שבוע נפלא לכולם

Balancedflow

New member
שבוע נפלא לכולם ../images/Emo140.gif

לאחר העדרות ארוכה אני חוזרת לכאן בכוחות מחודשים. בתקופה שלא יכולתי להיות נוכחת בפורום באופן רציף, מצאתי את עצמי תוהה, לאור הדיונים האחרונים, מהי שיטת האבחון המועדפת עליכם המטפלים חברי הפורום? איך אתם מגיעים להחלטה ולבחירת התמציות המתאימות?
 
שיטה מועדפת

זה משהו שאין לי, יש לי כמה צורות שדרכם אני בוחר איזה תמציות מתאימות למטופל ברגע נתון.
 

aviavid

New member
שיטת הבחירה

אצלי באורך פלא כל המטופלים אומרים לי בדיוק מה הם צריכים .... אני תשוש נפשית וגופנית = אוליב אני מתקשה להחליט בנוגע לשני דברים = סקלרנטוס וכך הלאה לעיתים יוצא לי שאני מחליטה על התמציות מתוך הבנת הנשמע בדרך כלל ישנן שתי תמציות מובילות שאני שמה בבקבוק והן לארץ ווולנט אני משתדלת לא לשים יותר מ 4-5 תמציות בבקבוק הראשון
 
אני מקשיב למטופל/ת

אני גם יודע שבדרך כלל אין הרבה קשר בין מה שהם מספרים לבין מה שהיו מספרים אם היו יודעים באמת מה האי-נוחות שלהם... אם הם באמת היו יודעים לא היו הולכים למטפל אלא משנים לבד את הגישה שלהם לחיים.
 

aviavid

New member
ובהמשך...

יש הרבה אנשים שמנסים לשנות את גישתם בחיים ובכלל ואינם יודעים איך , ולכן לעניות דעתי פרחי באך יחד עם שיחות עוזרות למטופל להגשים את חזונו לשינוי
 
איפה הם?

איפה ה"הרבה" אנשים שרוצים לשנות את הגישה לחיים שלהם? לעניות דעתי אלו שרוצים להשתנות הם המיעוט שבמיעוט. לא אמרתי שפרחי באך לא יעזרו לאדם, ההבדל בינינו (עד כמה שהבנתי) היא שאם מטופל אומר לך אני תשוש נפשית וגופנית את נותנת לו אוליב... ואני עושה את מיטבי לבדוק האם הוא באמת תשוש, האם זה "נפשי" או "גופני" לא זה ולא זה או גם וגם... יכול להיות שאדם טוען שהוא תשוש נפשית וגופנית ולמעשה כל מה שהוא צריך לעשות זה לקום שעה אחת יותר מאוחר, אוליב לא יעזור לו להגיע להחלטה הזאת... אולי הוא עובש המון שעות על מנת להפיג את הבדידות שלו... אולי הוא מפחד ממה יחשבו עליו... יש המון אופציות. כל פעם שאני רואה רק אופציה אחת אני מחפש איפה הטעות שלי.
 

aviavid

New member
סבבה לגמרי

בגלל זה נעים לשמוע או לקרוא ליתר דיוק את דבריך בגלל זה גם הצטרפתי לפורום ....... כדי לשמוע עוד דעות אגב גם אני בודקת יותר לעומק מה סיבת העייפות אבל בבקבוק ראשון האופציות הן מה שהמטופל אומר הלאה אני בודקת יותר לעומק
 
אנסה פעם הבאה לפעול ככה.

לפעול כאילו שהמוות לא קיים, לפעול כאילו שיש לי זמן לתת אוליב ורק אחר כך לבדוק מה אני באמת צריך לתת למטופל ... לא, לא נראה לי.... מעדיף להמשיך לפעול בהנחה שהמוות זה הדבר הוודאי היחיד שקיים ביקום הזה. לבקש להיות ממוקד את יודעת, לענות על שאלות גם? אני עדיין ממתין לתשובה... מעתיק לכאן לנוחותך: איפה ה"הרבה" אנשים שרוצים לשנות את הגישה לחיים שלהם? לעניות דעתי אלו שרוצים להשתנות הם המיעוט שבמיעוט.
 

