שבתשתיות - עדכוני A1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות - עדכוני A1
המדור השבועי יוקדש הפעם ברובו לעדכוני סטאטוס ביצוע בפרויקט A1. קודם לכן, וכמנהגי בקודש, אפתח באוטובוס של אנדי.
 

בועז ל

New member
שבתשתיות - עדכוני A1
המדור השבועי יוקדש הפעם ברובו לעדכוני סטאטוס ביצוע בפרויקט A1. קודם לכן, וכמנהגי בקודש, אפתח באוטובוס של אנדי.
חניון תחנת הרכבת בבית שמש.
בקרבת התחנה החלו עבודות עפר להרחבת החניון אשר יורחב מערבה עד לקרבת כביש 38.
 

בועז ל

New member
שבתשתיות - עדכוני A1
המדור השבועי יוקדש הפעם ברובו לעדכוני סטאטוס ביצוע בפרויקט A1. קודם לכן, וכמנהגי בקודש, אפתח באוטובוס של אנדי.
תזכורת
כך החלה הסאגה. בעוד קצת יותר משלושה חודשים תמלאנה שנתיים לפרוץ משבר החניה בתחנת הרכבת, שהוביל להעתקת מס' קווים של סופרבוס למיקום לא נוח. את שקלקלה העירייה מתקנת בעיקר הרכבת, כשהיא מיישמת חלק מהתכנית הגדולה שלה לשדרוג התחנה. במסגרת התכנית הגדולה, יוקם חניון גדול ונוסף צפונית למבנה התחנה. לחניון זה תהיה גישה לכביש 38 המורחב, אשר רק לאחר ביצועו תוכל התכנית הגדולה לצאת לפועל. בינתיים, יוקם מסוף אוטובוסים צנוע בשטח המורחב של החניון הנוכחי, אשר ישרת את חברת סופרבוס. למרות הרחבת החניון, בסיכומו של דבר יקטן מספר מקומות החניה עבור כלי הרכב הפרטיים. בשלב הבא של התכנית (עדיין לא התכנית הגדולה) יורחב מבנה התחנה עצמה מערבה. שטח אולם הכניסה יגדל ואפשר גם לדבר על קפיטריה קטנה (לא סופי). לסמנכ"ל חטיבת נוסעים, מר משה אמסלם, שתחנות הרכבת תחת אחריותו, מגיעה תודה גדולה על הטיפול בנושא. ללא ספק, הסמנכ"ל חסך לי את כתיבתן של מספר כתבות נוספות... בתמונה: קצה גבול הרחבת החניון.
 

בועז ל

New member
שבתשתיות - עדכוני A1
המדור השבועי יוקדש הפעם ברובו לעדכוני סטאטוס ביצוע בפרויקט A1. קודם לכן, וכמנהגי בקודש, אפתח באוטובוס של אנדי.
ועוד בזירה המקומית שלי
פירורי עבודות התשתית שמגיעים לירושלים של מטה, מתחילים להתעבות אט-אט לכדי כיכר לחם. כביש 10 (עוקף בית שמש) נמצא בביצוע וקצב העבודות עליו מצוין (טפו טפו). המכרז להרחבת כביש 38, שיביא אִתו את ההפרדה המפלסית המיוחלת והמעוכבת מ-2007, טרם פורסם. עם זאת, בשטח ישנן תפיסות קרקע, סימונים והפקעות (ראו תמונה). 16 שנה לאחר שאריאל שרון כשר תשתיות העביר את תקציב הכביש (ויש גורמים פוליטיים האומרים שבעקבות כך גם את אינטל האופציונאלית) מבית שמש לקריית גת, הרחבת הכביש נראית קרובה מתמיד. בתמונה: עבודות סימונים ו"חישוף" קרקע. כאן יוקם מחלף שמשון העתידי.
 

בועז ל

New member
שבתשתיות - עדכוני A1
המדור השבועי יוקדש הפעם ברובו לעדכוני סטאטוס ביצוע בפרויקט A1. קודם לכן, וכמנהגי בקודש, אפתח באוטובוס של אנדי.
A1 - סטטוס מנהרות חילוץ.
כזכור ממנהרה 4 המורכבת תצאנה 5 מנהרות חילוץ, כשלמנהרת ליפתא המערבית תתאפשר גישה באמצעות כלי רכב. להלן סטאטוס העבודות על מנהרות אלו. מנהרת הגישה ליפתא - 110 מ' מתוך 150 נכרו עד כה . מנהרת חילוץ 1 - הושלמה. הצוות הכורה "שבר שמאלה בסיבוב" (כרייה בכיוון מערב) וממשיך את הכרייה בתוך תוואי מנהרה מס' 4 עד להתחברות עם מנהרת הגישה. 330 מ' מפרידים בין מנהרת הגישה למנהרת חילוץ מס' 1 שמתוכם נכרו כ-30 מ' עד כה. מנהרת חילוץ 2 - מנהרה זו ממוקמת מעל המנהרה של מע' הביטחון. המנהרה אינה בביצוע עקב בעיות סטאטוטוריות. מנהרת חילוץ 3 - בביצוע בעוד כחודש עד חודש וחצי צפויה תחילת הכרייה. מנהרה חילוץ 4 - למעשה לא מדובר במנהרה של ממש אלא במדרגות יציאה בלבד ממנהרה מס' 4. המנהרה סמוכה לכביש 1 וגינות סחרוב והעבודות עליה יחלו עם הגעת כרייתה של מנהרה מס' 4 (מנהרת הפרויקט) למיקומה של מנהרת החילוץ.
 

בועז ל

New member
שבתשתיות - עדכוני A1
המדור השבועי יוקדש הפעם ברובו לעדכוני סטאטוס ביצוע בפרויקט A1. קודם לכן, וכמנהגי בקודש, אפתח באוטובוס של אנדי.
A1 - סטטוס מנהרות הקו
מנהרה מס' 1 - תיכרה כידוע ע"י החברה הרוסית ו"מנרב". ב-15.11 השנה תגיע ה-TBM ה"רוסית" ארצה ובחמישה עשר בפברואר 2012 צפויה תחילת הכרייה. מנהרה מס' 2 - כזכור, ב-14 בספטמבר השנה נפרצה מנהרה אחת מתוך השתיים, פריצת המנהרה תועדה ע"י רמי הצלם ואיש המבצעים המיוחדים של הפורום. בעוד כשבועיים תןשלם כריית מנהרה מס' 2 עם פריצתה לאוויר ואדי יתלה של המנהרה הנוספת. מנהרה מס' 3- המנהרה הארוכה מכולן מבוצעת ע"י "שפיר" ושותפתה החברה האיטלקית. ב-15 ביולי מתוכננת תחילת כרייתה של מנהרה זו באמצעות מכונת ה-TBM. מצִדה המזרחי של מנהרה מס' 3 נמשכות העבודות על הקמת פורטל המנהרה. תחילת כרייתה של המנהרה (בשיטת NATM) צפויה להתחיל בסוף פברואר עד תחילת מרץ 2012. מנהרה 3A - נמשכת כרייתה של המנהרה הקצרה בפרויקט (כ-800 מ'). כ-400 מ' הושגו עד כה במנהרה אחת ובשנייה כ-380. מנהרה מס' 4 - הסתיים חלק הכרייה המורכב שכלל עבודה מתחת לכביש מס' 1. כ-140 מ' הושגו עד כה בכריית מנהרה זו. צוותי העבודה קיבלו אישור לפני כשלושה שבועות לביצוע פיצוצים בכריית המנהרה - עניין שיזרז את קצב הכרייה.
 

luckydude

Active member
A1 - סטטוס מנהרות הקו
מנהרה מס' 1 - תיכרה כידוע ע"י החברה הרוסית ו"מנרב". ב-15.11 השנה תגיע ה-TBM ה"רוסית" ארצה ובחמישה עשר בפברואר 2012 צפויה תחילת הכרייה. מנהרה מס' 2 - כזכור, ב-14 בספטמבר השנה נפרצה מנהרה אחת מתוך השתיים, פריצת המנהרה תועדה ע"י רמי הצלם ואיש המבצעים המיוחדים של הפורום. בעוד כשבועיים תןשלם כריית מנהרה מס' 2 עם פריצתה לאוויר ואדי יתלה של המנהרה הנוספת. מנהרה מס' 3- המנהרה הארוכה מכולן מבוצעת ע"י "שפיר" ושותפתה החברה האיטלקית. ב-15 ביולי מתוכננת תחילת כרייתה של מנהרה זו באמצעות מכונת ה-TBM. מצִדה המזרחי של מנהרה מס' 3 נמשכות העבודות על הקמת פורטל המנהרה. תחילת כרייתה של המנהרה (בשיטת NATM) צפויה להתחיל בסוף פברואר עד תחילת מרץ 2012. מנהרה 3A - נמשכת כרייתה של המנהרה הקצרה בפרויקט (כ-800 מ'). כ-400 מ' הושגו עד כה במנהרה אחת ובשנייה כ-380. מנהרה מס' 4 - הסתיים חלק הכרייה המורכב שכלל עבודה מתחת לכביש מס' 1. כ-140 מ' הושגו עד כה בכריית מנהרה זו. צוותי העבודה קיבלו אישור לפני כשלושה שבועות לביצוע פיצוצים בכריית המנהרה - עניין שיזרז את קצב הכרייה.
אאל"ט הTBM "הרוסית" היא מאותה חברה גרמנית
שמספקת את TBM של שפיר. אגב הTBM של שפיר - הם אמורים לקבל שתיים עבור הפרוייקט. האם השנייה הגיעה כבר?
 

בועז ל

New member
אאל"ט הTBM "הרוסית" היא מאותה חברה גרמנית
שמספקת את TBM של שפיר. אגב הTBM של שפיר - הם אמורים לקבל שתיים עבור הפרוייקט. האם השנייה הגיעה כבר?
אינך טועה, וזו בדיוק הסיבה שהכנסתי את הרוסית
והאיטלקית למירכאות. המכונה השנייה של שפיר תגיע בחודשים הקרובים. אין לי תאריך מדויק עדיין.
 

luckydude

Active member
אינך טועה, וזו בדיוק הסיבה שהכנסתי את הרוסית
והאיטלקית למירכאות. המכונה השנייה של שפיר תגיע בחודשים הקרובים. אין לי תאריך מדויק עדיין.
האם במקרה ידוע לך אם נבחרה שיטת הכרייה
במנהרות לכרמיאל? מיכוון שהסינים (שכרו את מנהרות הכרמל) נבחרו לכרות אותה, הייתי אומר שיש סיכוי גבוה יחסית שהיא תכרה בשיטה הקונבנציונלית.
 

בועז ל

New member
האם במקרה ידוע לך אם נבחרה שיטת הכרייה
במנהרות לכרמיאל? מיכוון שהסינים (שכרו את מנהרות הכרמל) נבחרו לכרות אותה, הייתי אומר שיש סיכוי גבוה יחסית שהיא תכרה בשיטה הקונבנציונלית.
לא ידוע לי.
 

בועז ל

New member
שבתשתיות - עדכוני A1
המדור השבועי יוקדש הפעם ברובו לעדכוני סטאטוס ביצוע בפרויקט A1. קודם לכן, וכמנהגי בקודש, אפתח באוטובוס של אנדי.
A1 - שונות
בקטנה: לאחר החג תחל העבודה על הקמת גשר 10שבעמק הארזים, גשר הרכבת הגבוה בארץ. כ-550,000 קוב של עפר יוצאו ממנהרה מס' 1 לעומת 1,600,000 קוב ממנהרות 2+3. כ-60% מהעפר שהוצא ממנהרה 2 נמצאו ראויים לשימוש (סוללות עפר לכבישים בעיקר) והיתרה מוערמת בשער הגיא, מצפה לקוסם שיצליח לפתור סוף-סוף את סוגיית פינוי העפר (סוגיה בלתי פתורה מתחילת 2007 לפחות).
 

בועז ל

New member
שבתשתיות - עדכוני A1
המדור השבועי יוקדש הפעם ברובו לעדכוני סטאטוס ביצוע בפרויקט A1. קודם לכן, וכמנהגי בקודש, אפתח באוטובוס של אנדי.
לסיום
חידת "היכן צולם".
זה רק נראה קשה, אבל יש רמזים לא מעטים בתמונה. נא לציין מיקום מדויק(!) בלבד. לא קו, לא אזור, לא פרויקט. בהצלחה!
 

down under

New member
לסיום
חידת "היכן צולם".
זה רק נראה קשה, אבל יש רמזים לא מעטים בתמונה. נא לציין מיקום מדויק(!) בלבד. לא קו, לא אזור, לא פרויקט. בהצלחה!
סליחה על בּוּרותי, אבל מה הם הרמזים
שכאן? הקווים היחידים שברור שזה לא יכול להיות זה הקו בין כפ"ס לראשון מערב וכן הקו לראשונים (בקווים אלו אין סימנסים) וכן לא הקו בין לוד לאשקלון וכן הקו בין לוד לעיר הקודש היבוסית ולירושלים של מטה (ב"ש). זה יכול להיות הקו בין נהריה לנתב"ג או בין נהריה לבאר שבע.
 

בועז ל

New member
סליחה על בּוּרותי, אבל מה הם הרמזים
שכאן? הקווים היחידים שברור שזה לא יכול להיות זה הקו בין כפ"ס לראשון מערב וכן הקו לראשונים (בקווים אלו אין סימנסים) וכן לא הקו בין לוד לאשקלון וכן הקו בין לוד לעיר הקודש היבוסית ולירושלים של מטה (ב"ש). זה יכול להיות הקו בין נהריה לנתב"ג או בין נהריה לבאר שבע.
יפה: אני רואה שהתחלת לענות בעצמך על השאלה.
תוסיף לכך שני רמזים נוספים. 1. עץ האקליפטוס מימין והמבנה הלבן שחלקו נראה בתמונה. שניהם עשויים לסייע בפתרון החידה למי שמכיר את הסביבה. 2. סימונים על אי התנועה, אך בעיקר השלט הצהוב של המפגש שרק "מפגש ז..." נראה ממנו. מדובר כמובן באחד משלטי "מפגש זמני" של הרכבת, המוכרים לחובבי התשתיות בפורום - עניין שמרמז על מפגש שנמצא בשלב מסוים של עבודות ביצוע.
 

חריש

New member
יפה: אני רואה שהתחלת לענות בעצמך על השאלה.
תוסיף לכך שני רמזים נוספים. 1. עץ האקליפטוס מימין והמבנה הלבן שחלקו נראה בתמונה. שניהם עשויים לסייע בפתרון החידה למי שמכיר את הסביבה. 2. סימונים על אי התנועה, אך בעיקר השלט הצהוב של המפגש שרק "מפגש ז..." נראה ממנו. מדובר כמובן באחד משלטי "מפגש זמני" של הרכבת, המוכרים לחובבי התשתיות בפורום - עניין שמרמז על מפגש שנמצא בשלב מסוים של עבודות ביצוע.
וגם המעקות ועמודי התאורה
אופיניים לנהריה - אבל את זה ידע רק מי שבאמת מכיר את האיזור.
 

scooby5

Member
שבתשתיות - עדכוני A1
המדור השבועי יוקדש הפעם ברובו לעדכוני סטאטוס ביצוע בפרויקט A1. קודם לכן, וכמנהגי בקודש, אפתח באוטובוס של אנדי.
מתעלק על השרשור עם חידה משלי
היכן נמצא ? הצילום לא מתוכנן ולכן בוצע באמצעות הנייד. צולם הבוקר.
 

בועז ל

New member
מתעלק על השרשור עם חידה משלי
היכן נמצא ? הצילום לא מתוכנן ולכן בוצע באמצעות הנייד. צולם הבוקר.
אתה לא מתעלק, אתה ממשיך את השרשור שלי.
ימשיך כבודו את כל השרשור שתכננתי. נ.ב: כמובן שפתרת את החידה.
 

scooby5

Member
אתה לא מתעלק, אתה ממשיך את השרשור שלי.
ימשיך כבודו את כל השרשור שתכננתי. נ.ב: כמובן שפתרת את החידה.
הלוואי ויכולתי. נקלעתי לשם הבוקר די בטעות
רק באמצע הדרך נזכרתי שיכולתי להביא את המצלמה... לכן, הסתפקתי בתמונה הזו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה