שושנסקי

שלום. מבקש עזרה מוותיקי הפורום. סיפור הוא כזה. אצלי במשפחה בענף של שושנסקי תמיד סיפרו שהיה אח או אחות, אפילו לא ידעו מין, אז אני אמשיך בגוף זכר כמסתבר לי עכשיו שזה היה אח. אז היה אח נשוי עם 3 ילדים שלפני מהפחה היגרו לארצות הברית. במשפחה שלנו לא ידעו להוסיף כלום כי לא היה קשר, רק סיפור או שמועה. בשנה שנתיים אחרונים יצאו באינטרנט הרבה חומרים ארכיוניים ממאה 19 ואני מצאתי מסמך הנ"ל שמדבר על מפקד אוכלוסין 1897 לגבי ברדיצ'ב. אני משאר די בוודאות שזה הרכב משפחה של ראש ענף שושנסקי. פה רואים שאכן היה אח בכור בשם חיים שנולד בערך ב-1878. אני משער שזה אדם שנעלם לנו ולכן אני מבקש עזרה למצוא צאצאים שלו בארה"ב.
מצאתי רק באינטרנט חיים שושנסקי במעבר גבול בוורמונת. מקום לידה לא ברור, לא מכיר שם עיירה כזאת, ולהתקדם הלאה גם לא מצליח.
מה אני בכל זאת יכול לעשות? איך אני צריך להתקדם?
תודה
 

קבצים מצורפים

  • Shushanski Haim Vermont, St. Albans Canadian Border Crossings 1915 (2).jpg
    Shushanski Haim Vermont, St. Albans Canadian Border Crossings 1915 (2).jpg
    KB 491.6 · צפיות: 6
אדם בשם Chaim Szesenski יליד בערך 1878-9 הפליג מהמבורג לניו יורק ב 1909, מקום הולדתו: Berdiczew מקצועו חייט
הרישום מאנססטרי . אולי זה ייתן קצה חוט
 
תודה סמדר. זה מאוד מעניין ומאוד דומה כי אביו של חיים אכן יענקל. רק אני לא מבין, כתוב שהוא רווק אבל יש לו גיס דוד וייספילד. זה אח של אישתו? או שאני לא מבין?
 

שרי סילבר

Active member
גם לרווק יכול להיות גיס. אם לחיים היתה אחות, והיא היתה נשואה, הרי שבעלה היה גיסו של חיים.
 
אסארטגיית חיפוש - במנוע החיפוש של סטיב מורס נמצאו 2-3 שושינסקים שהגיעו לניו יורק מברדיצ'ב, ראה צילום מסך. לא בדקתי נמלים אחרים. אני ממליצה לנסות למצוא רישומים נוספים לכל השישנסקים מברדיצ'ב . ההגיון מאחורי זה - בני משפחה נטו להתגורר באותן ערים, ולעיתים הם שינו את שם המשפחה לאותו שם (אך לא תמיד). חיים בודאי שינה את שמו הפרטי - אין חוקים לשינוי שמות אך הייתי מנסה היימן, הארי, צ'ארלס...
https://stevemorse.org
1601042382375.png
 
למעלה