שאלת קופסאות מיון

mamtera

New member
שאלת קופסאות מיון

אני רוצה להתחיל לארגן את הצעצועים של ביתי בת ה- 10 חודשים לפי סוגים מאיזה גיל היא תדע להבחין בין קטגוריות המיון? איזה סוגי מיון יכולים להיות? למשל: בדים, כלי נגינה.... איפה אני יכולה לרכוש קופסאות מתאימות?
 

יעל כץ

New member
קופסאות מיון

עקרונית, החל מגיל שנה לערך הילדים מתחילים להתייחס לממדים השונים של האובייקטים. ולתכונות שלהם. למשל, שלכדור הוא כחול. ההבחנה בדמיון ושוני בין חפצים מתפתחת בהדרגה. לקראת גיל שנתיים מתחילים ליצור מושגים ראשונים (צורה, צבע, גודל...). ארגון צעצועים בקטגוריות רלוונטי בהחלט. והחלוקה היא בדר"כ פונקציונלית. כלי נגינה, קוביות, לבני בניה (בדר"כ הקוביות הן מעץ ומניחים אותן זו על זו, ולבני הבניה מפלסטיק ומחברים אותם זו לזו). בובות, חיות, מכוניות, כלי אוכל, צבעים... קופסאות/מכלים טובים יש באיקאה, ברשתות שמציעות כלים לבית ואפשר לנסות גם בחנויות צעצועים גדולות, או בחנויות צעצועים שפונות לגני ילדים. את יכולה לנסות לחפש גם דרך האינטרנט.
 

יעל כץ

New member
קופסאות כתר עם גלגלים

הקופסאות הנ"ל - ארגזים יותר נכון - מאד גדולות, ובדר"כ הופכות להיות מקום שבו זורקים את כל הצעצועים ושוכחים מהם, במיוחד מאלה שבתחתית. אלא אם כן יש לה למשל, הרבה בובות ואת כולן את שמה בארגז. אבל לא להפוך אותו למקום שמאחסנים צעצועים קטנים, כי כאמור, הם נוטים 'להישכח'. לכתר וגם לחברת צאג, מאידך, יש אורגנייזרים שונים עם כמה קופסאות שאפשר להוציא, להניח על הרצפה ולהחזיר למקום. תראי אם זה מתאים לך.
 
למעלה