שבתשתיות- סיור בכביש 1.

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
את זה גם אני זוכר. רק בסוף שנות ה-80 הוסיפו גדר בטון

מה כן אני זוכר?
שגם בשנות ה-80 ובוודאי במעט פעמים שנסעתי שם בשנות ה-70, בקטע בין שער הגיא לכניסה לעיר, הכביש היה מוזר בעיני.
מה הכוונה?
בין המסלולים (רוב הכביש שני נתיבים בכל מסלול ובאזור הקסטל 3 נתיבים בכל מסלול) לא היתה גדר הפרדה וגם לא שטח גדול מת
בלי הפרדה (כמו שכן היה בכביש המהיר בין מחלף שפירים לבין שער הגיא. לא היתה שם גדר הפרדה אבל היה שטח מת ברוחב 3 או 4 מ' מלא בכורכר כבוש).
פשוט היה פס לבן כפול, כלומר שני פסים לבנים מקבילים, שביניהם היה מרחק של כחצי מטר.
את זה גם אני זוכר. רק בסוף שנות ה-80 הוסיפו גדר בטון
לכל אורך הכביש.
 

down under

New member
נו, איפה המומחים הותיקים והירושלמים

חד משמעית: אוקטובר 1971

ידיעה בעיתון דבר, 13 באוקטובר 1971

היום דיברתי עם אמא שלי והיא אמרה שזכור לה בבירור שהכביש הזה היה קיים ב-1971 או 1972 (חברה שלה נהרגה בתאונה באותו קטע).

אני זוכר גם שבספר "המאהב" של א.ב. יהושע (נכתב ב-1974 ומתאר אירועים סביב מלחמת יום כיפור), שאותו קראתי אמנם לפני שנים רבות (לבגרות...), הוא מתאר את הדרך מירושלים לתל אביב, שעד לשער הגיא הייתה רחבה ונוחה ומשער הגיא הוא מתאר קטעי כביש צרים שבהם התנועה התנהלה באיטיות בגלל הקושי לעקוף.
נו, איפה המומחים הותיקים והירושלמים
של הפורום?
 

בועז ל

New member
לא מומחה, אבל זכרתי לגמרי לא רע.

נו, איפה המומחים הותיקים והירושלמים
של הפורום?
לא מומחה, אבל זכרתי לגמרי לא רע.
הכביש העוקף אכן שייך לשנות השבעים ולא לשנות השישים ובעניין זה ויקיפדיה אכן טועה. דבר נוסף, וזה עדיין עניין שטעון בדיקה: המבתר בצורתו הנוכחית, ככביש דו מסלולי-דו נתיבי, הושלם להערכתי רק באמצע שנות ה-70 ואני עדיין די משוכנע בכך. הכתבה שהעלה עמית מתייחסת ככל הנראה לכביש צר יותר (נתיב אחד בכל כיוון נסיעה), שעדיין יש לדלות ממע"צ מידע ופרטים לגביו.
 

ymaluly

New member
אכן צודק ב- 71 נפתח עוקף אבוגוש וב- 78 עוקף לטרון משער הגיא

חד משמעית: אוקטובר 1971

ידיעה בעיתון דבר, 13 באוקטובר 1971

היום דיברתי עם אמא שלי והיא אמרה שזכור לה בבירור שהכביש הזה היה קיים ב-1971 או 1972 (חברה שלה נהרגה בתאונה באותו קטע).

אני זוכר גם שבספר "המאהב" של א.ב. יהושע (נכתב ב-1974 ומתאר אירועים סביב מלחמת יום כיפור), שאותו קראתי אמנם לפני שנים רבות (לבגרות...), הוא מתאר את הדרך מירושלים לתל אביב, שעד לשער הגיא הייתה רחבה ונוחה ומשער הגיא הוא מתאר קטעי כביש צרים שבהם התנועה התנהלה באיטיות בגלל הקושי לעקוף.
אכן צודק ב- 71 נפתח עוקף אבוגוש וב- 78 עוקף לטרון משער הגיא
 
ב71 נפתח רק כביש צר ולא נעשה בו כמעט שימוש עד 78

אכן צודק ב- 71 נפתח עוקף אבוגוש וב- 78 עוקף לטרון משער הגיא
ב71 נפתח רק כביש צר ולא נעשה בו כמעט שימוש עד 78
בגלל מפולות הסלעים הרבות והוא נסגר לתנועה ב-72'. שוקם במשך לפחות 4 שנים ונפתח סופית במתכונת המוכרת לנו רק בחודש מרץ 78. גם בשנת 84 וגם בשנת 96 הוא נסגר בחלקו בגלל מפולות סלעים והיה צרך לשדרגו. הפתיחה הרשמית של הכביש העוקף במתכונת המוכרת לנו כיום היא רק משנת 1978. קוי אגד הועברו לעוקף רק בשנת 1978 (למעט הקווים לאבו-גוש, הר אדר, טלז-סטון, מעלה החמישה וקרית ענבים) שבה נפתח גם הקטע המהיר עוקף לטרון ואשר רק בשנת 1981 הוחלף סופית גשר הביילי בכביש לטרון בגשר בטון. עד אז היו שני שלטים לקראת הגשר שבהם נכתב: "רכב אחד על הגשר". גם לאחר אוקטובר 71 המשיכה התנועה לנסוע דרך אבו-גוש כי העוקף התגלה כלא בטיחותי, חד נתיבי ומסוכן לנסיעה. 6 שנים לקח עד שניתן היה לפתוח את הכביש במתכונת המוכרת לנו כיום. אולי אתה תזכור את גדרות התייל שהוצבו על העוקף כדי לחסום אותו לאחר שהתגלו בו כל הבעיות. ותודה לדדי ממע"צ על המידע שגם ככה היה זכור לי מגיל הבגרות.
 

alantan

New member
עדיין...

ב71 נפתח רק כביש צר ולא נעשה בו כמעט שימוש עד 78
בגלל מפולות הסלעים הרבות והוא נסגר לתנועה ב-72'. שוקם במשך לפחות 4 שנים ונפתח סופית במתכונת המוכרת לנו רק בחודש מרץ 78. גם בשנת 84 וגם בשנת 96 הוא נסגר בחלקו בגלל מפולות סלעים והיה צרך לשדרגו. הפתיחה הרשמית של הכביש העוקף במתכונת המוכרת לנו כיום היא רק משנת 1978. קוי אגד הועברו לעוקף רק בשנת 1978 (למעט הקווים לאבו-גוש, הר אדר, טלז-סטון, מעלה החמישה וקרית ענבים) שבה נפתח גם הקטע המהיר עוקף לטרון ואשר רק בשנת 1981 הוחלף סופית גשר הביילי בכביש לטרון בגשר בטון. עד אז היו שני שלטים לקראת הגשר שבהם נכתב: "רכב אחד על הגשר". גם לאחר אוקטובר 71 המשיכה התנועה לנסוע דרך אבו-גוש כי העוקף התגלה כלא בטיחותי, חד נתיבי ומסוכן לנסיעה. 6 שנים לקח עד שניתן היה לפתוח את הכביש במתכונת המוכרת לנו כיום. אולי אתה תזכור את גדרות התייל שהוצבו על העוקף כדי לחסום אותו לאחר שהתגלו בו כל הבעיות. ותודה לדדי ממע"צ על המידע שגם ככה היה זכור לי מגיל הבגרות.
עדיין...
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4069113,00.html
 

בועז ל

New member
הסנונית הראשונה - מחלף נווה אילן.

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
הסנונית הראשונה - מחלף נווה אילן.
מחלף נווה אילן פותח את עונת הטקסים של כביש 1. הפתיחה, כאמור, בעוד שמונה ימים. גשר המעבר התת"ק הושלם ושכבת אספלט כבר הונחה עליו. בתמונה הראשונה: מראה נדיר של אוטובוס שטרם נשרף בעליות לירושלים. אה-כן, זה מרצדס...
בתמונה הנוספת: שיקום נופי במדרונות המחלף.



