הגשר השלישי
הוא הגשר הצפוני.
הגשר השלישישבתשתיות
שבוע קשה עבר על כוחותינו בזירת התשתיות. הסקירות האינטנסיביות התכופות מ-A1 והשלמתו של פרויקט הכפלת המסילה לבאר שבע (כן-כן, אני יודע שנמאס לששת קוראיי הנאמנים לצפות שוב ושוב בתחנת רמלה - זוהרת ככל שתהיה בלילות), מדללים משמעותית את מלאי החומרים לסריקה העומדים לרשותי. ואם לא די בכך, ישנה תחושה שמרכז כובד תשתיות התח"צ עובר לצפון, שם דווקא מתנהלת תנופת פיתוח גדולה שהאזור לא ידע מזה שנים רבות. אמרתי צפון? אז אמרתי בעיקר מע"צ וחקי הראל שהוביל והעביר מהלך להעברת הפרויקטים לביצועה של מע"צ.
מבחינתי, הצפון מהווה בעיה קשה. הן בשל הריחוק ממקום מגוריי והן בשל מע"צ, שאִתה איננו מקיימים כלל קשרים. ולמרות הכתוב לעיל, פרויקט ההכפלה וקווי רכבת העמק ומסילת כרמיאל הִנם פרויקטים מעניינים וחשובים מכדי שנוכל לוותר עליהם. אז מה בכ"ז עושים? התשובה בהמשך השרשור (צחי106, תתכונן!).
ובחזרה לשבתשתיות: במרכז הסקירה ניסע באוטובוס של אנדי לקו אשקלון-ב"ש, שם נדגום את הפרויקט במספר אתרים בהם נרשמה התפתחות. מידע נוסף וכללי יובא על אתרים נוספים בפרויקט - גם כאלה שלא צולמו עבור הסקירה הנוכחית. בנוסף, נבקר בחפיר יבנה ונבצע מספר הצצות חטופות לעבר משולש פלשת. השלטומן שבינינויזכה אף הוא בשי צנוע: "שניים במחיר אחד".
לפני שנתניע את האוטובוס של אנדי, אבקש להודות למנהלי הפרויקטים השונים ברכבת ישראל על הסיוע בהבאת המידע המקצועי לשרשור זה.
הוא הגשר הצפוני.