שבתשתיות- סיור בכביש 1.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות- סיור בכביש 1.

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.


 
איזו תמונה נהדרת יא וואראדי ! זו תמונה שצריכה להיות

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
איזו תמונה נהדרת יא וואראדי ! זו תמונה שצריכה להיות
שומרת המסך באתר של נאשיונאל-ג'יאוגרפיק ! תמונה מדהימה !!!

מצרף לך לתחילת השרשור את האוטובוס של אנדי (חוסך לך עבודה יא מנוול !)
אביה המלעון !

 

בועז ל

New member
אפשר להפוך את זה לסידור קבוע בשבתשתיות?

איזו תמונה נהדרת יא וואראדי ! זו תמונה שצריכה להיות
שומרת המסך באתר של נאשיונאל-ג'יאוגרפיק ! תמונה מדהימה !!!

מצרף לך לתחילת השרשור את האוטובוס של אנדי (חוסך לך עבודה יא מנוול !)
אביה המלעון !
אפשר להפוך את זה לסידור קבוע בשבתשתיות?
אל דאגה, דוק': לא תצטרך לעמול קשה מדי; שבתשתיות ימצא את סופו הרבה-הרבה זמן לפני שהמלאי שלך יאזל.
 
בטח ! עלי !


אפשר להפוך את זה לסידור קבוע בשבתשתיות?
אל דאגה, דוק': לא תצטרך לעמול קשה מדי; שבתשתיות ימצא את סופו הרבה-הרבה זמן לפני שהמלאי שלך יאזל.
בטח ! עלי !

שופופ על תמונה נוספת: דב הררי ברגר והסופר-וויט שלו !

 

yeh11

New member
אתה יכול להגדיל את קצב פרסום ה"תחמושת " ,עשרות שנים מי יודע

אל תדאג....יש לי "תחמושת" לעשרות שנים.
אתה יכול להגדיל את קצב פרסום ה"תחמושת " ,עשרות שנים מי יודע
שלום! אתה יכול להגדיל את קצב פרסום ה"תחמושת" עשרות שנים מי יודע מה יהיה
 
זה כשאין לי מבחנים בהיסטוריה ובאזרחות לכתוב......

אתה יכול להגדיל את קצב פרסום ה"תחמושת " ,עשרות שנים מי יודע
שלום! אתה יכול להגדיל את קצב פרסום ה"תחמושת" עשרות שנים מי יודע מה יהיה
זה כשאין לי מבחנים בהיסטוריה ובאזרחות לכתוב......
ומחר אני מעביר לכתה י' מבחן על הלאומיות. בינתיים קבל משהו "לאומי" אחר (666-474) וליל מנוחה !
תהנה!

 

amit1270

New member
עוד תמונה של הפורטל מבפנים

איזו תמונה נהדרת יא וואראדי ! זו תמונה שצריכה להיות
שומרת המסך באתר של נאשיונאל-ג'יאוגרפיק ! תמונה מדהימה !!!

מצרף לך לתחילת השרשור את האוטובוס של אנדי (חוסך לך עבודה יא מנוול !)
אביה המלעון !
עוד תמונה של הפורטל מבפנים
פחות מוצלחת משל בועז, אבל אפשר לראות את "הלב השוכב".

 

בועז ל

New member
אפתח בקצהו המזרחי של הפרויקט ובמשהו שלא קרה.

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
אפתח בקצהו המזרחי של הפרויקט ובמשהו שלא קרה.
מעבר לכביש 1, בתחומו של הישוב מוצא תחתית, נמצא מתקן "מקורות". תכנונו המקורי של הכביש אמור היה לנגוס בטריטוריה של החברה וזו עטה על המציאה בדרישה להקים עבורה בניין משרדים בעלות מוערכת של 20 מלש"ח. מי שמכיר את המתקן במוצא, יודע ללא ספק
שמדובר בדרישה סבירה
ופרופורציונית
.
בהנהלת הפרויקט חישבו ומצאו שהקמת קיר תמך בעלות 8 מלש"ח ממולו של המתקן "המפואר" שבמוצא, תהווה מענה הולם לדרישותיה של "מקורות".
בתמונה: נקודת המפגש של גשר מוצא עם תוואי כביש 1 הנוכחי. מתחת לתקרת מבנה הבטון המסיבי יעבור כביש הגישה למבשרת בתוואי הסופי שלו.

 

בועז ל

New member
להיכן נעלם הגנטרי וכיצד נחסכו 9 חודשים מלו"ז הקטע?

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
להיכן נעלם הגנטרי וכיצד נחסכו 9 חודשים מלו"ז הקטע?
בגלל כיוון השמש ואובייקטים שמפריעים (וגם צ'ארלי הפוטושופיסט המוכשר שנטש אותי לאנחות
) , לא צילמתי את מתקן הגנטרי שבקצהו המערבי של גשר מוצא. האמינו לי: הוא שם. קודם לכן הפנה עמית שאלה לראש המנהלת בדבר הרווח (mind the gap בגרסת גשר מוצא) הקיים בין ניצב הקצה שבתמונה למנוף הגנטרי שע"ג הגשר. עמית ביקש לדעת מדוע לא משלימים את הרווח באמצעות חיבור האלמנטים. לנדסמן: "אתה תענה על כך."
בהמשך לכך, סיפר ראש המנהלת על הקמתו הראשונית המתוכננת של גשר מוצא ממערב למזרח. מאחר שמדובר במכרז מסוג DB, ניתנה ל"דניה סיבוס" האפשרות להציע הצעת תכנון בכיוון ההפוך. הצעה זו אפשרה לקבלן המבצע לעבוד בו זמנית הן על מילוי ואדי ארזה והן על הגשר, ביצוע שלא היה מתאפשר ע"פ התכנון המקורי. בכך נחסכו תשעה חודשי ביצוע מהקטע.

 

amit1270

New member
פתרון החידה:

להיכן נעלם הגנטרי וכיצד נחסכו 9 חודשים מלו"ז הקטע?
בגלל כיוון השמש ואובייקטים שמפריעים (וגם צ'ארלי הפוטושופיסט המוכשר שנטש אותי לאנחות
) , לא צילמתי את מתקן הגנטרי שבקצהו המערבי של גשר מוצא. האמינו לי: הוא שם. קודם לכן הפנה עמית שאלה לראש המנהלת בדבר הרווח (mind the gap בגרסת גשר מוצא) הקיים בין ניצב הקצה שבתמונה למנוף הגנטרי שע"ג הגשר. עמית ביקש לדעת מדוע לא משלימים את הרווח באמצעות חיבור האלמנטים. לנדסמן: "אתה תענה על כך."
בהמשך לכך, סיפר ראש המנהלת על הקמתו הראשונית המתוכננת של גשר מוצא ממערב למזרח. מאחר שמדובר במכרז מסוג DB, ניתנה ל"דניה סיבוס" האפשרות להציע הצעת תכנון בכיוון ההפוך. הצעה זו אפשרה לקבלן המבצע לעבוד בו זמנית הן על מילוי ואדי ארזה והן על הגשר, ביצוע שלא היה מתאפשר ע"פ התכנון המקורי. בכך נחסכו תשעה חודשי ביצוע מהקטע.
פתרון החידה:
התכנית המקורית הייתה לבנות את הגשר ממערב למזרח, אלא שאז היו צריכים לחכות למילוי העפר בוואדי ארזה, מה שהיה מעכב את הביצוע בכ-9 חודשים. הפתרון שהקבלן הציע (והתקבל) היה להתחיל מהקצה המזרחי שאותו רואים בתמונה. לפי התכנון המקורי האלמנטים היו מועברים ישירות מהרמפה אל הגשר. לפי התכנון החדש יש צורך להעלות אותם אל הגשר בקצהו המזרחי, ומשם לשנע אותם אל הגאנטרי (המשאית בתמונה). זאת הסיבה שהשאירו את הרווח הזה - משם מעלים את האלמנטים! לדברי מר לנדסמן שינוי שכזה הוא דוגמא ליתרונות שיטת ה-Design-Build, שבה הקבלן אחראי לתכנון ולא רק לביצוע, ויש לו אפשרות "להגדיל ראש" במקום לקבל תכנית ש"מונחתת" עליו.

עוד פרט מעניין: כל אלמנט ואלמנט בגשר מיוצר באופן אינדיבידואלי ואין אחד דומה למשנהו. הצורה מחושבת לפי השיפוע, הרדיוס והאלמנטים השכנים. היציקה מתבצעת במפעל מיוחד (בפלמחים או באשדוד, לא זוכר) בתבנית מיוחדת שניתן לשנות את צורתה. יהיה מעניין לבקר שם פעם.


 
מה השתנה?

פתרון החידה:
התכנית המקורית הייתה לבנות את הגשר ממערב למזרח, אלא שאז היו צריכים לחכות למילוי העפר בוואדי ארזה, מה שהיה מעכב את הביצוע בכ-9 חודשים. הפתרון שהקבלן הציע (והתקבל) היה להתחיל מהקצה המזרחי שאותו רואים בתמונה. לפי התכנון המקורי האלמנטים היו מועברים ישירות מהרמפה אל הגשר. לפי התכנון החדש יש צורך להעלות אותם אל הגשר בקצהו המזרחי, ומשם לשנע אותם אל הגאנטרי (המשאית בתמונה). זאת הסיבה שהשאירו את הרווח הזה - משם מעלים את האלמנטים! לדברי מר לנדסמן שינוי שכזה הוא דוגמא ליתרונות שיטת ה-Design-Build, שבה הקבלן אחראי לתכנון ולא רק לביצוע, ויש לו אפשרות "להגדיל ראש" במקום לקבל תכנית ש"מונחתת" עליו.

עוד פרט מעניין: כל אלמנט ואלמנט בגשר מיוצר באופן אינדיבידואלי ואין אחד דומה למשנהו. הצורה מחושבת לפי השיפוע, הרדיוס והאלמנטים השכנים. היציקה מתבצעת במפעל מיוחד (בפלמחים או באשדוד, לא זוכר) בתבנית מיוחדת שניתן לשנות את צורתה. יהיה מעניין לבקר שם פעם.
מה השתנה?
צילמתי לפני שבוע וחצי

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה