שבוע 28+5 היקף ראש קטן של אחד העוברים

שבוע 28+5 היקף ראש קטן של אחד העוברים

נמצאת כרגע במעקב במרפאה בסיכון ....היום עשו לי אולטרסאונד שאחד העוברים קטן מדיי בהיקף ראש קיבלתי הפניה לעשות אולטראסונד סקירה מכוונת מוח.
מישהי עשתה..??? זה בדיקה שהעלות שלה היא 2000 שח הוצאה שלא לקחתי בחשבון עד היום הכל היה תקין , נשלחתי לעשות שוב ייעוץ גנטי למרות שזה הריון שלישי וכבר עשיתי בעבר.
יש לי מחר תור לוולפסון השאלה עם יאשרו לי טופס 17 ממכבי
חייבת לציין שאני מרגישה שהבדיקה מיותרת , והכל בסדר וקורה שהם קצת קטנים ...בעלי לקח את זה קשה ...
מזה אומ ר בעצם???. יש איזושהי בעיה???
תודה לעונות...
 

דרורית14

New member
אני לא הייתי נלחצת ומחכה שבוע

מהניסיון שלי מכל האולטרסאונד הדו שבועי הזה הדיוק או הפספוס הוא במ"מ ולכן הרבה פעמים מה שרואים השבוע יהיה בסדר גמור בעוד שבועיים. לי ראו כמה פעמיים ריבוי של מי שפיר ולא רוצים לקחת סיכונים עם תאומים ולכן פעם ביקשו ממני לעשות בדיקת העמסת סוכר מורחבת ופעם אקו לב, שזה לפי מה שהבנתי מהרופא שלי היום בדיקה סטנדרטית אצל תאומים, מה שלא ידעתי עד היום. אז מצד אחד אני ממש לא רופאה ואם צריך בדיקות אז תעשו אבל מצד שני אם נראה לך שהכל בסדר אולי שווה לחכות שבועיים ולראות דוב את הגודל. אני לא עשיתי את העמסת הסוכר המורחבת והתרגשתי לחכות עוד שבועיים ובאמת אז הכל היה בסדר ופעם אחרת, בהתחלה כשרק הגעתי לרופא שלי הם היו נראים באחוזון מאד נמוך אבל אחרי שבועיים הכל היה בסדר. אז אני מציעה לא להיבהל, ולשאול אם אפשר לחכות שבועיים לאולטרסאונד הבא ואז אם לא משתנה לעשות את הבדיקה. גם לי אמרו פעם אחת שהראש של אחד מהם קטן אבל לא התייחסו לזה יותר מידי ושבועיים אחרי זה הכל היה תקין.
 
תודה על התמיכה..

העניין הוא שהרופאה לא דיברה על זה שהיא קטנה אלא על כך שזה יכול להעיד על בעיה...
אני מאמינה שזה באמת מיותר
מקווה לבשורות טובות
 

דרורית14

New member
הבנתי שהראש אולי קטן ולא כולה:) גם אצלי זה היה..

אם עשיתם בדיקות שלילה של מומים ותסמונת דאון לפני זה כבר מוריד מהלחץ, עשיתם? אצלי אלו תאומים זהים כך שהרגעתי את עצמי שלא יכול להיות שאחד יהיה עם תסמונת והשני לא..לא יודעת אם זה נכון אבל זה מה שהרגיע אותי ובנוסף הראש שהיה נראה קטן גם אצלי (עברנו כל מיני חששות שב"ה התפוגגו) אחרי שבועיים היה בגודל רגיל. בקיצור מצד אחד לא להיות שאננים מידי, ולא נראה לי שמישהו שאנן עם תאומים:) ומצד שני לא להיבהל, להאמין שהכל בסדר ושהם מתפתחים בקצב שלהם והכל יסתדר באולטרסאונד הבא ואכן כך יהיה!! בנוסף כל שבועיים אנחנו נמצאות באולטרסאונד, לפחות מי שיש לה תאומים זהים וכל פעם מוצאים משהו חדש שנשלל ב"ה, אז צריך בעיקר אורך נשימה והמון רוגע ואמונה שהכל בסדר וכך יהיה!! המון בהצלחה:)
 
עשיתי את הבדיקה בעבר, וקיבלתי עליה התחייבות מהקופה

אצלי זה היה בהריון של ילד יחיד ועם סיבה הפוכה - הראש שלו היה מאוד גדול יחסית לשבוע ההריון ( היה פער של 8 שבועות בין גודל הראש לגיל ההריון).

אני אמנם בכללית, אבל אני מניחה שאם יש סיבה מוצדקת לעשות את הבדיקה, אז גם לך יתנו התחייבות.
מאחלת לך שיהיו תוצאות טובות וששניהם יהיו בריאים.
 
למעלה