שבתשתיות- סיור בכביש 1.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מחלף חמד

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
מחלף חמד
גשר חדש מוקם סמוך לגשר המחלף הקיים. הגשר הקיים ייהרס בעבודות לילה ע"י באגרים. לגשר החדש ארבעה ניצבים. שני ניצבי האמצע במצב של חפירת תעלות היסודות, ניצבי הקצה בהקמה. לאחר הקמת הגשר החדש יוקמו מעגלי שני מעגלי תנועה; אחד בכל צד של הגשר. הכנת מעגלי התנועה תיארך זמן קצר בלבד.





 

amit1270

New member
נדמה לי שאחד מניצבי האמצע טרם נחפר

מחלף חמד
גשר חדש מוקם סמוך לגשר המחלף הקיים. הגשר הקיים ייהרס בעבודות לילה ע"י באגרים. לגשר החדש ארבעה ניצבים. שני ניצבי האמצע במצב של חפירת תעלות היסודות, ניצבי הקצה בהקמה. לאחר הקמת הגשר החדש יוקמו מעגלי שני מעגלי תנועה; אחד בכל צד של הגשר. הכנת מעגלי התנועה תיארך זמן קצר בלבד.
נדמה לי שאחד מניצבי האמצע טרם נחפר
הוא אמור להימצא בשטח הכביש הקיים.
 

amit1270

New member
תיקון טעות והתנצלות

נדמה לי שאחד מניצבי האמצע טרם נחפר
הוא אמור להימצא בשטח הכביש הקיים.
תיקון טעות והתנצלות
מסתבר שלא הבחנתי בחפירה מדרום לכביש. בועז צודק ואני מתנצל על הבלבול.
 
הניצב הדרומי כבר פשט את עציו נכון להיום אחה"צ

מחלף חמד
גשר חדש מוקם סמוך לגשר המחלף הקיים. הגשר הקיים ייהרס בעבודות לילה ע"י באגרים. לגשר החדש ארבעה ניצבים. שני ניצבי האמצע במצב של חפירת תעלות היסודות, ניצבי הקצה בהקמה. לאחר הקמת הגשר החדש יוקמו מעגלי שני מעגלי תנועה; אחד בכל צד של הגשר. הכנת מעגלי התנועה תיארך זמן קצר בלבד.
הניצב הדרומי כבר פשט את עציו נכון להיום אחה"צ
בחלקו העליון יש תוספות הצידה שאינן נראות בתמונות כאן. אולי זה כבר שלב יציקה נוסף שהסתיים.

לצערי לא סיפק בידי לצלמו תוך כדי נסיעה
 

בועז ל

New member
מבתר אבו גוש

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
מבתר אבו גוש
מבט מעל המבתר הארוך ביותר בפרויקט. תנאי התאורה לא היטיבו עם הצילום, אבל אני מעלה בכ"ז את התמונה ולו רק בגלל המבט הארוך על התוואי שניבט ממנה.

 

בועז ל

New member
קצת נוף

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
קצת נוף
ארבעת הצריחים של המסגד באבו גוש, ששיפוצו עלה הון תועפות. לחשוב שעוד בשנות ה-70 עברה התנועה לירושלים דרך הכפר. (שתי תמונות).



 

amit1270

New member
אאל"ט התנועה עברה דרך אבו-גוש רק עד אמצע שנות ה-60

קצת נוף
ארבעת הצריחים של המסגד באבו גוש, ששיפוצו עלה הון תועפות. לחשוב שעוד בשנות ה-70 עברה התנועה לירושלים דרך הכפר. (שתי תמונות).
אאל"ט התנועה עברה דרך אבו-גוש רק עד אמצע שנות ה-60
זקני הפורום יכולים לאשר או להכחיש?
 
בהחלט. רק באביב 1978 נפתח הקטע העוקף מדרום לאבו-גוש. זכור לי

נשמע לי קצת מאוחר (אחרת גם אני הייתי זוכר). אתה בטוח בתאריך?
בהחלט. רק באביב 1978 נפתח הקטע העוקף מדרום לאבו-גוש. זכור לי
כיצד נסעתי כמעט כל שבוע לבריכה בשורש עם קו 403 דאז.
 

amit1270

New member
יכול להיות שהאוטובוס עוד המשיך לנסוע דרך אבו גוש

בהחלט. רק באביב 1978 נפתח הקטע העוקף מדרום לאבו-גוש. זכור לי
כיצד נסעתי כמעט כל שבוע לבריכה בשורש עם קו 403 דאז.
יכול להיות שהאוטובוס עוד המשיך לנסוע דרך אבו גוש
קשה לי להאמין שהכביש עבר שם כשאני הייתי בן 7 ואני לא זוכר את זה. גם ויקיפדיה תומכת בגרסה שלי (אם כי זה לא המקור הכי אמין), ואני מצטט:
"באמצע שנות ה-60 הוחל בהרחבת הכביש. נסלל קטע הדרך העוקף את אבו גוש מדרום, בתוואי הנוכחי, והכביש הורחב לכביש דו־מסלולי עם הפרדה בין כיווני הנסיעה."
 
מארס 1978 ואני זוכר זאת כמו אתמול ! בוא אסביר:

יכול להיות שהאוטובוס עוד המשיך לנסוע דרך אבו גוש
קשה לי להאמין שהכביש עבר שם כשאני הייתי בן 7 ואני לא זוכר את זה. גם ויקיפדיה תומכת בגרסה שלי (אם כי זה לא המקור הכי אמין), ואני מצטט:
"באמצע שנות ה-60 הוחל בהרחבת הכביש. נסלל קטע הדרך העוקף את אבו גוש מדרום, בתוואי הנוכחי, והכביש הורחב לכביש דו־מסלולי עם הפרדה בין כיווני הנסיעה."
מארס 1978 ואני זוכר זאת כמו אתמול ! בוא אסביר:
כל קוי אגד עברו מיד לנסוע בקטע הכביש החדש מדרום לאבו גוש ברגע שנפתח הכביש החדש למעט הקו למעלה החמישה קרית ענבים וטלז סטון.
אני זוכר היטב את השלטים שכוונו לנהגי אגד וזה היה בדיוק באביב 78'.
אכן הוחל בהרחבת הכביש החדש אחרי 1967 ואולם ההרחבה הופסקה לשנים רבות באמצעה ואין לי מושג מדוע, אולי תקציבים ואולי בעיות סטטוטוריות שהיה צריך לפתור?
קטע הכביש החדש מדרום לאבו-גוש הצריך המון חציבה ומילוי הואדי כידוע והוא נפתח במקביל לקטע החדש של כביש 1 מערבה מתחנת הדלק בלטרון - גם הוא יליד מארס 1978. הם השתייכו לאותו פרוייקט של שיפור הדרך.
היות והרביתי בנסיעות בציר באותה עת, היה לי מנהג כמעט קבוע לנסוע לבריכה בשורש בימי שלישי בבוקר - כאשר היה לי יום פנוי בבית הספר. אני זוכר מצויין שכאשר הייתי בן 15 נפתח הקטע וזה היה בדיוק במארס 1978. פתאום שמתי לב שקו 403 החל לעבור בקטע החדש בנסיעות הצהריים שלו. בבוקר הוא עוד לקח רוחצים גם למעלה החמישה אם כי לא בכל נסיעה. היו נסיעות שהוא נכנס לאבו-גוש והיו שלא. גם את לוח הזמנים שלו משנת 78' אני כמעט זוכר במלואו.
דרך-אגב: באותה שנה נפתח גם קטע הכביש הקצר ליד צומת הקרח ברמלה - קטע קצר שכבר נבנה לפני 1967 אך עמד נטוש למעלה מעשור ואני משוכנע שתושבים ברמלה יידעו על מה אני מדבר (לפני הפנייה ימינה לכיוון לוד מכיוון ירושלים).
לילה טוב. ממתינה לי הדרמה בערוץ 16...
 

בועז ל

New member
חד-משמעית: ויקיפדיה טועה והתאריך שנקב בו אביתר נשמע לי ריאלי

יכול להיות שהאוטובוס עוד המשיך לנסוע דרך אבו גוש
קשה לי להאמין שהכביש עבר שם כשאני הייתי בן 7 ואני לא זוכר את זה. גם ויקיפדיה תומכת בגרסה שלי (אם כי זה לא המקור הכי אמין), ואני מצטט:
"באמצע שנות ה-60 הוחל בהרחבת הכביש. נסלל קטע הדרך העוקף את אבו גוש מדרום, בתוואי הנוכחי, והכביש הורחב לכביש דו־מסלולי עם הפרדה בין כיווני הנסיעה."
חד-משמעית: ויקיפדיה טועה והתאריך שנקב בו אביתר נשמע לי ריאלי
משפחתי החזיקה רכב ממודל 73' ואני זוכר כיצד נסענו לירושלים דרך אבו גוש עם רכב זה.
ד"א: זקני הפורום זה אני ואביתר קשישא.
 

amit1270

New member
אני מחכה להכרעה סופית של קובי


חד-משמעית: ויקיפדיה טועה והתאריך שנקב בו אביתר נשמע לי ריאלי
משפחתי החזיקה רכב ממודל 73' ואני זוכר כיצד נסענו לירושלים דרך אבו גוש עם רכב זה.
ד"א: זקני הפורום זה אני ואביתר קשישא.
אני מחכה להכרעה סופית של קובי

 

down under

New member
צטער, ירושלים עבורי כילד בחדרה (אפילו לא בת"א שזה חצי מרחק

אני מחכה להכרעה סופית של קובי

צטער, ירושלים עבורי כילד בחדרה (אפילו לא בת"א שזה חצי מרחק
בערך) היתה מעבר להרי החושך.

עד גיל 13 (דצמ' 78') הייתי בירושלים פחות מ-15 פעם וגם חלק מהפעמים הללו היו בהגעה ברכבת לעיר.

מה שכן, מהמעט נסיעות שעשינו לפני 78' לא זכור לי שנסענו דרך אבו גוש, אבל באמת שאינני זוכר.
אני כן זוכר את הקטע בן 6 הנתיבים, 3 בכל מסלול, בסביבות הקסטל שכן היה זה הקטע הארוך היחיד בארץ בן יותר מ-4 נתיבים בכביש בינעירוני.
 

amit1270

New member
חד משמעית: אוקטובר 1971


חד-משמעית: ויקיפדיה טועה והתאריך שנקב בו אביתר נשמע לי ריאלי
משפחתי החזיקה רכב ממודל 73' ואני זוכר כיצד נסענו לירושלים דרך אבו גוש עם רכב זה.
ד"א: זקני הפורום זה אני ואביתר קשישא.
חד משמעית: אוקטובר 1971

ידיעה בעיתון דבר, 13 באוקטובר 1971

היום דיברתי עם אמא שלי והיא אמרה שזכור לה בבירור שהכביש הזה היה קיים ב-1971 או 1972 (חברה שלה נהרגה בתאונה באותו קטע).

אני זוכר גם שבספר "המאהב" של א.ב. יהושע (נכתב ב-1974 ומתאר אירועים סביב מלחמת יום כיפור), שאותו קראתי אמנם לפני שנים רבות (לבגרות...), הוא מתאר את הדרך מירושלים לתל אביב, שעד לשער הגיא הייתה רחבה ונוחה ומשער הגיא הוא מתאר קטעי כביש צרים שבהם התנועה התנהלה באיטיות בגלל הקושי לעקוף.
 

down under

New member
מה כן אני זוכר?

חד משמעית: אוקטובר 1971

ידיעה בעיתון דבר, 13 באוקטובר 1971

היום דיברתי עם אמא שלי והיא אמרה שזכור לה בבירור שהכביש הזה היה קיים ב-1971 או 1972 (חברה שלה נהרגה בתאונה באותו קטע).

אני זוכר גם שבספר "המאהב" של א.ב. יהושע (נכתב ב-1974 ומתאר אירועים סביב מלחמת יום כיפור), שאותו קראתי אמנם לפני שנים רבות (לבגרות...), הוא מתאר את הדרך מירושלים לתל אביב, שעד לשער הגיא הייתה רחבה ונוחה ומשער הגיא הוא מתאר קטעי כביש צרים שבהם התנועה התנהלה באיטיות בגלל הקושי לעקוף.
מה כן אני זוכר?
שגם בשנות ה-80 ובוודאי במעט פעמים שנסעתי שם בשנות ה-70, בקטע בין שער הגיא לכניסה לעיר, הכביש היה מוזר בעיני.
מה הכוונה?
בין המסלולים (רוב הכביש שני נתיבים בכל מסלול ובאזור הקסטל 3 נתיבים בכל מסלול) לא היתה גדר הפרדה וגם לא שטח גדול מת
בלי הפרדה (כמו שכן היה בכביש המהיר בין מחלף שפירים לבין שער הגיא. לא היתה שם גדר הפרדה אבל היה שטח מת ברוחב 3 או 4 מ' מלא בכורכר כבוש).
פשוט היה פס לבן כפול, כלומר שני פסים לבנים מקבילים, שביניהם היה מרחק של כחצי מטר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה