שוב אני כאן...

reutk2

New member
שוב אני כאן...

שלום. קוראים לי רעות ואני תלמידה בכיתה י"ב. אני משלימה השנה את חלק ב' בהיסטוריה של התוכנית הישנה. בנוסף יש לי מבחן מותאם. רציתי לדעתי אם קיים ספר מיקוד שיתאים לי? ואם לא, אולי תוכלו בכל זאת לאמר לי בדיוק ובצורה מפורטת איזה נושאים אני אמורה ללמוד ואיזה נושאים יורדים. אני כבר מרגישה מאוד מבולבלת ומתוסכלת כי אני לא מצליחה למצוא משיהו שיוכל לתת לי תשובה ברורה. אני משלימה את החומר לגמרי לבד ללא עזרה ממורה. אני רוצה לסדר לי קלסר עם כל הנושאים. אני מאוד מקווה שמשיהו יוכל לעזור לי בהקדם. בתודה מראש- רעות
 
בחינה מותאמת - תכנית ישנה

התכנית הישנה פוטרת את התלמידים מהתקופה הראשונה (מדינה מדגימה + יהודים) ומשאלות הגישור בסוף (או תקופה שלישית או תקופה רביעית, בהתאם לבחירה שלך/של בית הספר מה תקופת ההרחבה). עד כמה שידוע לי יש מיקודיות גם לתלמידים מותאמים. אני אישית לא מתלהב מהמיקודיות, בעיקר כאשר כל החומר מצוי ברשת. אני מציע לך לעבור עם המיקוד (לאחר שהורדת את הנושאים שאת לא צריכה בעקבות המותאם) ולחפש בעזרת דף הקישורים של ערוץ ההיסטוריה את החומרים שאת זקוקה להם (ראי אתרים מומלצים לסיכומים בקישור).
 

reutk2

New member
עוד שאלה קטנה...

היי. תודה על תשבותך. בחומר שיש לי ראיתי שיחידת הגישור היא התקופה הרביעית: המזרח התיכון ומדינת ישראל משנות ה-50 ועד שנות ה-70. זה נכון? יש עוד יחידת גישור חוץ מזאת? וחוץ מזה יש לך המלצה במה באמת כדאי לי לבחור? כלומר תקופה שלישית או רביעית?
 
תקופה שלישית או רביעית

ע"פ התכנית הלימודים הישנה - יש שני מסלולים בחלק האחרון של המבחן: או שעונים באפשרות א' בהרחבה על התקופה השלישית (1950-1945) ועל התקופה הרביעית (1970-1950) כשאלות גישור או שעונים באפשרות ב' בהרחבה על התקופה הרביעית ועל היחידה השלישית כשאלות גישור. מומלץ לבחור את המסלול כפי שלמדת בכיתה. אם לא למדת בכיתה, אין המלצה מפורשת. שתי האפשרויות של ההרחבה הן בסך הכל אותו דומות מאוד ורק מידת העניין שלך כאן תהווה שיקול מהותי.
 
למעלה