מיקום כסאות גלגלים בקומתיים
אז נכה אם כך מקופח ברכבת
גם לא יכול לקחת רכבת באופן ספונטני (למה אין את הרמפה הזו מוכנה לשימוש בכל תחנה ע"י צוות התחנה, לשימוש של נכה שיגיע בארקאי? איזו חוצפה!) ולמה לא חשבו בDD על פתרון הגון וראוי לכנה, ולא לשים אותו במעבר איפה שכולם עוברים, עולים ויורדים והוא צריך להיות מושפל ככה? בושה חברה נמדדת לפי היחס שלה לנכים ולחיות, ובארץ פוגעים בשניהם!
מיקום כסאות גלגלים בקומתיים
נתחיל בזה שאני מסכים לחלוטין שלנכה יש אותןזכויות כמו לכל אחד אחר, ואני מסכים גם שעל הציבור שאינו נכלל בציבור הנכים לעבוד קשה בשביל שהנכים יוכלו לקבל את כל הזכויות האלו. למיטב הבנתי, המיקום המיועד לכסאות גלגלים בקרונות הקומתיים אינו 'במעבר איפה שכולם עוברים' אלא בקומת הביניים, במקום שבקרונות קומתיים אחרים ממוקמים בו בדרך כלל מושבים רגילים. למעשה, קרונות הקומתיים של רכבת ישראל, כמו מרבית קרונות הקומתיים בעולם כיום, מכילים שלושה מפלסים - קומה עליונה, קומה תחתונה ומפלס ביניים, שברכבת ישראל כמו אצל רכבות רבות אחרות, משמש גם הוא להובלה, ולא רק כחדר כניסה או חדר מדרגות. לשמחתי אינני יכול לדבר בשם נכים, אבל אני יכול לומר מכל הלב שאני לא מרגיש מושפל כשאני יושב בכסאות במפלס הביניים. לגבי השימוש בכבש בתחנות בעזרת צוות התחנה, כתבתי כבר בעבר שאין שום בעיה לספק איש צוות מסייע לכל נכה שיגיע באקראי (בהנחה שהרכבת הרצויה אכן יכולה להכיל כסא גלגלים ושהמקום עבורו לא תפוס כבר על-ידי נכה אחר), פשוט צריך להחזיק אז איש צוות נוסף בכל תחנה. בחשבון זריז, זה מסתכם בשלושים ומשהו עובדים נוספים בכל משמרת, כלומר תוספת של בסביבות 100 עובדים נוספים במשרה מלאה לרכבת ישראל. אינני יודע כמה זה עולה, אבל אני מסכים שראוי שיהיה דיון ציבורי מסודר על האם זו השקעה ראויה של כספי משלם המיסים וכספי משלם הכרטיסים (שיישא בוודאי גם הוא בחלק מהעלות). אשמח לשמוע דעותיכם בנושא.