע על שיפור ביכולות עקב ריטלין . אדם שאין לא הפרעת קשב , יתקשה יותר לעמוד במבחן טובה אחרינטילת סם ממריץ ... אותנו הוא משקיט את הראש ונותן סבלנות ... אצל אחרים כמו שפני אנגיזר עם בטריות מקולקלות
:p אייל.
 
אייל מאמי

על זה בדיוק חילוקי הדיעות. יש כאלו שאומרים אכן מה שכתבת, ויש כאלו שאומרים שריטלין ישפיע וישפר את התפקוד והריכוז של כל אחד (אני שמעתי על המון סטודנטים לרפואה שגילו את זה ומשיגים ריטלין בלי מרשם לפני מבחנים). החילוקי דיעות הם גם לגבי האבחון עצמו. הפסיכיאטר שהתאבחנתי אצלו (מומחה ל- ADHD אצל מבוגרים) בכלל לא מצדד במבחן הזה ושמעתי עוד כמה כאלו.. אני אישיתי, וגם הבן שלי, לא עשינו את המבחן הזה. והבן שלי עבר אבחון נוירולוגי ואבחון נוירופסיכולוגי- די דומה לדידקטי - בשערי צדק במרפאה די נחשבת ל-ADHD, ואפילו שם לא הפנו אותו לעשות את מבחן טובה. אני הבנתי שדווקא מאבחנים דידקטים, שהם אנשים לא מתחום הרפואי אלא החינוכי, הם אלו שלרוב שולחים לעשות את המבחן הזה.
 

05 מיכל

New member
שאלה לי אלייך

איך הצלחת לקבוע תור אליו? אני לא מצליחה. כל הזמן אומרים לי שהוא "לא נתן תורים. תנסי שוב בעוד שבועיים". אולי תמסרי לו ממני "נו כבר" גדול?
 
למעלה