שאלת אתיקה על הפצת סקר

שאלת אתיקה על הפצת סקר

ובנפרד, שאלה אתית:
האם נראה לכם מתקבל על הדעת להציע תשלום לחבר בארגון כדי שיסייע לי לאסוף נתונים לסקר על חברי הארגון? אני רוצה להגיע לחברים ב-19 ארגונים, ונראה לי שאוכל להגיע ליותר משתתפים אם אצור קשר עם נציג מכל ארגון. אבל לא נראה לי סביר או הוגן לצפות שיעשו את זה בשבילי בהתנדבות, אף על פי שמדובר בארגוני מתנדבים. מצד שני, נראה לי בעייתי שמישהו אחד יקבל ממני תשלום, נגיד במקרה ששני אנשים מתמודדים על התפקיד. גם אין לי הרבה כסף, תקציב המחקר שלי די מוגבל ולא ברור לי איך לתמחר את זה.
מה דעתכם?
תודה
 
מנסיוני, דווקא נציגי ארגונים שמחים לעזור

אם הם חושבים שהמחקר רלוונטי ועשוי לעזור לארגון שלהם. בד"כ נציגי ארגונים דווקא דאגו יותר למה שיקבלו המשתתפים במחקר מהארגון מאשר למה שהם עצמם יקבלו. אפשר ורצוי להבטיח לשלוח להם תקציר מנהלים (כתוב בשפת בני אדם ולא בז'רגון מקצועי) כדי לתת הרגשה של שותפות ולהציע לבוא להציג את הממצאים בפני נציגי/הנהלת הארגון. בכל מקרה- לשאלתך- נראה לי בעייתי להציע תשלום לאחד אבל לא לאחרים שעושים אותו דבר.

הקושי היותר גדול שאני נתקלתי בו הוא דווקא לשכנע אנשים לענות לסקר. זה עוזר כשהבקשה מגיעה מנציג ארגון (במיוחד אם לא מתקיימים יחסי עובד-מעביד). עוד אפשרות היא להכניס את המשתתפים המעוניינים בכך להגרלה של פרס (מה שכמובן דורש ויתור על אנונימיות).

ואם התקציב מאפשר, כהוקרה למסייעים אפשר לערוך בסיום המחקר מפגש שבו יוצגו הממצאים (רצוי כמובן עם כיבוד ושתיה) והם יקבלו מכתב תודה, או תעודת הוקרה יפה שיוכלו להציג.
 
תודה רבה על התשובה!

המחקר שלי, לדעתי, מאוד יועיל לארגונים ושכחתי לציין שאני חברה באחד מהם בעצמי, מה שלכאורה אמור להגביר את האמון שלהם בכוונות הטובות של הפרויקט שלי.
אני מסכימה שהבעיה היא לשכנע אנשים לענות לסקר ולכן חשבתי להעסיק סוכנים מכל ארגון שיעזרו לי בגישה ישירה לחברים בכל ארגון. ובכל זאת, ארגונים התנדבותיים מטיבם דורשים מאנשים המון שעות בחינם ואני חוששת שכולם כל כך עמוסים שלא ירצו עוד מטלה, אפילו אם היא דורשת חמש דקות.
&nbsp
 
למעלה