Balancedflow

New member
אני חושבת שתחושת ה"הרבה" נובעת מכך שאנחנו

כמטפלים, רואים את האנשים שמבקשים לשעות את השינוי הזה. אם הם לא היו מחפשים אותו כנראה שלא היו מגיעם אלינו. אצלי בערך על כל מטופל שלישי גיע אחד שרוצה להשיג את השינוי בלי לעבור את התהליך, או רוצה לעבור את התהליך בלי לעשות שום עבודה על עצמו. אלה האנשים שאני בד"כ מסבירה להם שטיפול אצלי לא יקדם אותם אלא אם כן הם יקחו אחריות, כי אני מבקשת מהמטופלים כן להיות אקטיביים בתהליך ה"שינוי" הזה. העניין הוא, שבדומה לדברים שאתה אמרת, לפעמים צריך לשמוע את מה שנאמר בין המילים, לפעמים מה שהמטופל מספר לנו זה מה שהוא רוצה להאמין בו, ואני חושבת שכאן צריך להפעיל יותר את האינטואיציה. אני באופן אישי עובדת לא מעט גם עם קלפי התמונות של התמציות, כדי לראות לאיזה מהתמונות המטופל מתחבר יותר ובד"כ, אני משלבת עם מתן התמציות גם דמיון מודרך ושימוש בהיגדים חיוביים.
 

Balancedflow

New member
אני למדתי במכללת "רידמן"

את הקורס הפורמלי שבעקבותיו גם קיבלתי תעודת הסמכה. אני יכולה להעיד שבחמש שנים שעברו מאז, למדתי הרבה יותר מקריאת הספרים ומעבודה על תרגום מאמרים שונים מרחבי העולם.
 

Balancedflow

New member
לא, אף על פי שיש לי הכרות עם רון גילעם,

ושוחחתי איתו פעמים מספר. לאחרונה ראיתי אותו בהרצאה בכנס למטפלים שנערך ע"י פארמה גורי. למדתי בסניף חיפה, והמורה שלי היתה צביה ברנע. כרגע אני בהתדיינויות לגבי האופציה ללמד בשנת הלימודים הבאה. אם זה יסגר, אודיע כאן בפורום איפה אלמד.
 

aviavid

New member
אז לידעתך

רון גלעם מסכים עם האמירה שפרחי באך שיכים לרפואת תדרים גם אני הייתי בכנס היה נחמד מאוד
 
השאלה היא אחרת לגמרי...

השאלה היא לא מי מסכים או לא מסכים שפרחי באך שייך לרפואת תדרים, השאלה היא מה דר' באך כתב על זה. גם אני לא היית בכנס, היה נחמד מאוד.
 

aviavid

New member
תבדוק לי בבקשה

אם שייך או לא שייך אם רשם או לא רשם אני הבנתי שהרבה דברים ממחקריו של דר באך לא רשומים באף מקום שמעתי פעם שהוא רשם לעצמו דברים לימד את תלמידיו כמה מהם והלאה אמר להם לחקור בעצמם אתה שמעת על זה ?
 
אני לא יכול לבדוק במקומך.

אני יכול רק להגיד מה אני חושב או יודע או מבין... כל הרעיון של באך (על פי מיטב הבנתי) לא היה להקים בתי ספר למטפלים אלא לתת כלי לאנשים לייצר בעצמם תמציות מצמחים ולעשות בהם שימוש עצמי על מנת להקל על אי-נוחויות, כל אחד לעצמו... הוא גילה 38 , אלו הם המוכרים בשם "פרחי באך" (למרות שאחד מהם הוא לא פרח)... הוא לא כתב בשום מקום המוכר לי "תדרים" הוא כתב על האנרגיות של הצמחים. נכון שאפשר להגיד שתדר ואנרגיה זה אותו דבר או דברים דומים... על זה אין וויכוח, אך בעיניי הנסיון להדביק לדר' באך שיוך לרפואת תדרים לא שונה מהניסיון שלך להדביק לי אמונות. גם הניסיון להציג את התמציות כסוג של הומאופתיה הוא לא יותר מניסיון דבילי (אם להשתמש במילים רכות...). אם באך היה נשאר הומאופת הוא לא היה מגלה או ממציא את המיצויים של הצמחים שלא נעשים כלל בצורה של הדילול ההומאופתי.
 

aviavid

New member
סוף סוף

סוף סוף הגעתי לתשובה לה ציפיתי ומה תאמר לאותם מטפלים שמוחים על כך שאנשים מבקשים שירכיבו להם תמציות בפורום שהם נכנסים לפורומים ואומרים לאלו שמבקשים עצה ועזרה לגבי התמציות , שאוי ואבוי להם אם הם ינסו לקחת לבד את התמציות מפני שתהייה להם ראקציה מאוד חזקה והם לא ידעו מה לעשות איתה ואם אדם רוצה טיפול בפרחי באך הוא חייב לגשת למטפל מוסמך והם מוחים על כך שתמציות פרחי באך נמכרות לכל דורש מה תאמר להם ? או שלא תאמר ? האם אתה חושב כמותם ? האם אתה חושב שזה לא בסדר לתת מענה לאנשים בפורום ? זה מאוד מעניין אותי מפני שאם אני נמנית בין החברים כאן בפורום מאוד חשוב לי להבין מה הם חושבים על כל הנושא ולכן שאלתי את כל השאלות שהיו נראות לך חסרות טעם וריח או כל דבר אחר
 
למעלה