 
בועז, האם פתיחת המחלף תהווה סיומו של קטע שורש-חמד או

הסנונית הראשונה - מחלף נווה אילן.
מחלף נווה אילן פותח את עונת הטקסים של כביש 1. הפתיחה, כאמור, בעוד שמונה ימים. גשר המעבר התת"ק הושלם ושכבת אספלט כבר הונחה עליו. בתמונה הראשונה: מראה נדיר של אוטובוס שטרם נשרף בעליות לירושלים. אה-כן, זה מרצדס...
בתמונה הנוספת: שיקום נופי במדרונות המחלף.
בועז, האם פתיחת המחלף תהווה סיומו של קטע שורש-חמד או
שיהיו עוד עבודות בקטע זה?
 

amit1270

New member
יהיו עוד עבודות

בועז, האם פתיחת המחלף תהווה סיומו של קטע שורש-חמד או
שיהיו עוד עבודות בקטע זה?
יהיו עוד עבודות
המחלף ייפתח כשבכביש הראשי יהיו רק 2 נתיבים בכל כיוון. הצביעה הסופית ומעקות הבטיחות יתווספו בשלב מאוחר יותר.
 

בועז ל

New member
מחלף נווה אילן - מעבר מתחת לכביש 1

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
מחלף נווה אילן - מעבר מתחת לכביש 1
אפשר לסמן




 

בועז ל

New member
אריות, פילים, נמרים וג'ירפות.

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
אריות, פילים, נמרים וג'ירפות.
לכולם יהיה מקום במעבר האקולוגי שהעבודות עליו התחדשו, כמו גם העבודות על קטע שער הגיא-שורש כולו.
ורק שיגיעו.






 

בועז ל

New member
המעבר האקולוגי.

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
המעבר האקולוגי.
התנועה עליו לא תיפתח בו זמנית בשתי הקשתות. התא הצפוני יהיה הראשון להיפתח.



 

amit1270

New member
עוד על המעבר האקולוגי

המעבר האקולוגי.
התנועה עליו לא תיפתח בו זמנית בשתי הקשתות. התא הצפוני יהיה הראשון להיפתח.
עוד על המעבר האקולוגי
היציקה מתבצעת מהאמצע החוצה, כשהקטע הראשון כבר יצוק ותבניות היציקה הנוכחית מקיפות אותו משני צדדיו. עוד משהו - העמוד המרכזי קצר יותר משני הקירות הצדדיים, והסיבה היא שבניגוד למנהרות הראל שלה שני פתחים עגולים/אליפטיים, כאן הפורטל יכלול פתח עגול/אליפטי יחיד, ששיא הגובה שלו יהיה באמצע, בין שני המסלולים.



 

בועז ל

New member
על חידוש העבודות בקטע שער הגיא-שורש

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
על חידוש העבודות בקטע שער הגיא-שורש
"מרדכי בנימין", הקבלן שהחל את העבודות בקטע, ביצע עבודה משמעותית מתוך המוטל עליו. שאלתי את ראש המנהלת אם התנעתו מחדש של הקטע הייתה קשה יותר מאחר שבוצעו בו כבר עבודות, ולנדסמן השיב בחיוב. לכך יש מספר נימוקים כלכליים, אך לא רק. על הקבלן הממשיך ("עינב החץ") לקבל אחריות על הקטע שבוצע ע"י קודמו ואין זה דבר של מה בכך.
בתמונות: הגבהת מפלס הכביש. רצועה ברוחב כביש 2X2 (זהו, אני גמרתי עם המונח דו מסלולי-דו נתיבי המטורלל) קיימת לאורך קטע משמעותי למדי בקטע "שער הגיא-שורש. גובה ההגבהה מגיע בשיאו לשישה מטרים מעל מפלס הכביש הקיים. לאחר שתועתק התנועה אל הקטע שבתמונה, תבוצע הגבהה של הקטע הקיים אל מפלס הכביש החדש.



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה