שאלת זחילה

שאלת זחילה ../images/Emo60.gif

בתי בת 8 חודשים, זוחלת גחון מזה חודש +.היא זוחלת ממש מהר, רואה מטרה, מתבייתת עליה ותוך שניות היא שם (לפעמים תוך כדי שהיא "דורסת" את עצמה, כלומר לא מספיקה להרים את הידיים ועולה עליהם עם בית החזה ... מה שכמובן גורם לה מיד לבכי היסטרי ...). מטריד אותי
שהיא לא זוחלת "מוצלבת" אלא בטכניקה של של מעין שחיית חזה בו-זמנית עם הידיים (כמו חפירה) ו
שהיא דוחפת רגל אחת בשביל להתקדם ובשניה כמעט ולא נעזרת. ניסיתי בעצמי לכופף לה את הרגל הסוררת ו"ללמד" אותה אבל עושה רושם שהיא מסתדרת בלי. האם זה תקין ? האם זה מעיד משהו על הזחילה/ הליכה העתידית שלה ? אני מנסה לא להשוות, אבל אני רואה בני גילה שזוחלים 6 ממש יפה ואני מבינה שרובם דילגו על הגחון או זחלו כך ממש מעט זמן, ואני מפחדת שהיא "נתקעה" בגחון. מכיוון שזו לא זחילת חובה, אני אשמח שהיא תיקח איתה ערך מוסף מזה אבל אני מתרשמת שהזחילה שלה מוטורית/ סימטרית לא מדוייקת. האם יש מקום להתערב או להשאיר לה את הלמידה לבד ? היא עדין לא יושבת וכשניסיתי להושיב אותה ראיתי שהיא כלל לא יציבה והפסקתי. ם זאת, בימים האחרונים כשהיא במשטח רך (מיטה או מזרון) היא "מתיישבת" לבדה וביוזמתה על הברכיים שלה עם רגליים לאחור כשאשר נתמכת עם הידיים במשהו ואפילו מנסה להתרומם על שתיים ממצב זה. כמו כן, בשבועיים האחרונים התחילה קצת להתרומם מעל הרצפה ולהתנועע קדימה-אחורה כהכנה ל-6, אבל לא ניסתה לזחול ככה. האם ההתפתחות נראית תקינה ?
 
סימפלי שלום

כשתינוק מתחיל להתנועע אני אוהבת לגרות אותו ע"י יצירת סביבת למידה מאתגרת שתיתן לו מוטיבציה לנסות לנוע /לזחול ולהתארגן במגוון דרכים חלופיות פרט להרגל הראשוני שלו. בזחילה אני אוהבת להציב מכשולים: לעבור מעל לרגל בתוך מנהרה על מדרגות שיפועים מזרן מנופח הר כריות פופים וכד' כל משטח זחילה מלמד את התינוק עוד פעולה ומאפשר לו להתנסות בפתרון בעיות וללמוד תנועות חדשות. מכיוון שאת רואה כל הזמן שינוי כולל מעבר לעמידת שש והתנדנדות במצב זה הייתי מציעה לבנות סביבת זחילה מאתגרת או לבלות במשחקיות כדי לאפשר לה להתחזק ולשכלל את היכולות התנועתיות שלה שיביאו אותה בסופו של דבר גם לזחילת שש.
 
למעלה